Skip to content

עיר ללא הפסקה: הבלוגרים מחו"ל התלהבו מירושלים

מה הקשר בין מומחית לאיזורי אסון בעולם, סופרת, ומומחית למקומות פולחן? הן ועוד מאות בלוגרים מתחום התיירות בחו"ל הגיעו לכנס TBEX בירושלים, ביוזמת משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים; בלוגרית מאנגליה: "הרגשתי מאוד בטוחה להסתובב כאן, הרבה יותר מאשר בעיר מגוריי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד כמה ישראל אטרקטיבית בעיני תיירים מחו"ל? במשרד התיירות החליטו לא לחכות לתשובה, אלא לשווק את ישראל באמצעות אירוח בלוגרים מכל העולם. ביוזמה משותפת עם הרשות לפיתוח ירושלים, הגיעו לישראל בשבוע שעבר כ-400 בלוגרים מרחבי העולם במסגרת כנס TBEX– הכנס הגדול בעולם, המפגיש בין בלוגרים, עיתונאים ומובילי דעה מעולם התיירות, ואנשי תעשיית התיירות.

הכנס היה גדוש בהרצאות מעשירות, טיולים, סדנאות ואירועים מגוונים. הבלוגרים האזינו לאסטרטגיות חדשות בקידום אתרים, תוכניות שותפים, צילום וסרטוני וידאו. הם יצאו לטיולים ברחבי הארץ, טעמו מהעושר הקולינרי, ונפגשו עם אנשי תעשיית התיירות המקומית uעם נציגי תיירות מחו"ל.

Rick Calvert - מנכ"ל TBEX בהרצאת הסיום של הכנס בירושלים
Rick Calvert - מנכ"ל TBEX בהרצאת הסיום של הכנס בירושלים

אז איך התרשמו הבלוגרים מהכנס, מירושלים ומישראל בכלל?

איימי טרמפטר (Amy Trumpeter) היא בלוגרית מאנגליה, המתמחה במקדשים ומקומות פולחן. שם הבלוג שלה הוא TEMPLESEEKER.COM. לטרמפטר יש תואר בדתות ותיאולוגיה מאוניברסיטת מנצ'סטר, ותואר שני בלימודי דרום אסיה. היא יכלה להיות מרצה בתחום, אבל אז גילתה את התשוקה למקומות פולחן במהלך טיול שערכה ממוסקבה לבייג'ין ברכבת הטראנס-סיבירית.

זאת הפעם השלישית של טרמפטר בכנס TBEX. אחד השינויים שעברה כבלוגרית היה לעבור מבלוג טיולים רגיל לבלוג המתמחה בנישה ספציפית. אחת ההנחות היום, לדבריה, היא שכאשר יש לך בלוג בנישה מסויימת, גוגל מזהה את הבלוגר כמומחה בתחומו, עובדה המסייעת לקידום ברשת.

מבחינת טרמפטר הכנס היה מוצלח מאוד. "יישמתי הרבה ידע בכנסים קודמים ובכנס הזה יצרתי המון קשרים", היא אומרת.

טרמפטר הגיעה לכנס עם חברתה שרון קראקנל (Sharon Cracknell) סופרת  מאנגליה, שאוהבת לטייל בעולם ובעלת בלוג הנושא את שמה.

"אני בלוגרית חדשה וחדשה ב TBEX. למדתי הרבה מאוד על קשרי שותפים. למדתי גם הרבה דברים אחרים, שלא אוכל ליישם עד שלא אכתוב יותר פוסטים. אז אוכל ליישם כמה מהדברים האחרים שלמדתי כאן. זה מאוד קשה לכתוב פוסטים!".

–  יותר קשה מכתיבת ספר?

קראקנל: "הרבה יותר!", היא אומרת בחיוך.

משמאל לימין: Sharon Cracknell, Christopher Jovan Guilbeaux, Amy Trumpeter –כנס TBEX ירושלים
משמאל לימין: Sharon Cracknell, Christopher Jovan Guilbeaux, Amy Trumpeter –כנס TBEX ירושלים

גם קראקנל נהנתה מאוד בכנס: "זה נהדר להכיר אנשים, ואני גם מקדמת כאן את הספר שלי, "Pringles, Visas and a Glow in the Dark Jesus". אחרי הכל, אף אחד אחר לא יעשה את זה. בעתיד ארצה לעשות כסף מהספר ומהבלוג. זה יהיה נחמד לעשות כסף ולטייל כל הזמן. לא אוכל לוותר לגמרי על הבית. עדיין ארצה בסיס משלי".

– איך התרשמת מישראל?

קראקנל: "ישראל נפלאה. אמליץ לכולם לבוא לכאן. משרד החוץ הבריטי מזהיר באתר שלו לא לעלות על רכבות ותחבורה ציבורית בישראל. הם עושים את זה עם כל מדינה שקיים בה קונפליקט. אבל הרגשתי מאוד בטוחה להסתובב כאן, הרבה יותר מאשר בעיר מגוריי".

שרון ואיימי, שהכירו בקורס לכתיבה יוצרת, הגיעו יחד לשבועיים. את ששת הלילות הראשונים בישראל בילו בתל אביב בדירת Airbnb. "המארח שלנו היה כל כך נחמד", אומרת קראקנל. "יש לו דירה יפה בדיזנגוף והוא גר שם עם כלב. הוא כל הזמן הכין לנו תה. גילינו שיש כל כך הרבה מה לראות כאן, אבל לצערנו, מחר אנו עוזבות".

כריסטופר יובאן גילבאו (Christopher Jovan Guilbeaux) הגיע לכנס מצפון קרוליינה, ארה"ב. אחרי 10 שנות שירות בצבא, גילבאו מרבה לטייל.

"אני מטייל בערך אחת לחודש. אני לא יכול לטייל במשרה מלאה כי אני צריך להתחשב באשתי", הוא אומר.

זהו כנס TBEX הראשון בו הוא משתתף, והוא שמח על כי השתתף בו. "למדתי בכנס איך לבסס את עצמי יותר, למדתי המון מהמרצים ויצרתי המון קשרים".

"גם אצלנו היו אזהרות משימוש בתחבורה הציבורית בישראל. אבל זה ממש לא המצב כאן. ישראל היא ארץ מדהימה, והאנשים כאן מאוד נחמדים".

טיודור (מימין) ואנדה מקסים (Tudor and Anda Maxim) מ-TRAVEL MASSIVE
טיודור (מימין) ואנדה מקסים (Tudor and Anda Maxim) מ-TRAVEL MASSIVE

טיודור מקסים (Tudor Maxim) הגיע לכנס בשני כובעים: גם כבלוגר וגם כמי שמקדם פרויקט ייחודי של ארגון  TRAVEL MASSIVE – "חווית בוקרשט".

טיודור הגיע לכנס עם רעייתו אנדה. שניהם יזמים מצליחים ושותפים בניהול רשת הוסטלים ברומניה. טיודור, בוגר לימודי משפטים, הקים שתי חברות וזכה בתואר "היזם הצעיר והיצירתי ביותר" לשנת 2006. כעת הוא גם משקיע מזמנו ב- TRAVEL MASSIVE, שהוא ארגון ללא כוונת רווח.

"חוויית בוקרשט" הוא פרוייקט קידום תיירותי, שלדברי המארגנים לא נעשה קודם לכן. מאה בלוגרים, עיתונאים, משתמשי אינסטגרם, סנאפצ'אט, ומובילי דעה בתחום התיירות, יוזמנו לחופשה בבוקרשט בתאריכים 12-16 במאי 2017.

"מאה הזוכים יזכו לטיול חינם בבירה הרומנית, ולא יצטרכו לשלם דבר", אומר מקסים. "עד עכשיו נרשמו בכנס 400 משתתפים, שרוצים לזכות בטיול. אנחנו נצטרך לסנן לא מעט, אבל עדיין אפשר להירשם".

מבחינת מקסים, שזהו ביקורו השני בישראל, השתתפותו בכנס בהחלט מוכתרת כהצלחה: "הכנס הזה הוא הזדמנות מצוינת לפגוש אנשים מהתעשייה". לאחר הכנס הוא מתכנן לטייל באילת ובתל אביב.

ג'ני שלדון (Jenni Sheldon), בעלת הבלוג Travel to Recovery, קיבלה רושם ראשון די רע מישראל ביומה הראשון.  כמי שכותבת על טיולים לבעלי מוגבלות, ג'ני רגישה מאוד לנושא הנגישות. נהג אוטובוס לא עזר לה, למרות שהסבירה לו שוב ושוב שהיא מוגבלת. אחד מנהגי המוניות אף הפטיר לעברה "אנחנו לא אוהבים בריטים".

ג'ני שלדון (Jenni Sheldon): "נהג מונית אמר לי: 'אנחנו לא אוהבים בריטים'"
ג'ני שלדון (Jenni Sheldon): "נהג מונית אמר לי: 'אנחנו לא אוהבים בריטים'"

"אבל ביום השני הרושם שלי השתנה", היא אומרת בחיוך. "יצאתי לסיור, וכל הישראלים היו מאוד נחמדים. חשבתי שיהיה קשה להסתובב בעיר, אבל גיליתי שאפשר לטייל בקלות. המדריכים הסבירו שירושלים השקיעה הרבה מחשבה בנושא הנגישות, וזה מוצא חן בעיני".

– מה הפקת מהכנס?

שלדון: "ראיתי ולמדתי המון. קיבלתי הרבה רעיונות לגבי הבלוג, שאיישם כשאחזור. יותר לגבי המקום אליו אני רוצה שהבלוג יגיע: להתבסס יותר בנגישות, ולהפוך לסמכות בנושא".

לאחר הכנס היא מתכננת להגיע למצדה, תל אביב וים המלח. "אשמח מאוד לחזור לכאן לשבוע. ובהחלט אמליץ לאנשים רבים להגיע לכאן".

לאורה לינץ' (Laura Lynch) מאנגליה, בעלת הבלוג Savored Journeys, מתמחה באוכל ויין, וזה ביקורה השני בישראל. את הביקור הקודם ערכה ב 2005. "ירושלים השתנתה מאוד ב-12 השנים האחרונות", היא אומרת. "עכשיו מרגיש פה מאוד פתוח ונקי. ירושלים מאוד יפה!

לאורה לינץ' (Laura Lynch): "הרגשתי בטוחה להסתובב כאן"
לאורה לינץ' (Laura Lynch): "הרגשתי בטוחה להסתובב כאן"

"בביקורי הקודם המצב הבטחוני היה שונה (2005 – שלהי האינתיפאדה..ר.ש.). אי אפשר היה לבקר בבית לחם, והרבה חלקים בישראל היו סגורים. יפה לראות שעכשיו הכל פתוח. כל הבלוגרים יכולים לטייל לאן שהם רוצים. ובאמת טיילנו בכל מקום ונהנינו להסתובב.

"באנגליה אמרו לי שזה לא בטוח לנסוע לישראל. אבל העיר נראית מודרנית והרגשתי מאוד בטוחה להסתובב בה".

לא רק בלוגרים מחו"ל השתתפו בכנס TBEX. גם בלוגרים ישראלים ניצלו את ההזדמנות, ובאו ללמוד מהבלוגרים המובילים בעולם בתחום התיירות.

אסנת חזן ממזכרת בתיה היא בעלת הבלוג "תיבת הקסמים" ובלוג נוסף באתר "סלונה". חזן עובדת כמתרגמת מאנגלית לעברית, בעיקר תוכניות דוקומנטריות כמו נשניונל ג'אוגרפיק, וערוץ ההיסטוריה.

אסנת חזן "תיבת הקסמים": יותר מטיילת מאשר כותבת
אסנת חזן "תיבת הקסמים": יותר מטיילת מאשר כותבת

חזן אוהבת לטייל וגם שהתה הרבה בחו"ל במסגרת שליחות. "בעלי עובד הרבה בחו"ל, ובמסגרת עבודתו שהינו שנתיים בארגנטינה, שנתיים בצ'ילה ושנתיים בבלגיה", היא אומרת. "האמת שיותר טיילתי מאשר כתבתי".

כמו בלוגרים רבים, גם חזן נהנתה מאוד בכנס. "הגעתי לכאן ללמוד עוד, וכדי לקחת את הבלוג עוד שלב קדימה", היא אומרת.

דנה טולר, מעצבת גרפית וחובבת טיולים, אף היא השתתפה בכנס. "הכנס הזה עבורי הוא ממש השראה לחיים", היא אומרת. טולר היא בתה של האמנית הרב-תחומית נור טולר, שגם היא בלוגרית המטיילת בעולם ומשתפת את קוראיה בחוויותיה.

דנה טולר: "קיבלתי השראה לחיים"
דנה טולר: "קיבלתי השראה לחיים"

האם והבת נוהגות לטייל יחד וליצור פרויקטים משותפים, כמו למשל האתר המושקע של האם, נור.

"דיברו כאן על עסקים ואיך ליצור כסף מבלוגים. ההרצאה של מייקל קולינס היתה מאוד טובה. למדתי שבלוגר צריך להיות מקצוען, שהאתר יביא טראפיק כמו שגוגל אוהב, ושהבלוגר יהיה  פתוח לקשרים עם הלקוחות. אבל אני לקחתי מכאן בעיקר את ההשראה.

"היה לי כאן חיבור ישיר למה שאני עושה, כי ערכנו סיור אמנות בעיר. ביקרנו אמנים בסטודיו שלהם, וזה היה מרתק. אני מתחברת לאמנות כי אני עוזרת לאנשים להעביר את עצמם לעולם בצורה גרפית".

ומה הקשר בין איזורי אסון וכנס TBEX? לשמחתנו, לא קשר ישיר. אחת המשתתפות בכנס היתה ד"ר נעמי באום, שהקימה וניהלה את מרכז החוסן של המרכז הישראלי לטיפול בפסיכוטראומה. למעשה, היא פיתחה את ההתערבות לבניית חוסן  (BRI), תכנית שיושמה בישראל ובחו"ל, והיא משמשת כיועצת בינלאומית באיזורי אסון בעולם, כמו נפאל והאיטי.

ד"ר נעמי באום - יועצת בינלאומית באיזורי אסון בעולם, ועכשיו גם בלוגרית טיולים
ד"ר נעמי באום - יועצת בינלאומית באיזורי אסון בעולם, ועכשיו גם בלוגרית טיולים

גם מבט מעמיק לא יגלה לכם שד"ר באום חלתה בסרטן שד לפני כשש שנים. באותה נקודת משבר החליטה לעשות דברים שלא עשתה לפני כן. מאז היא הספיקה לחבר את הספר "Life Unexpected: A Trauma Psychologist Journeys through Breast Cancer", שאותו ניתן לרכוש באמזון.

אל הכנס הגיעה באום כבלוגרית. באום, תושבת גוש עציון, כותבת בלוג טיולים, בו היא מספרת על טיוליה והרפתקאותיה כצוללנית, רוכבת אופניים ובשלנית.

–  מה למדת ב-TBEX?

באום: "למדתי שיש לי עוד הרבה עבודה על הבלוג, ושכנס בלוגרים הוא הרבה יותר כיפי מכנס של פסיכולוגים. באמת! האנשים כאן פתוחים ומפרגנים נותנים מעצמם. לא הרגשתי הרבה תחרות כאן, אלא יותר תמיכה. אחרי 40 שנה כפסיכולוגית, זה כיף להרגיש חדשה במשהו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן