Skip to content

קצרין מזמינה אתכם לחגוג את האביב

קצרין חוגגת 40 שנה וממתינה לכם עם שפע של אירועים ופעילויות לחג הפסח. פסטיבל "שיר השירים| בפארק קצרין העתיקה, פסטיבל בתים פתוחים, מזקקת וויסקי, מזקקת ליקרים ועוד שפע אטרקציות לכל המשפחה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצרין חוגגת 40 שנה, חג הפסח המתקרב על שלל אירועיו הם סיבה טובה לביקור בקצרין. אז הצטרפתי לסיור שערכו משרד התיירות והמועצה המקומית לעיתונאים. בפארק קצרין העתיקה המתין לנו דימי אפרצב ,ראש המועצה הנמרץ והחייכני של קצרין. בחזונו של ראש המועצה הוא רואה את הגולן כטוסקנה ישראלית שקצרין בירתה. אני חייב לומר שכשומעים את זה ממנו עם המרץ שהוא משדר  זה לא נשמע משהו מופרך.

פארק קצרין העתיקה (צילום: דן בר-דוב)
דימי אפרצב ראש מועצת קצרין (צילום: דן בר-דוב)

פארק קצרין העתיקה, מזמן לנו ביקור חוויתי ומפתיע  בקצרין הקדומה. סיור בין העתיקות ובין הבתים המשוחזרים ,מפגש עם שחקנים המגלמים דמויות מן הכפר העתיק ובהם נגן הכפר, יצרנית התמרוקים אופה הכפר ועוד. ביקור מעשיר ומשעשע. בפסח הקרוב פארק קצרין מארח בפעם הרביעית את פסטיבל "שיר השירים" עם שלל מופעים (יונתן רזאל, יובל דיין ועידן עמדי, אביתר בנאי , עלמה זוהר ועוד). פרטים בדף הפייסבוק של פארק קצרין העתיקה.

פעילות חוויתית בפארק קצרין העתיקה (צילום: דן בר-דוב)
פעילות חוויתית בפארק קצרין העתיקה (צילום: דן בר-דוב)

התחנה הבאה היא במזקקת הגולן, אז מסתבר שיש ויסקי כחול-לבן ומאחוריו עומד בחור צעיר בשם דוד ציבל שבשנת 2014 עלה ארצה מקנדה, כחובב וויסקי, שנים חלם על זיקוק וויסקי וכשראה את איכות המים והדגנים בגולן החליט שזה המקום להגשים את כל החלומות. במאי 2016 הוציאה מזקקת רמת הגולן את הוויסקי הישראלי הראשון, וויסקי שני דגנים שעבר יישון בחביות קברנה, שרדונה וחביות חדשות, הוויסקי נקרא ״גולני״ ומחירו 140 שח, וויסקי עם דבש (מומלץ ביותר, גם לכאלה שאינם חובבי וויסקי מובהקים) או עם מייפל. המזקקה מייצרת גם ערק, ג׳ין ואבסנט. ניתן להגיע לביקור וטעימה (בתשלום) בתאום מראש.

דוד ציבל ממזקקת הגולן, מזקק ויסקי כחול-לבן (צילום: דן בר-דובׂ)
ויסקי כחול-לבן במזקקת הגולן (צילום: דן בר-דוב)

עדיין תחת השפעת הוויסקי פנינו לתחנה הבאה במסענו דניאלס ליקרים, מפעל בוטיק לייצור ליקרים משובחים . דניאל נולד באורוגוואי ולמד את מלאכת הכנת הליקרים באיטליה וברזיל. כל משקאות האלכוהול שמיוצרים במפעל נעשים בעבודת יד. ואכן מדובר במשקאות אלכוהוליים משובחים ובהם ליקר בטעמי רימונים, דבש קפה תמרים, תפוזים ,עראק, ברנדי מתוק וסנגרייה. מחיר ליקרים 50ש"ח לבקבוק בנפח 250 מ"ל  ו- 80 ש״ח לבקבוק 500 מ"ל.

דניאל ליקרים (צילום: דן בר-דוב)
דניאל ליקרים (צילום: דן בר-דוב)

בקצרין, מסתבר שפע  של אמנים מקומיים, בחג הפסח במסגרת פסטיבל בתים פתוחים, תוכלו לבקר בבתיהם של האמנים, להיחשף לסביבת העבודה שלהם, למקורות ההשראה ליצירתם ולתהליך שזו עוברת החל משלביה הגולמיים ועד להתהוותה לתוצר אומנותי. אנחנו ביקרנו בגלריית האומנות שבביתם של ציפי דינרמן ואברהם רוזנפלד. ציפי דינרמן עוסקת באמנות מעל 30 שנה, היא מראשוני המתיישבים בקצרין ומאז לא מפסיקה ליצור. ציפי ואברהם הקימו גלריית אמנות רב תחומית בחצר ביתם, הכוללת בית גידול לצמחיית מים, ציפורים ותוכים, ועבודות אמנות מתחומים שונים, ביניהם- ציור, פיסול והלחמה במתכת. פסטיבל בתים פתוחים – אמני קצרין מציגים בבית יערך חול המועד פסח, 13-15.04.2017, בין השעות 10:00 – 17:00.

גלריית האומנות שבביתם של ציפי דינרמן ואברהם רוזנפלד (צילום: דן בר-דוב)

חוויה בעיקר למשפחות עם ילדים מחכה לכם בקצריחיפינת חמד של חיות החל מתרנגולות, דרבנים, דביבונים, זוחלים, שועלים,צבים וכלה ביעלים,בין שבילי החווה מתקני משחק מיוחדים, ניתן להשתתף בחידון הקצריחי ולפתור כתבי חידה מאתגרים. הכניסה חופשית! (פרט לקבוצות מאורגנות בעלות 10 ₪ לאדם).

בקצריחי שבקצרין (צילום: דן בר-דוב)
בקצריחי שבקצרין (צילום: דן בר-דוב)

למטיילים בגולן מציעה קצרין כ 50 צימרים אנחנו ביקרנו בצימר וילה בגולן. בוילה גולן שלוש סוויטות אשר עוצבו בהשראת העיצוב שנובע מהנוף אליו צופה כל סוויטה שממנו נובע שמה: גליל, כנרת וחרמון. כל סוויטה מצוידת ג'קוזי הבנוי מאבני בזלת בהשראת מעיינות הגולן, טלוויזיה עם חיבור לכבלים (וספריית DVD לרשות האורחים), מטבחון מאובזר ומרפסת לנופי הכנרת והגליל.ניתן להזמין טיפולים בחדר טיפולים הסמוך לצימרים וארוחות בוקר עשירות ומפנקות. מחירי אמצ"ש: 500-550 ₪, מחירי סופ"ש: 650-700 ₪.

צימר וילה גולן (צילום: דן בר-דוב)
צימר וילה גולן (צילום: דן בר-דוב)

את הביקור המרתק סיימנו בטיילת החצבים שנבנתה לאורך נחל קצרין וצופה אל נוף מרהיב ואורכה 1,200 מטר. בסתיו גדל בה ריכוז חצבים גדול מאוד, בחורף גועש תחתיה נחל קצרין ובאביב היא נקודת תצפית על פריחות מרהיבות.  לאחר כמה מאות מטרים של הליכה בתוך נופיו עוצרי הנשימה של הגולן, תגיעו למצפה גור, ממנו תוכלו במבט צפונה להביט על מפל נחל קצרין, כאשר מן העבר השני נשקף נוף פנורמי מרהיב של דרום הגולן, ובימי ראות טובה הכינרת תיפרש לעיניכם.

פריחה מרהיבה בטיילת החצבים (צילום: דן בר-דוב)
פריחה מרהיבה בטיילת החצבים (צילום: דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן