Skip to content

הפגנת אלפים צפויה להיערך ביום בבירה נגד גיוס חרדים

את החרדים לא מעניין דבר. לא רק שהם מסרבים להתגייס, אלא שהרבנים הורו לברי הגיוס לא להגיע ללשכות הגיוס כדי להירשם ולקבל את הפטור. כעת הם דורשים לשחרר את סרבני הגיוס העצורים. לטענה הזו הם מגיבים כי למעשה הם מגני הציבור הספרדי " הרי אין זה סוד שבחורים ספרדים לא מעטים נמצאים בכלא הצבאי על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת הבירה נערכת לקראת עצרת מחאה של אלפי חרדים הצפויה להתקיים היום (שלישי) אחר הצהריים באזור רחוב מלכי ישראל בירושלים. במסגרת הערכת מצב שהתקיימה במטה המשטרה, נערכה המשטרה להתמודדות עם כוונות מצד גורמים קיצוניים לנסות להפר את הסדר הציבורי.
לאור זאת צפויים שיבושי תנועה באזור העצרת והרחובות הסמוכים ( שרי ישראל, ירמיהו, בר אילן, שמואל הנביא וכיכר השבת). המשטרה הודיעה כי שוטרים שיוצבו במקום יפעלו להסדרת והכוונת התנועה לצירים חלופיים בהתאם לצורך.

בפלג  החרדי של הרב שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג', טענו היום כי בעוד הפוליטיקאים מתנערים, חלק מהעיתונאים מסיתים, אבל הרבנים והחרדים תומכים, ולכן בעקבות מעצר בני הישיבות סרבני הגיוס, המוני חרדים צפויים הערב לקיים מפגן מחאה ענק נגד מעצר חרדים וחוק גיוס בני הישיבות המשודרג. לדבריהם עשרות מנהיגים חרדים פרסמו קריאה לבוא להשתתף.

הרב שמואל איורבעך (צילום מהפגנה קודמת)
הרב שמואל אויערבאך (צילום מהפגנה קודמת)

בהודעות הפשקווילים נאמר: "עצרת המחאה תתקיים הערב בשעה 18:30 בערב בצומת הרחובות שרי ישראל – מלכי ישראל * בשעה 18:00 טרם פתיחת העצרת יצעדו המונים בצעדת מחאה מרחוב שבטי ישראל דרך מאה שערים, כיכר השבת ולאורך רחוב מלכי ישראל עד מקום העצרת * במקום יושמעו דברים מגדולי תורה, ינשאו פרקי תהילים, ויקבלו עול מלכות שמים * את המשא המרכזי ישא ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א * הציבור נקרא להתפלל מנחה קודם העצרת * הציבור נקרא שלא להיגרר לפרובוקציות".

הפלג האשכנזי הקיצוני: אנחנו נלחמים עבור הספרדים

החרדים מנסים להצטייר כמגני ציבור הספרדים החרדים שאיתם כידוע אינם מוכנים ללמוד יחדיו בבתי הספר ובישיבות.  במכתבי גדולי התורה, הם מציינים כי "חוק גיוס בני הישיבות המשודרג שאושר בקדנציה הנוכחית" (חוק שוויון בנטל של לפיד ששונה בדרישת החרדים א.מ), החל לפעול בפרט נגד בחורי ישיבות ספרדים שמתייצבים בלשכות הגיוס. בפניה לציבור הם כותבים: מדובר בספרדים "אשר הרב בחורים מפתים אותם, או יש שמאיימים עליהם, או שאם פעם לא קיבלו את המכתב של ההתייצבות מסיבות שונות, ששינו את הכתובת וכדו' מחייבים אותם להתגייס … וחלילה זה מביא רעה בר מינן לעם ישראל", "הרי אין זה סוד שבחורים ספרדים לא מעטים נמצאים בכלא הצבאי על דברים של מה בכך כגון חוסר מסמך כזה או אחר", "כיצד נוכל לחגוג את חג החירות, כאשר בני התורה נמצאים מאחורי סורג ובריח, על מנת לשבור את רוחם ולהכניעם שיאותו להכנס לצבא, ולעזוב את התורה אש/ר היא חיינו והיא מגינה על הדור".
לטענת הפלג הקיצוני 32 רבנים מובילעים מרחבי המדינה הצטרפו לקריאה להגיע ולהפגין.  לצורך כך ארגנו המארגנים  ההסעות מרחבי המדינה ובנוסף יתקיימו הסעות מסובסדות (20 ש"ח) מהערים: בני ברק, מודיעין עילית, אשדוד, אלעד, חדרה, צפת, טבריה, חיפה, רכסים, הר יונה, נתיבות, אופקים, ותפרח.

ההפגנה הקודמת של הפלג הקיצוני
ההפגנה הקודמת של הפלג הקיצוני

קול קורא: מתנכלים להיסעים – הגיעו בתחבורה ציבורית

אלא שבשעה האחרונה מפרסמים המארגנים קול קורא בו הם המצעים לציבור להגיע בתחבורה ציבורית. "בעקבות התנכלויות שונות למערך ההסעות הארציות להפגנת החרדים היום בירושלים מצד גורמים עוינים", נשלחה הודעה טלפונית, בה מתבקשים החרדים, להעדיף לנסוע דרך התחבורה הציבורית מוקדם, ולא להמתין למערך ההסעות המאורגן. "ההתנכלויות נועדו למנוע את חופש הביטוי, ולנסות להפריע לחרדים להביע את כאבם נגד ניסיונות גיוס בני הישיבות", טוענים המארגנים. במשטרה הכחישו כי יש בכוונת המשטרה למנוע מהיסעים מאורגנים מלהגיע לבירה ובציבור החרדי שמתנגד להפגנות טענו כי להם לא ידוע על התנכלויות להיסעים.

הפשקוויל שקורא להפגנה ומצויר כמודעת אבל
הפשקוויל שקורא להפגנה ומצויר כמודעת אבל

"משטרת ישראל מדגישה כי תפעל עפ"י סמכויותיה כדין ותשתמש באמצעים העומדים לרשותה כנגד כל גורם אשר יפעל בניגוד לחוק ולהוראות השוטרים ויבחר להפר את הסדר הציבורי ולחסום צירי תנועה", נמסר מהמשטרה שמזהירה כ "מצופה מגורמי ההנהגה במגזר החרדי על פלגיו השונים לגלות אחריות ולפעול למנוע כל כוונה להפר את הסדר , לשבש את קיומה של העצרת ואת מרקם החיים התקין בעיר". מתחילת השנה נעצרו התפרעויות החרדים למעלה מ 150 בני אדם וכנגד רובם הוגשו או יוגשו כתבי אישום.  "משטרת ישראל מאפשרת את זכות המחאה, בצד אחריותה לסדר הציבורי ולצמצום הפגיעה בשגרת החיים של תושבי ירושלים והבאים בשעריה, לשון ההודעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן