Skip to content

החמאס מציג: רקטה חדשה לטווחים קצרים

החמאס מכין עצמו למלחמה. היום נחשפה רקטה הנושאת עד 200 ק"ג חומר נפץ, המיועדת ככל הנראה לפגע בישובים סמוכי גדר והיערכות כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי פרסומים שונים שנחשפו היום (שלישי) ברשתות ערביות ובגלי צה"ל, ארגון הטרור הוסיף לארסנל הנשק שלו רקטה חדשה לטווח קצר שמכילה בין 160 ל-200 ק"ג חומר נפץ. מדובר ברקטה שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו, לפחות ככל שמדובר בחמאס. לפי הפרסום, הרקטה החדשה לא דומה או קרובה בסדרי גודל לרקטות או פצמ"רים לטווחים קצרים.  המטרה לשמה הוכנסה הרקטה היא פגיעה ביישובים סמוכי הגדר ובכוחות צה"ל שיתאספו בשטחי הכינוס טרם הכניסה לרצועה.

רקטה משופרת לטווח 60 ק"מ (צילום ארכיון - אתר אל אקצה)
רקטה משופרת לטווח 60 ק"מ (צילום ארכיון - אתר אל אקצה)

הפרסום מגיע על רקע חיסולו של מאזן פוקהא, בכיר בגדודי עז א-דין אל קאסם, שבוצע בסוף השבוע שעבר בעזה. למרות שחמאס סגר את היציאות לים ואת מעבר ארז, למרות שטרם נודע מי האחראי על החיסול, בחמאס כבר הכריזו כי "ישראל אשמה בחיסול" ולאחר מכך שהחיסול נעשה בעזרת "סוכנים ידאליים", ואיימו בנקמה שוות ערך.
בעת הלווית המחבל אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי "הכיבוש חושב שהוא מכיר אותנו, שלא נוכל לעמוד בכללי המשחק החדשים שהציב בגלל מאזן הכוחות. ואנחנו אומרים שהרצון שלנו חזק מהנשק שלכם. אנחנו נמצאים במלחמה פתוחה מול האויב הפושע כל עוד הוא נמצא על אדמתנו".

אין ספק כי החמאס מכין את עצמו למערכה הבאה מול ישראל ביתר שאת ומחדש את ארסנל הנשק שלו. תפעול רקטה כזו תהווה אתגר למערכת "כיפת ברזל", שערוכה ליירט רקטות שנורות לטווחים ארוכים יותר וישראל תצטרך למצוא לכך תשובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן