Skip to content

רשות השיפוט של ההסתדרות: מועמדות יחימוביץ לראשות ההסתדרות תקינה וחוקית

ח"כ יחימוביץ': "זו החלטה דרמטית שאינה מותירה ולו מקום קל לספק מי פעל בידיים נקיות ובתום לב ומי ניסה בדרכי מרמה וקנייה בכסף למנוע בחירות דמוקרטיות בכל מחיר". סיעתו של יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "מברכים על ההתמודדות בה יחימוביץ' וכבל יפסידו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועמדותה של שלי יחימוביץ לראשות ההסתדרות תקינה וחוקית; ההסכם שחתם יריבה, אבי ניסנקורן עם יצחק יואל וליאון בן לולו – בטל ומבוטל; סיעת "בית חברתי" שייכת לשלי יחימוביץ ולאיתן כבל. כך קבעה רשות השיפוט של ההסתדרות, בראשות עו"ד שמואל אוסלנדר.

יש לה סיבה טובה לחייך. שלי יחימוביץ' (צילום ארכיון: דן בר דוב)
יש לה סיבה טובה לחייך. שלי יחימוביץ' (צילום ארכיון: דן בר דוב)

בפסק דין ארוך ומנומק מהבוקר, דחתה הרשות את כלל הטענות שהועלו כנגד התמודדותה של חה"כ שלי יחימוביץ במסגרת סיעת בית חברתי, שהקים חה"כ איתן כבל. בפסק הדין התקבלו טענות  פרקליטיהם של יחימוביץ וכבל, עו"ד איתן לירז ועו"ד איתן ברוש.

במסגרת פסק הדין, דחתה רשות השיפוט אחת לאחת את טענות התובעים, שביקשו לתקוף את עצם ההתמודדות של יחימוביץ וכבל. פסק הדין קבע כי יחימוביץ, כבל וחברי סיעתם מוסמכים לפעול בשם הסיעה – ובהתאם שלי יחימוביץ תתמודד לראשות ההסתדרות.

עוד נפסק כי עדויותיהם של יחימוביץ וכבל במהלך הדיונים היו מדויקות, ואמינות על רשות השיפוט,  בניגוד לעדויות התובעים – לגביהם נמתחה ביקורת חריפה. פסק הדין מתח ביקורת חריפה על התנהלותם של התובעים יצחק יואל וליאון בן לולו.

באשר להסכם שנכרת בין ח"כ יחימוביץ לח"כ כבל, קבעה רשות השיפוט של ההסתדרות כי מדובר בהסכם לשיתוף פעולה פוליטי בין שני פוליטיקאים בפעילותם הפוליטית, ובמיוחד בבחירות למוסדות ההסתדרות, וכי אין בהסכם זה הוראות חריגות או יוצאות דופן, ומדובר בהסכם פוליטי מתון למדי הן בלשונו, הן בתוכנו והן במשמעותו.

בנוסף קובעת רשות השיפוט כי אין בהסכם התחייבות של הגב׳ יחימוביץ לתמוך במר כבל בהתמודדות לראשות מפלגת העבודה ואין מוזכרת כלל בהסכם התמודדות או מועמדות לראשות המפלגה.

בסיכומו של פסק הדין, נדחו הטענות שהועלו נגד יחימוביץ וכבל וחייב את התובעים בהוצאות בסך של 25,000 שקל.

בתגובה אמרה ח"כ יחימוביץ': "זו החלטה דרמטית שאינה מותירה ולו מקום קל לספק מי פעל בידיים נקיות ובתום לב ומי ניסה בדרכי מרמה וקנייה בכסף למנוע בחירות דמוקרטיות בכל מחיר. אני  שמחה בשביל איתן על כך שהוכח שכל מעשיו היו בניקיון כפיים. ההסתדרות בהנהגתי תהיה גוף דמוקרטי ונקי משחיתות, תלחם למען העובדים ותשרת אותם בנאמנות".

ח"כ איתן כבל: " אני חש הקלה גדולה ואבן נגולה מעל ליבי.  החלטת השופט מבהירה מעל לכל ספק כי נפלתי קורבן לצמד נוכלים, וכי כל אשר עשיתי היה בניקיון כפיים  זהו עוד שלב בדרך לניצחון של שלי יחימוביץ' בבחירות לראשות ההסתדרות, ולתום עידן שלטון הפחד של עושה דברם של משפחת עיני".

מסיעתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נמסר: "כידוע לא היינו הליך לצד המשפטי וכמו שאמרנו מתחילת הדרך – אנחנו מברכים על ההתמודדות בה יחימוביץ' וכבל יפסידו. הנושא מראש אינו משפטי אלא ציבורי ולא ניתן לשכוח או להשכיח מציבור העובדים והגימלאים את אמירותיו של כבל: 'ההסתדרות לא מעניינת אותי'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן