Skip to content

רמזים ודמדומים מסקרנים בגלריה לאמנות במעלות-תרשיחא

סימה לוין מציעה מסע לעולם סוריאליסטי מסתורי בעקבות רמזים, בתחריטים ופסלוני פורצלן. אבי סבח מתמודד עם מצבי הבין לבין של עולם הדמדומים בציורי שמן, רישומים נאיביים ומיצג.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה לי הביקור הראשון בגלריה לאמנות ע"ש אפטר-ברר בעיר מעלות-תרשיחא, שמסתבר כי היא ידועה היטב בסצנת האמנות הישראלית וכמארחת תערוכות של אמנים ידועים. הגלריה מנוהלת ע"י עמותה ונתמכת בתרומות מקרנות בארץ ובחו"ל. הגלריה פותחת שתי תערוכות חדשות ב:1/4/2017 שבהחלט שוות ביקור.

"רמזים" – סימה לוין

סימה לוין עלתה מקישינב בעלייה של שנות ה-70. ביקור חוזר במקום הולדתה כאישה בוגרת, מניב סדרת תחריטים המשקפים את מציאות החיים בקישינב בתקופת השלטון הסובייטי, מציאות שהדחיקה במעמקי הזכרון עד לאותו ביקור בקישינב העכשווית. התערוכה עוסקת בדימויים הלקוחים מסיפורי עם מולדוביים ואפופים במסתוריות סוריאליסטיות ששמעה בילדותה. מלבד התחריטים, מוצגים בתערוכה פסלוני פורצלן מיניאטוריים המופיעים כמאובנים בשולחן תצוגה ובויטרינות שבגבם מראה. ענת גטניו, שליותה את לוין במשך שנתיים מתארת את העבודות כ"סצינות בעלות אופי סוריאליסטי, מוכפלות בחלקן באמצעות מראות, מעין תיאטרון בזעיר אנפין המכליא בין זכרונות אישיים לעולם האגדות". נוגה מנדל, אוצרת התערוכה קראה לתערוכה "רמזים" ומזמינה את המבקרים "לצעוד בעקבות הסימנים והרמזים שנותנת סימה לוין ולהציץ בסקרנות מבעד לחרכי האור אל תוך עולמות קסומים אותם היא בוראת". התערוכה אסטתית ומוקפדת כיאה למי שהתחנכה בשלטון הסובייטי. סימה לוין בוגרת מכללת ויצו לעיצוב. איירה ספרי ילדים בהוצאת "כתר", לימדה עיצוב גרפי ברשת אורט וניהלה סטודיו עצמאי לעיצוב גרפי. הציגה בארץ ובחו"ל. עבודתה בנייר מוצגת בימים אלו בביאנלה לנייר 2017, "מצבי קיצון – נייר ישראלי" במוזיאון ארץ ישראל.

אוצרת: נוגה מגדל. נעילה: 25.5.2017

"דמדומים" – אבי סבח

סבח מצייר ציורים גדולים בשמן וגרפית על בדים מלאים וגדושים מראות ודמויות. הוא מתמודד עם מצב דמדומים, של בין לבין, בין התפרצות געשית לבין איזון, סוג של מציאות פנימית שאותה הוא מעונין לתאר. לצד העבודות הגדולות מוצגות סדרה של רישומים קטנים על נייר, ציורים נאיביים כביכול מנקודת מבט של ילד, המנסה להבין עולם מבעית ולמצוא בו מקום. אבי סבח, יליד מעלות, חי ויוצר בת"א, בוגר בצלאל ומרצה בבצלאל. מציג בארץ ובחו"ל. זוכה פרס משרד התרבות לאמנים צעירים 2011.

אוצרות: מרים אסא ונוגה מגדל. נעילה: 25.5.2017

בתאריך 13.4.2017 בשעה 16:00 יתקיים רב שיח בנושא "אמנות, מסורת וחדשנות" בהנחיית ד"ר מיכאל מירו. בהשתתפות האמנים: אבי סבח, סימה לוין, יונתן אמיר, רחל גץ סלומון, ורדה יתום, פורת סלומון, משה פרלמן.

מרכז-אמנויות ע"ש אפטר-ברר מעלות- תרשיחא, רח' בן-גוריון 15 04-997715

שעות פתיחת הגלריה:

א',ב',ד' 10:00 – 13:00, 16:00 -19:00 ג',ה' 10:30 – 15:00 שבת 11:00 – 13:00

שעות הפתיחה בחוהמ"פ – ניתן להתעדכן באתר www.artsmaalot.com

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן