Skip to content

נתניהו: "המבקש להכותנו – יוכה. המאיים על קיומנו – ישים עצמו בסכנת קיום"

נתניהו אמר זאת בטקס קליטת מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" ("שרביט קסמים") בבסיס חיל האוויר בחצור. המדובר במערכת ליירוט טילים, שפותחה בשיתוף התעשיות הביטחוניות של ישראל וארה"ב. הייעוד העיקרי של המערכת הוא מתן מענה לטילים בטווח בינוני וארוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המבקש להכותנו – יוכה. המאיים על קיומנו – ישים עצמו בסכנת קיום". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קליטה מבצעית של מערכת ההגנה האווירית 'קלע דוד', בבסיס חיל האוויר שבחצור.

מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" (שרביט קסמים) הינה מערכת ליירוט טילים, אשר פותחה בשיתוף התעשיות הביטחוניות של ישראל וארה"ב. הייעוד העיקרי של המערכת הוא מתן מענה לטילים בטווח בינוני וארוך.

מערכת ההגנה האווירית הישראלית "שרביט קסמים". בתמונה משוגר הטיל המיירט בניסוי המוצלח בדצמבר 2015. (צילום: ויקיפדיה)
מערכת ההגנה האווירית הישראלית "שרביט קסמים". בתמונה משוגר הטיל המיירט בניסוי המוצלח בדצמבר 2015. (צילום: ויקיפדיה)

"אנו מוסיפים היום נדבך משמעותי לעוצמתה של מדינת ישראל. מערכת 'קלע דוד', שרביט קסמים, מצטרפת לפיתוחים טכנולוגיים קודמים כמו כיפת ברזל ומערכת החץ. הם יגנו על ישראל, על אזרחינו, על ערינו, על מדינתנו", אמר ראש הממשלה. "יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום זה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבנו והם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף, אלא להשיג ניצחון בקרב. אני מייחס חשיבות גדולה מאוד ליכולתנו להגן על העורף. הוכחנו את זה בהקצאת אמצעים, בייצור מיירטים ובאמצעים אחרים.

סוללת "קלע דוד" בבסיס חיל האוויר בחצור (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
סוללת "קלע דוד" בבסיס חיל האוויר בחצור (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"אבל עם כל החשיבות שאני מייחס ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר: המבקש להכותנו – יוכה. המאיים על קיומנו – ישים עצמו בסכנת קיום", אמר נתניהו. "לגישה הזאת מקורות עתיקים. לא רחוק מכאן נמצא עמק האלה, בו גבר דוד על גולית באמצעות קלע דוד. דוד המלך הגן על עם ישראל מפני אויביו לפני 3,000 שנה. הוא עשה זאת בשילוב של תעוזה בלתי רגילה וכושר המצאה בלתי רגיל. כעם עתיק וכחפץ חיים, אנחנו ממשיכים לצעוד בדרכו של דוד המלך".

נתניהו בירך את תת-אדמירל ג'יימס סירינג, ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ואת סגנית ראש המשלחת בשגרירות האמריקנית בישראל לסלי טסו. הוא הודה להם על התמיכה המתמדת של ארצות הברית בהגנתה של ישראל.

באירוע השתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, ראש ה-MBA ג'יימס סירינג ומפקד מערך ההגנה האווירית תא"ל צביקה חיימוביץ'.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן