Skip to content

פיגוע דריסה בשטוקהולם שוודיה

משאית דהרה לעבר אזרחים ודרסה למעלה מ-10 בני אדם, מתוכם נהרגו כנראה 5. ראש ממשלת שוודיה: "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משאית דהרה אחר הצהריים (שישי) ברחוב הקניות המרכזי ביותר בשטוקהולם, בירת שבדיה, ויש נפגעים. כך מדווחים כלי התקשורת בשבדיה. על פי רשת Sky הדיווחים המקומיים מדברים על 3 הרוגים. בתקשורתץ השוודית מדווחים על חמישה בני אדם שנהרגו. עם זאת, לפי המשטרה השוודית מניין ההרוגים הרשמי הוא שלושה. ככל הנראה, בדריסה נפצעו שמונה בני אדם. לאחר שהמשאית נתקעה תחת כניסה לבניין, היא עלתה באש שכובתה בידי מכבי האש.
ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר לאחר אירוע הדריסה כי "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור". שדר רדיו מקומי, מרטין סוונינגן, סיפר: "ראיתי שלושה הרוגים, אבל בטוח יש יותר מזה".


עד ראייה לאירוע, סיפר לעיתון השבדי "אפטונבלדט": "הלכתי ברחוב הראשי ולפתע משאית גדולה הגיעה משום-מקום. לא יכולתי לראות מי נוהג בה, אבל זה יצא משליטה. ראיתי לפחות שני אנשים שנדרסו. רצתי משם הכי מהר שיכולתי". "חשבתי שזה תרגיל, אבל זה דומה מאוד למה שקרה בפיגוע בניס שבצרפת", סיפר עד ראייה נוסף.  עוד עדת ראייה אמרה: "היינו בסניף של רשת H&M ופתאום ראינו משאית נוסעת באזור שאמור להיות להולכי רגל בלבד. זה כאוס מוחלט".

המשאית תקועה מתחת לבניין
המשאית תקועה מתחת לבניין
מכבים את המשאית הבוערת
מכבים את המשאית הבוערת
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
אנשים נמלטים מהמשאית
אנשים נמלטים מהמשאית

האירוע בשבדיה בא חודשים אחדים אחרי פיגוע הדריסה במינכן שהרחש בפברואר 2017 שבו מחבל דרס עשרות בהם אזרחית ישראלית ופיגוע נוסף שאירע ביולי 2016 בו מחבל במשאית דרס למוות 85 בני אדם ופצע עוד יותר מ-100 בני אדם בעת חגיגות יום העצמאות של צרפת בעיר ניס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן