Skip to content

חברת שופרסל רוכשת את רשת ניו פארם מהמשביר

שופרסל הודיעה הבוקר על רכישת רשת ניו-פארם מידי המשביר לצרכן – שווי העסקה המשוער 130 מיליון ₪. העסקה תתבצע לאחר אישור הממונה על ההגבלים העסקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת שופרסל  365 החזקות בע"מ רוכשת את רשת "ניו פארם"  מידי המשביר לצרכן – בעסקה ששוויה, לפי ההצהרות הרשמיות, כ-130 מיליון שקלים, זאת לאחר שדירקטוריון שופרסל אישר את העסקה לרכישת 100% מרשת ניו פארם, כך הודיעה הבוקר (ראשון) החברה באופן רשמי. תוך כך, הרשות להגבלים עסקיים תידרש לאשר את העסקה. סכום הרכישה כולל בין היתר פירעון חוב של המשביר המובטח בשעבוד על המניות, וגם תשלום של 12 מיליון שקלים לטובת תשלום חוב של חברת בת של המשביר לניו-פארם. עוד עולה מההסכם כי אם לא יתקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בתוך 3 חודשים ממועד בקשת האישור לממונה, יתבטל ההסכם – אלא אם הצדדים יסכימו להאריכו.
ניו פארם כוללת בתוכה פעילות עסקית בשלושה תחומים עיקריים – קוסמטיקה, טואלטיקה ובתי מרקחת וטבע. רשת ניו פארם מפעילה 67 סניפים, מתוכם 57 סניפי פארם בפורמט עשיר (שניים מתוכם בזכייניות) ו- 10 סניפי מדיקל המתמחים במתן שירותי רוקחות ומעסיקה כ-1,100 עובדים.
במהלך 2016 רשמה ניו-פארם עלייה של 7.5% בהכנסות בעוד הרווח התפעולי לפני דמי ניהול צנח ב-90% ועמד על 1 מיליון ₪ בלבד.
עם השלמת העסקה, ולאחר קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, צפויה המשביר 365 לרשום רווח הון בסך של כ-40 מיליון שקל לפני מס.  החברה ציינה בדיווח, כי באמצעות התמורה תבצע פירעון מוקדם של אג"ח (סדרה ד'), שהיקפו כ-92 מיליון שקל. במקביל, תצא החברה לגיוס אג"ח באמצעות הנפקת סדרה חדשה, בהיקף של עד כ-50 מיליון שקל, שתהיה מובטחת בשעבוד על מניות המשביר בתי כלבו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן