Skip to content

מתנחלים תקפו פלסטינים בכפר חווארה ואת כוח צה"ל שהגיע למקום

אין ספק כי התחושה לפיה מתנחלים עושים לעצמם דין בגדה המערבית, מקבלת חיזוק בשתי תקיפות חמורות שאירעו בסוף השבוע החולף. במקרה אחד הותקפו באלימות רבה פלסטינים וקבוצת יהודים שבאו ללוות בחריש, ובמקרה אחר הותקפו באלימות קשה פלסטינים בתוך כפרם וגם את כוח גולני שהגיע להרגיע את השטח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מתנחלים תקפו אתמול (שבת) פלסטינים בכפר חווארה השוכן בין צומת תפוח לשכם. המתנחלים תקפו באבנים פלסטינים ורכוש רב.  בדיה עודה פלסטינית בת 70 נפגעה מפגיעת אבן בראשה ואושפזה במצב בינוני בבית החולים ברפדייה כשהיא סובלת מזעזוע מוח וסדק בגולגולתה. חיילי צה"ל שהוקפצו למקום כדי לטפל באירוע האלים, הותקפו אף הם בידי הטרוריסטים היהודים. קצין צה"ל נפצע בידו ונזקק לטיפול רפואי.

צילומים: זכארייה סעדה
צילומים: זכארייה סעדה
בדיה עודה (70) מפונה לאחר שספגה סלע בראשה (צילום: זכאריה סעדה)
בדיה עודה (70) מפונה לאחר שספגה סלע בראשה (צילום: זכאריה סעדה)
צילום: זכאריה סעדה
צילום: זכאריה סעדה

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "במהלך סוף השבוע התפתחו באזור כפר חווארה עימותים בין מתנחלים לפלסטינים. למקום הגיעו כ-50 מתנחלים. בעקבות העימותים הוקפצו כוחות צה"ל ומג"ב לנקודה במטרה לפזר את ההתקהלות. במסגרת העימותים, קיצוניים זרקו אבנים לעבר פלסטינים, פלסטינית נפצעה ופונתה לקבלת טיפול רפואי". עוד נמסר כי "כמה קיצונים תקפו את כוחות צה"ל בתגובה ורגמו אותם באבנים. כתוצאה מכך נפצע קצין צה"ל בידו". הכוח שהותקף הוא כוח חיילי חטיבת גולני, שאחראי על הגזרה. החיילים הותקפו באבנים על ידי המתפרעים היהודים וביניהם קצין האג"ם של החטיבה המרחבית שומרון, בדרגת רב סרן שהוקפץ לאירוע כקצין התורן של הגזרה.  בצה"ל מציינים כי "בצה״ל רואים בחומרה ניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון ויפעלו בשיתוף עם רשויות החוק כנגד ניסיונות אלה".

ליברמן מגנה תקיפת חיילים ומתעלם תקיפת עשרות פלסטינים

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה את האירועים בעמוד הפייסבוק שלו: "אפס סובלנות לאלימות כלפי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון!", כתב ליברמן. "רשויות החוק חייבות למצות את הדין באופן מהיר ונחרץ עם אותם ביריונים, שתקפו כוח של חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בעת שהיה בפעילות, ופצעו קצין. זו תופעה חמורה שאסור לנו להיות סלחניים לגביה. אני מגבה את חיילי ומפקדי צה"ל ושאר כוחות הביטחון בפעילותם".

בעמותת רבנים למען זכויות האדם הביעו זעם והשתהות לנוכח ההצהרה שפרסם היום שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בה הוא התייחס לאירועים האלימים בגדה בשבת. "השר ליברמן מגנה את תקיפת קצין צה"ל בידי מתנחלים קיצוניים ומתעלם לחלוטין מהדבר העיקרי בשורת התקריות האלימות הללו – תקיפת אלימה כנגד עשרות פלסטינים. תקיפת קצין צה"ל, חמורה בוודאי, היא תוצר לוואי של התקרית המרכזית, ונבעה מכך שהקצין ניסה להתערב ולמנוע את האלימות. התבטאות כזו של העומד בראש מערכת הביטחון מבחינה בין דם לדם, ומשדרת מסר מרומז כי תקיפת פלסטינים היא לא דבר משמעותי ונורא כל כך כל עוד לא תוקפים את אנשי כוחות הביטחון. אנו קוראים לשר הביטחון לפרסם הבהרה שמשדרת מסר שאינו משתמע לשתי פנים", נמסר מהעמותה.

האירוע ממחיש את ההחמרה הגוברת של תקיפות מתנחלים "קיצוניים" כנגד פלסטינים ורכושם ברחבי גדה המערבית.  יום קודם לכן, בשישי בבוקר, תועדו כ 15 צעירים תושבי "מאחז הבלאדים" כשהם תוקפים את פעילי ארגון השמאל "תעאיוש" שליוו רועים בעוג'ה הסמוכה ליריחו, באבנים, מקלות ואלות. הרב אריק אשרמן שנכח במקום הותקף באלה ונפגע קל.
התקיפה האלימה תועדה על ידי הפעילים, שלפחות חמישה מהם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. בעקבות המקרה משטרת בנימין פתחה בחקירה ועיכבה מספר חשודים.

הרב אריק אשרמן מותקף במקל בעורפו (צילום: שרית מיכאלי)
הרב אריק אשרמן מותקף במקל בעורפו (צילום: שרית מיכאלי)

 

תקפו עם אלות ויידו אבנים (צילום: שרית מיכאלי)
תקפו עם אלות ויידו אבנים (צילום: שרית מיכאלי)

התקרית אירעה כשקבוצה של כ-12 פעילי תעאיוש הגיעה לגבעות באזור יריחו כדי ללוות רועים של כארבעה עדרי צאן. בשלב מסוים הגיעה בריצה קבוצה של כ-15 רעולי פנים חמושים באלות ובידיהם אבנים גדולות, והחלו לתקוף את הפעילים ואת הרועים אותם ליוו.
"לא היו שם עימותים", סיפר אייל רז, פעיל בתאעיוש. "זו הייתה תקיפה קשה, מאורגנת ויזומה של קבוצת פורעי חוק שמשליטה טרור". לדבריו, הרועים באזור סובלים בחודשים האחרונים מהתנכלויות של מתנחלים באזור, ובשל כך החלו באחרונה פעילי תעאיוש ללוות את הרועים. התקיפה האלימה תועדה על ידי הפעילים, שלפחות חמישה מהם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. בעקבות המקרה משטרת בנימין פתחה בחקירה ועיכבה מספר חשודים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן