Skip to content

הנשיא ריבלין לשה"ח הגרמני: ״צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם״

לשכת רה"מ: "מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא להיפגש עם דיפלומטים, שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל". הרצוג לזיגמר גבריאל: "צה"ל הוכיח שוב ושוב כי פעל על פי כללי המשפט הבינלאומי, תוך שמירה על זכויות אדם, ולא פעם תוך כדי סיכון ממשי של חיי החיילים בשטח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד ראש הממשלה, נתניהו, משחק "ברוגז" עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין קיים היום פגישת עבודה עם שר החוץ של גרמניה והבהיר לו כי צה"ל הוא "הצבא המוסרי בעולם".

הנשיא ריבלין בפגישתו עם שה"ח הגרמני (צילום: מארק ניימן לע"מ)
הנשיא ריבלין בפגישתו עם שה"ח הגרמני (צילום: מארק ניימן לע"מ)

הנשיא אמר כי כמדינה דמוקרטית, ישראל מורגלת בביקורת הנמתחת על התנהלותה מפעם לפעם אך הדגיש כי גם ביקורת דורשת זיקה למציאות. ״הצבא שלנו הוא הצבא המוסרי בעולם״, אמר הנשיא לשר החוץ בפגישתם והוסיף: ״זהו צבא המורכב מהילדים של כולנו, אנחנו יודעים לעשות כל מה שנדרש על מנת לשמור על הצבא שלנו כמוסרי בעולם וכך נמשיך.״ עוד הדגיש הנשיא כי: ״אנחנו יודעים היטב מהי החשיבות של שמירה על חיי אדם, גם כאשר מדובר באזרחי מדינת אויב, וכך אנו מושיטים יד, מסייעים ככל יכולתנו לניצולי הזוועות המתרחשות פה ממש מעבר לגדר גם כאשר מדינות אחרות בעולם, המקדשות את המוסר בקול לא פעם, לא נוקפות אצבע״.

הנשיא שוחח עם שר החוץ על שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות והבהיר כי הנשיאה בנטל הביטחון הרובץ לפתחה של ישראל, עומדת בראש מעייניה. "אנחנו מתכוונים להמשיך ולעשות כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי ישראל״, אמר הנשיא. בהמשך הביע ריבלין דאגה מהתגברות האנטישמיות והסובלנות כלפיה באירופה בכלל, כולל בגרמניה.

בפתח הפגישה, לחץ הנשיא את ידו של שר החוץ הגרמני ואמר: "אדוני השר גבריאל, ברוך הבא לישראל. כמנהיג שהוא גם מורה, אתה מכיר את החשיבות של הבנת ההיסטוריה. לישראל וגרמניה מעולם לא הייתה מערכת יחסים פשוטה, ולעולם לא תהיה. אולם בשנים האחרונות, מערכת היחסים בינינו הפכה לחיובית ועמוקה ביותר. עברנו דרך ארוכה יחד, מהיסטוריה כואבת לאחריות משותפת ושותפות קרובה. ראינו זאת רק אתמול, עם ביקורו של הנשיא לשעבר גאוק, יחד עם נוכחותך היום והגעתו הקרובה של נשיאך, זהו סימן חזק לשותפות הזו".

שר החוץ גבריאל הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר: ״הזכות לפגוש אותך אדוני הנשיא מהווה כבוד גדול עבורנו".

בזירה הפוליטית נשמעו גינויים – וגם הבעות תמיכה – בהחלטתו של ראש הממשלה שלא לפגוש את שר החוץ הגרמני. יו"ר "העבודה", יצחק הרצוג, נפגש הבוקר עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, ידיד ישראל, והודה לו על התמיכה העקבית שלו ושל ממשלת מרקל במדינת ישראל בזירות שונות ובתחומים אסטרטגיים רבים, ובתמיכה הכלכלית החשובה שלהם.

"הצגתי בפני האורח את אופן הפעולה של צה״ל מול איומי טרור מתוחכמים באזור המורכב ביותר בעולם, והראיתי איך צה"ל הוכיח שוב ושוב כי פעל על פי כללי המשפט הבינלאומי, תוך שמירה על זכויות אדם, ולא פעם תוך כדי סיכון ממשי של חיי החיילים בשטח, שנמנעו מפעולה מחשש לפגיעה באזרחים שנמצאו באזורי הלחימה ולא פעם שימשו כמגן אנושי בידי המחבלים", אמר הרצוג. "הבאתי בפניו שתי דוגמאות מהשבוע האחרון לטרור המתוחכם והמורכב, בו צעיר פלסטיני שהוכנס לישראל במסגרת טיול מאורגן באישור ישראל, ביצע פיגוע דקירה בלב תל אביב; ואת תפיסתה של אישה מעזה חולת סרטן שנתפסה בדרכה לקבל טיפול רפואי בבית חולים בישראל עם חומרי נפץ בים תרופותיה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא להיפגש עם דיפלומטים, שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה. אותם דיפלומטים לא יעלו על דעתם להיפגש בארה"ב או בבריטניה עם נציגי ארגונים, שקוראים להעמיד לדין חיילים אמריקנים או בריטים.

"צבא ההגנה לישראל וחייליו הם הבסיס לקיומנו.

"היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו".

בעיתון "הארץ" נמסר היום כי שר החוץ הגרמני סירב לקבל שיחה מנתניהו לאחר שראש הממשלה ביטל את פגישתם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן