Skip to content

לא רק הנשיא: סוזאן מובארק מואשמת בבזבוז כספי ציבור

רעיית הנשיא לשעבר ממשיכה להיות בכותרות - ארגוני המהפכה במצרים מאשימים אותה במעילה ובבזבוז של כספי ציבור ותובעים לחקור את אי-הסדירויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רעיית הנשיא לשעבר ממשיכה להיות בכותרות – ארגוני המהפכה במצרים מאשימים אותה במעילה ובבזבוז של כספי ציבור ותובעים לחקור את אי-הסדירויות

מאת יצחק קמחי-זוארץ

רעיית הנשיא לשעבר, סוזאן מובארק (Flickr/calliopejen1)
מעלה בכספים שבפיקוחה? רעיית הנשיא לשעבר, סוזאן מובארק (Flickr/calliopejen1)

"איחוד צעירי המהפכה", ארגון-גג המאגד את המפלגות והארגונים החברתיים שפעלו במהלך המהפכה במדינה לשינוי שיטת השלטון, עתר לפרלמנט המצרי לצורך הקמת וועדה שתבדוק את מעורבותה של סוזאן מובארק, רעייתו של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, במעילה ובבזבוז של כספים באגודת "מצרים החדשה" שבראשה היא עמדה. הארגון הגיש גם בקשה לתובע הכללי של מצרים לחקור את אי-הסדרים שהתרחשו באגודה עד עתה.

העיתון המצרי "אל-וופד" דיווח אמש (ב') כי עומר אל-חדרי, מתאם ועדת התרבות של איחוד צעירי המפכה, אמר כי האגודה, השייכת למשרד לעניינים חברתיים, כרתה בתקופת שלטונו של הנשיא מובארק ברית עם משרדים ממשלתיים, כגון משרדי הנפט והתיירות, להשגת תרומות כספיות או בשווה-כסף ועמדה בקשרים עם  אנשי עסקים מצרים לאותו הצורך.

לטענתו של אל-חדרי, היקף התרומות הגיע ליותר ממליארד לירות מצריות ולאיש אין מושג לאן נעלם ההון הזה. סוזאן מובארק שימשה נשיאת האגודה באותה תקופה וההון הזה היה נתון לפיקוחה, יחד עם עוזרה, זכריה עזמי, ראש הלשכה הקודם של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

הוועדה שתוקם תצטרך לעבור על כל המסמכים שברשות "איחוד צעירי המהפכה" ולבחון את כל הפרויקטים שבוצעו תחת פיקוחה ולהודיע בציבור מהם מקורות ההון הזה הרב כויצד הוא בוזבז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן