Skip to content

"המקדש" החדש בטוקיו – GINZA SIX, "מוזיאון לאמנות" ולא רק קניות לעשירים

ב-20 לאפריל 2017 נפתח בטוקיו, ברובע גינזה היוקרתי, ה"שופינג מול" החדש גינזה סיקס GINZA SIX הנחשב לגדול והעכשווי ביותר בגינזה. המבנה המאסיבי הריבועי יושב על שטחה של חנות הכל בו לשעבר מצוזאקאיה ומכיל קומות מסחר, משרדים, מסעדות, תיאטרון נו וגינת גג.

גינזה סיקס תוכננה ע"י הארכיטקט המפורסם טאניגוצ'י יושיו, שתכנן את הMOMA בניו יורק, המוזיאון הלאומי בקיוטו והמוזיאון הלאומי בטוקיו. המתחם מנוהל ע"י "מורי בילדינג" המתחם הידוע ברובע רופונגי. עמדת התיירות ממוקמת בחנות הנוחות לאוסון בקומה הראשונה. בבנין 17 קומות, 4 קומות מרתף ו-13 קומות עיליות. קומות 1-6 הן קומות החנות, 7-12 הן קומות משרדים וקומה 13 היא קומת מסעדות גורמה. הגג מעל קומה 13 נוצל לגן מפתיע מעוצב עם תצפית של 360 מעלות על רחבי טוקיו, ללא תשלום. עיצוב הפנים נעשה ע"י ארכיטקט גוונאל ניקולס כאשר הקונצפט המוביל הוא שילוב בין אמנות, עיצוב ומסחר. על אצירת האמנות אחראי פומיו נאנג'ו מנהל מוזיאון מורי.

המעליות

בחלל המרכזי של החנות שגובהו 6 קומות משתלשל מלמעלה מיצב ענק של האמנית הבינלאומית יויאו קוסמה, 14 כדורים לבנים מנוקדים באדום – ה"פולקה דוט" המפורסמים שלה. המיצב יוצג למשך שנה. חנות ספרים ומוצרים של האמנית, נמצאת בקומה השישית בתוך חנות הספרים.

במיקום אחר, נמצא את מפל המים הדיגיטלי שאורכו 12 מ' והוא עבודה משותפת של קבוצת האמנים הדיגיטלים TEAMLAB והאמן הבוטני פאטריק בלאנק. העבודה מורכבת ממסך לד המקרין סימולציה תלת מימדית של מפל מים.

הצילום מתוך אתר האינטרנט של TEAMLAB

ההיילייט של המתחם לדעתי, היא הקומה השישית ובה חנות הספרים המעוצבת צוטאיה בוקס TSUTAYA BOOKS הנראית כמו מוזיאון עיצובי לספרייה. החנות נקראת ART IN LIFE. זהו סניף של החברה המחזיקה חנות ספרים ענקית בשיבויה והתפרסמה כחנות הספרים היפה בעולם. הקונצפט העיצובי הוא A LIBRARY IN THE WOODS והריהוט כולו עשוי מעץ בהיר. לספריה צמוד קפה סטארבקס – שתה קפה וקרא ספר. החנות עוצבה ע"י משרד הארכיטקטים קליין דוטאם. הביקור בספריה המיוחדת הזו עובר דרך מדפי ספרים המחולקים לקטגוריות ומוצגים בחלקם חזיתית, לצידם פרטי אמנות מעוצבים. בחלל המרכזי מתקיימת כרגע תערוכת אמנות של אמן צילום כאשר לצד התערוכה מוצגים ספריו. התערוכות בחלל זה מתחלפות. בחנות 60,000 ספרי אמנות מתוכם נדירים ומוערכים וכן ספרים ענקיים של גדולי האמנים לחווית דפדוף בין היצירות. המלצה: להקדיש לפחות שעה לחנות הזו.

בקומה ה-13 על הגג נמצאת גינה יפהפיה המוגדרת על פי מתכנני המתחם כ"אואזיס בעיר". הגינה מעוצבת על פי כל כללי הגינון היפני, ברכת מים שטוחה עם זרימה אינסופית, שבילי התבודדות בין שיחים ופרחים שבהם פינות ישיבה למנוחה. טיילת המקיפה את הבנין עם תצפית מרהיבה על מגדליה של העיר וכמובן, מקדש קטן באחת הפינות לקבלת ברכה ולהמשך יום קניות מוצלח. לחובבי העיצוב מובטחת חגיגה.

כתובת ופרטים נוספים באתר המתחם  https://ginza6.tokyo.e.abf.hp.transer.com/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן