Skip to content

זה זמן הגליל

הצבע הירוק עדיין שולט בגליל ,אבל לא לזמן רב וזה הזמן ליהנות ממה שיש לגליל העליון להציע- בתי בד,יקבים,וגם קצת היסטוריה.אירזו את התרמיל ובואו לגליל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצבע הירוק עדיין שולט בגליל ,אבל לא לזמן רב וזה הזמן ליהנות ממה שיש לגליל העליון להציע, משרד התיירות ועמותת "ארץ הגליל" עמותת התיירות בגליל העליון לקחה אותנו לטעימה על קצה המזלג ממגוון האטרקציות של אחד האזורים היפים בארץ.

כרמים בגליל העליון (צילום: דן בר-דוב)

תחנתנו הראשונה הייתה אצל "סבא חביב" ,סבא חביב הוא אחד ממייסדי ענף הזית בגליל. בבית בד עתיק, אבן ריחיים ומכבש ידני, הוא הפיק את שמן הזית המשובח ביותר בגליל. נכדיו של סבא חביב הם ממשיכי דרכו ומנהלים את בית הבד בקיבוץ פרוד ברוחו והשראתו . כמו כן מייצרים ב"סבא חביב" מוצרים נוספים מן המסורת והתרבות האופיינית – סוגים שונים של זיתים בכבישה טבעית, טחינה שומשום הנטחנת באבן ריחיים בת 200 שנה, סבונים משמן זית המיוצרים בשיטה העוברת מאב לבן.

רוזה צונן ביקב הרי הגליל (צילום: דן בר-דוב)

יקב הרי גליל  שוכן בסמוך לקיבוץ יראון בפסגות הגליל העליון, יקב הרי גליל נחשב ליקב המוביל באזור הגליל העליון וממוקם במקום השישי בארץ, עם תפוקה של מעל מיליון בקבוקי יין בשנה.

יקב הרי גליל נטוע בלב האזור בו נמצאים כרמיו. העיצוב האדריכלי המרשים של מבנה יקב הרי גליל, משלב אלמנטים מתכתיים, המייצגים את הטכנולוגיה המתקדמת של היקב עם אלמנטים עשויים עץ קלאסי, המסמלים את השורשיות, החום והארומה של עולם היין.

החביות בהן מתיישנים יינות יקב הרי גליל (צילום: דן בר-דוב)
יינות יקב הרי גליל (צילום: דן בר-דוב)

שרית, מנהלת מרכס המבקרים של היקב לקחה אותנו לסיור מודרך תוך מתן הסבר על תהליך הכנת היין לצפייה במיכלי הנירוסטה, ובאולם חביות עץ האלון בהן היין מתיישן, צפייה ובסיום הסיור  טעימות יין מודרכת, ביקור מומלץ במיוחד לחובבי היין (כדאי לפנות למרכז המבקרים טרם הביקור ולתאם סיור).

יעדנו הבא נשא אותנו אל יער ביריה, שם בין עצי אורן ושלוות טבע, ממוקמת חוות בת יער, המשקיפה אל הנוף המרהיב של הרי הגליל הגולן והחרמון. החווה הוקמה בשנת 1985 על ידי שני תושבי מצפה עמוקה איתן לבל ואברהם נחמיאס, שני בעלי חזון אשר חשבו להביא את נופי המערב הפרוע ליערות ביריה. היער המדהים ביופיו, הנופים המשגעים הנשקפים מכל עבר ובעיקר מזג האוויר הייחודי לאזור, הביאו אותם לרעיון להקים אתר נופש ביער ביריה. החלום היה להקים חוות סוסים קטנה ולידה מסעדה כפרית.

חוות בת יער (צילום: דן בר-דוב)

באתר טיולי רכיבה על סוסים בשבילי היער המוצלים. לקטנטנים רכיבה בחצר.  חוות בת יער מתמחה בתחומים שונים: מסעדת בשרים משובחת, אירועים משפחתיים וחתונות, פעילות אתגרית, לייזר אקסטרים, ימי כיף לקבוצות והפקת אירועים בשטח.

בחוות בת יער (צילום: דן בר-דוב)
בחוות בת יער (צילום: דן בר-דוב)
הקרונות הממוזגים בחוות בת יער (צילום: דן בר-דוב)

אי אפשר  בלי קצת היסטוריה , אחוזת דוברובין שוכנת  בסביבה הייחודית של אגם החולה הנמצא בשמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בישראל, מרחק נגיעה מאגמון החולה  וסביבו אתר תיירות המהווה מוקד צפרות בשל העופות הרבים הנקבצים בו, למרגלות הרי נפתלי מצפון, מול נהר הירדן במזרח בתוך מטעי פירות חקלאי מושבת יסוד המעלה. באחוזת דוברובין גן אירועים ומסעדה, אחוזה משוחזרת שהיא שילוב מושלם של מבנה היסטורי עתיק וטכנולוגיה חדישה טבע ושלווה,

אחוזת דוברובין (צילום: דן בר-דוב)

במוזיאון אחוזת דוברובין חצר איכרים משוחזרת המעניקה נגיעה בהיסטוריה והיא חוויה מיוחדת במינה, במקום מוזיאון המביא את סיפורה המופלא של משפחת יואב דוברובין  במושבה ובתולדות הגליל, סיור בחדרי הבית והחפצים מעליית הגג משמשים כתפאורה לסיפורים ואגדות שהיו באמת.

לפרטים והזמנות: 04-6937371

חדר משוחזר באחוזת דוברובין (צילום: דן בר-דוב)
שיחזור של מטבח באחוזת דוברובין (צילום: דן בר-דוב)

את היום אנחנו מסיימים בראש-פינה, שם במצפה-נמרוד מחכה לנו כבר חזי שגב. חזי הוא אביו של נמרוד שגב, שנהרג במלחמת לבנון השנייה, מצפה נמרוד הוא אתר תיירות נוף והנצחה לנמרוד שגב, בן הדור הרביעי למושבה ראש פינה, אשר נהרג במלחמת לבנון השנייה. חזי מספר לנו על בנו נמרוד שנהרג במלחמת לבנון השנייה והוא בן 28. יפה תואר. מוכשר. מלא קסם אישי. מלא אהבה. נמרוד התגייס לצה"ל ביומו האחרון של חודש מרס 1996 ושירת בחיל השריון. במלחמת לבנון השנייה נקרא נמרוד לשירות מילואים ב"צו 8", ועלה ללבנון עם טנק המרכבה שבו שימש כטען. ב-9 באוגוסט 2006, ט"ו באב תשס"ו, נפל בַּקרב בדרום לבנון כשהטנק שלו, שחיפה על טרקטורים שסללו ציר תנועה חדש בכפר עייתה א-שעב, נפגע ממטען צד ומיד לאחר מכן ספג טיל נ"ט. מפיצוץ הטיל והתחמושת שהייתה בטנק נהרגו נמרוד וכל אנשי צוות הטנק. האתר מנציח גם את חברי צוות הטנק שבו נפגע נמרוד שגב, ונהרגו יחד אתו. אתר התיירות וההנצחה מצפה נמרוד הוקם בשנת 2010 על ידי חזי שנמצא שם כמעט מידי יום, הנוף הנשקף ממצפה נמרוד הוא הנוף שנשקף לעיניו של נמרוד לאורך כל חייו, נוף קסום המשתרע על חלק ניכר ביותר של צפון הארץ. בצפון רכס החרמון, במזרח רמת הגולן, בדרום רמת גלעד ובמערב – מורדות הר כנען, עליהם בנוי המצפה. המבקרים במצפה מוזמנים להפעיל עמדה מיוחדת, המספרת את סיפור חייו של נמרוד והיישוב.

חזי שגב אביו של נמרוד שגב ז"ל בצפה שהקים לזכרו (צילום: דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן