Skip to content

עכו העיר שאין דומה לה

הוזמנתי לסיור יחצני בעכו, כתושבת האזור חשבתי בליבי מה יש לחדש לי בעכו? והופתעתי, עכו נגלתה לפני במקומות מפתיעים וקסומים שלא הכרתים, ומלון חוף התמרים המחודש הפתיע במיוחד ולגבי זוהי קפיצה לרביירה בחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדרך לעכו הייתה עמוסה השמש קפחה על ראשי, בלבי חלפה מחשבה עוד סיור בעכו? העיר בה אני מבקרת באופן יום יומי, מה יש לחדש לי בה? הבטחתי לעצמי אסייר מעט והזדמנות ראשונה אחתוך ליום עבודה.. טעיתי.. הופתעתי.. והוקסמת..
התחנה הראשונה הגנים הבהאים בעכו

עם הכניסה למקום התחושה היא של ביקור בארץ פלאות דמיונית. הטיפוח המושלם של השיחים והפרחים לא רק ממלא צורך אסתטי אלא גם מבטא את האידאולוגיה כולה. עכו והגנים הבהאים שבו הם המקום החשוב ביותר לבהאים כי זהו מקום קבורתו של המנהיג ב'הא אוללה' וכן הבית שבו התגורר בדמי ימיו, בתפילותיהם תמיד פונים לכיוון עכו. על הטיפול בגן היפהפה אמונים גננים מקצועיים לצד מתנדבים מסורים בני הדת הבהאית מרחבי העולם. הכניסה לגן אינה כרוכה בתשלום והם פתוחים למבקרים בין השעות 9:00 ועד 16:00, שבעה ימים בשבוע. הגנים סגורים בחגים בהאים, ביום כיפור וימים גשומים במיוחד ואין צורך לתאם את הביקור מראש.

התחנה השנייה- מוזיאון אוצרות בחומה
בלב החומה המזרחית של העיר העתיקה עכו, שנבנתה על ידי השליט העותמאני אל-ג'זאר לפני כ-200 שנה, ממוקם מוזיאון "אוצרות בחומה". המבנה ששמו המקורי בורג' אל קומנדאר, נבנה במקור כבסיס צבאי לחיילי המשמר העותמאנים ששמרו על עמדות התותחים. החללים המקומרים בלב החומה משמשים כיום כאולמות התצוגה במוזיאון. המוזאון מביא את הפולקלור הממחיש את הווי החיים של עכו והגליל משלהי המאה ה-19 ועד קום המדינה. במוזיאון שני אגפים: האחד מתעד את בעלי המלאכה המסורתיים והשני – אגף של אוספים ואספנים. שני האגפים משחזרים את רקמת החיים של תושבי העיר וסביבתה.
למבקרים מוצעים סיורים מודרכים, סיורים בליווי שחקן ופעילות למשפחות וילדים, בתיאום מראש.
הכניסה אל המוזיאון מרחוב וייצמן, מהמדרגות העולות למשטח התותחים.
זמני פתיחה:כל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים
בין השעות: 10:00- 17:00
ימי שישי וערבי חג: 10:00 – 16:00
מחירים – מבוגר: 15 ₪. אזרח ותיק וילד: 12 ₪.
התוודעות ליאללה בסטה
יאללה באסטה הינו מיזם תיירות חדשני שנועד להביא אל המטייל הישראלי והתייר הנכנס לישראל את השווקים המובילים בצורה מקיפה, עשירה וחדשנית. אתרי יאללה באסטה כוללים אתרים עתירי תוכן ומידע המסייעים להכיר את השווקים בישראל, לתכנן בהם ביקור, לסייר, ולהנות בעזרת אחד מכרטיסי הטעימות המיוחדים שיאללה באסטה פיתחה. את כרטיס הטעימות מלווה סיור קולי שיחשוף בפניכם את הסיפורים של השוק עתיק היומין (נדרש טלפון חכם עם חיבור לאינטרנט סלולרי, מומלץ להביא אוזניות)
לאתר של יאלה באסטה
http://go.yallabasta.co.il/

וכך יצאנו לסיור טעימות בשוק עכו העתיקה

תחנה שלישית קוקושקה- "פרימיום סנאק בר".
|בתוך מבנה הבזאר התורכי נמצא בר מוכר ואהוב עליי, המגיש אוכל רחוב מוקפד בסגנון אירופאי נקניקיית בקר גרמנית עם כרוב כבוש בבירה וחרדל או נקניקיית כבש בסגנון טורקי עם טחינה, עמבה וסלסת עגבניות, או מנות אחרות שאפשר לקחת וגם לשבת איתן במקום הקטן: מנת פיש אנד צ'יפס כיפית של דג וציפס המוגשת בקונוס, מיני המבורגר או שלושה שיפודים קטנים ופנטסטיים של שרימפס מושרה במרינדה ים תיכונית עם ניחוחות נענע, פטרוזיליה ודבש. אני התכבדתי בדגי ים טריים מטוגנים ובכוס בירה מקומית ממבשלת מלכה של קיבוץ יחיעם. שהייתה מעולה.
כתובת: הבזאר הטורקי, ויצמן 1,
שעות פעילות:א'-שבת 18:00-11:00ימי שני: סגור
טלפון: : 04-901975נגישות לנכים: כן.

תחנה רביעית- מסעדת אלמרסא
המסעדה ממוקמת כבתוך המבנה העתיק ששימש את המכס העות'מאני אך נבנה על ידי הצלבנים בשנת 1210. המסעדה מסמלת התפתחות הקולינרית העשירה שחווה העיר בשנים האחרונות. שפים צעירים, חלקם ילידי המקום, מגיעים לכאן ופותחים בעיר מסעדות חדשות, שמשלבות בין השפעות אותנטיות ובין מטבח מודרני. במקום תוכלו ליהנות מקדירת פירות ים מבושלת בציר סרטנים, ברמונדי עשוי בגריל עם פריקה, פילה לוקוס עם קרם ארטישוק ירושלמי ותפוח אדמה אפוי, סיניה דג ים, מדליוני בקר, אנטריקוט, שרימפס, סלטים ועוד.
בין הקינוחים של "אלמרסא" תמצאו צלחת טעימות שמדגימה את החיבור בין המטבח הערבי האותנטי ובין ההכשרה המודרנית של השף: צלחת טעימות ובה כנאפה, קרם ברולה, מוס חלווה, עוגת גבינה, ריבת הבית וסלט פירות.
אני נהניתי מנתחי אנשובי ודג טונה פרוסים על ברוסקטה פשוט אלוהי וזה לווה ביין טעים. ועוד אחזור לארוחה במקום.
כתובת: נמל הדייגים עכו
שעות פעילות: יום א' – שבת 12:00-24:00
טלפון: 04-9019281
נגישות לנכים: כן

תחנה חמישית – בית מלון חוף התמרים רימונים
מלון רימונים חוף התמרים, ממוקם באחת מרצועות החוף היפות ביותר בארץ, בסמוך לחומות העיר העתיקה של עכו ובקרבת האטרקציות המרכזיות של הגליל המערבי.במלון 125 חדרים נעימים ומאובזרים ושלושה מתחמי בילוי – קאנטרי קלאב, מלון ומרכז כנסים. חדרי המלון פונים כולם אל הים ומעניקים נוף מדהים לעיר העתיקה של עכו או למפרץ חיפה. החדרים מצוידים בטלוויזיות LCD, מיני מקרר, ערכת קפה ועוד.מתחם האוכל של המלון מציע ארוחות בוקר וערב בסגנון מזנון חופשי, הכולל מגוון עשיר של מנות המוכנות על ידי שף מדופלם, חלקן מוכנות לעיני האורח. בלובי המלון ניתן ליהנות מתפריט חלבי מגוון, עוגות ובר משקאות עשיר. בחודשי הקיץ פתוח הביץ'-בר המציע ארוחות קלות, חטיפים ומשקאות לנופשים על חוף הים ולצד הבריכה.
מסעדת המלון הינה כשרה בהשגחת הרבנות הראשית של עכו.

היחידיות של המלון הוא הקנטרי קלאב האיכותי שאורחי המלון נהנים מכניסה חופשית למתחם הקאנטרי המציע שפע פעילויות פנאי, טיפולי ספא מפנקים, סאונה יבשה ורטובה, חמאם טורקי, בריכת זרמים ייחודית, מועדון כושר חדיש ומגרשי טניס המוקפים במדשאות ענק ומרחבי שיזוף הנושקים לחוף הים הפרטי של המלון.
צוות הבידור פועל כל השנה במלון ומציע לאורחי המלון תכניות בידור ופעילויות מבוקר ועד ערב – הפעלות למבוגרים וילדים בבריכה (בחודשי הקיץ), מגוון אמנים אורחים, שעשועונים, סדנאות מרתקות, מוסיקת ריקודים ועוד.
במלון 11 אולמות אירועים בגדלים שונים לאירועים פרטיים, עסקיים וכנסים, היכולים לארח החל מ-50 איש ועד ל-500 אורחים. בנוסף יש במקום גן אירועים קסום ומרהיב, על שפת הבריכה, הפונה אל חוף הים היפהפה וחומות העיר העתיקה ומעניק מגוון רחב של אפשרויות לאירוע, כחתונה על חוף הים, מסיבות, ארוחות ערב, אירועים פרטיים ואירועים עסקיים.
קרבת המלון לשלל אטרקציות התיירותיות מעניקה נופך נוסף לחופשה ומאפשרת למשפחה או לזוג המגיעים לנופש במלון לשלב את חופשתם עם סיור וטיול במקומות תיירותיים מיוחדים.
התענגנו בארוחה עם סביצ'ה מעולה קרפצ'יו, וסלטים מעולים, מפילה דניס שהוגש על מצע עדשים שחורות היה טעים במיוחד, סוף הדרך. עוד הוגש צלע הטלה ופילה הבקר על מצע פירה שורשים. שאני כבר ותרתי אבל חברותיי מאד נהינו מהמנה
חשבתי שהגענו להיי לייט.
ואז הגיע הקינוח – ללא ספק גם מנת הקינוח הזו גנבה את ההצגה, ולמרות שהשתדלתי, וזה לא כל כך הצליח, רק לטעום מעט מכל מנה, טעמתי מהכל. פשוט אי אפשר היה להפסיק. "נו, ממחר דיאטה" הבטחתי לעצמי.

חברים מלון חוף התמרים ניחן ברצועת חוף, נוף מדהים, קולינריה מהמעולות שטעמתי, ספורט ימי ואטרקציות מיוחדות. מקומות בילוי באזור קאנטרי פרטי בקיצור נופש משפחתי מושלם.
פשוט להרגיש בחו"ל ולהיות בבית
לאתר המלון
htt ps://www.rimonim.com/palm-beach-acre

תחנה שישית – החמאם גטאס
כבר מרגע הכניסה למתחם החמאם תרגישו שהגעתם למקום אחר. החוויה אדירה, ( ואני וחברותי נהנינו בה כשבחרנו להגיע בערב יום העצמאות) שעתיים (המתחם נסגר רק לאורחים עם זה זוג או קבוצה) של שכרון חושים בחלל לוהט וזורם: לאחר שיצאנו מן המלתחות המעוצבות לצלילי מוזיקה ערבית עדינה כשרק בד טורקי מסורתי מרפרף על אזור חלצינו , סאונה רטובה, סאונה יבשה, והמעסות.. חלום … כיף מטורף שעד שלא תחוו לא תבינו את גודלו.
העלות לשעתיים של עונג: 400 שח
רחבת המגדלור טיילת מערבית עכו טל: 04-6897462
שעות הפתיחה כל ימות השבוע 9:30-19:30
יש לתאם מראש
לאתר: https://www.ghattasbath.com/

תחנה שביעית מתוקה במיוחד- גלידה 'אינדומלה'

ליד החמאם וליד מסעדת אורי בורי , פתח אורי גלדריה שכשמה כן היא , אין דומה לה, לא בטעם ולא באיכות, "אינדומלה" מציעה מגוון רחב של טעמי גלידות וסורבה בטעמים, מרקמים ומתכונים מבית היוצר של אורי בורי, תוך בחירת חומרי גלם טבעיים ללא חומרי צבע או שימור. הגלידות מתובלות בפירות טריים, שוקולד, חלבה, אגוזים, תמרים, צמחי ועשבי תיבול כמו הל, קינמון, נענע, ורדים. נהנתי מגלידה קינמון ללא סוכר . חברי אהבו את טעם ההל היחודי והקרמל המלוח.
אורי ירמאס, סיפר לנו על עכו המשולבת השקטה והשלווה שבה חיים בכפפה אחת ערבים ויהודים תוך שמירה על כבוד ויחסי שכנות מעולים.
רחבת המגדלור טיילת מערבית, עכו העתיקה, טל: 04-9550481
כל השבוע מ- 10:00 עד הערב.

אני שמכירה היטב את עכו הופתעתי לגלות מקומות חדשים בעיר, הסיור המאלף פתח את תאבוני להגיע שוב לעיר המדהימה,מרתקת ומסבירת הפנים לתייר המתייר במקום. לבוא לבקר באתרים היסטוריים שונים בעיר ולטעום מהמאכלים האותנטיים בסיורי טעימות.

לבסוף נשאר רק להגיד תודה לרימונים חוף התמרים שאפשר את קיום הסיור המרתק
לעמותת אוצרות הגליל ולמחלקת התיירות בעיריית עכו ולמדריך רוני.
ולמשרד של דניאלה רייבנבך ולמירב על הארגון המופתי.
אז פשוט תודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן