Skip to content

ירושלים מצננת יחסים – אקוניס ביטל השתתפותו בטקס שיערך מחר בירדן

שר המדע היה אמור לייצג מחר את ממשלת ישראל בטקס חנוכת מתקן מאיץ חלקיקים בהשתתפות המלך הירדני עבדאאלה השני. בבוקר הגיב שר ההסברה הירדני לתגובות ישראל: "אנו לא מדינה שאפשר לעשות שרירים מולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום ראשון: על רקע המתיחות בין ישראל לירדן סביב פיגוע הדקירה שאירע בשבת האחרונה שר המדע אופיר אקוניס ביטל הערב (שני) את השתתפותו כנציג ממשלת ישראל בטקס שיערך מחר בירדן בהשתתפות המלך הירדני עבדאללה. בירושלים החליטו להנמיך את דרג המשלחת הישראלית לטקס חנוכת מאיץ החלקיקים האזורי ססמי כמו גם משלחות נוספות אולם גורמים בירושלים אומרים כי הסיבה לביטול ההגעה היא המתיחות בין שתי הממשלות ששוררת מאז סוף השבוע.
היום הגיב שר ההסברה הירדני ודובר הממשלה, מוחמד אל מומני, בתגובה לחילופי ההתבטאויות לאחר פיגוע הדקירה שביצע אזרח ירדני בן 57, בירושלים בשבת, בו נפצע שוטר: "אנו לא מדינה שיכולים לעשות הפגנת שרירים מולה". אך הוסיף מיד: "ירדן לא תיגרר לעימותים מילוליים עם ממשלת ישראל".

מצננים יחסים - צילום קובי גדעון לע"מ
מצננים יחסים - צילום קובי גדעון לע"מ

כזכור, ירדן גינתה את חיסול המחבל בירושלים וכינתה את ישראל "כח כובש בירושלים". בלשכת נתניהו הגיבו ואמרו: "הגיע הזמן שירדן תפסיק את המשחק הכפול הזה. כשם שישראל מגנה פיגועי טרור בירדן, ירדן חייבת לגנות פיגועים בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן