Skip to content

ערד: חייל ואביו נעצרו בחשד לגרימת השריפה והפיצוץ בו נספו שני אנשים

בחיפוש שנערך בבית בו התגורר החייל ובו אירע הפיצוץ נמצא חדר ובו חומרי נפץ ובחיפוש בבית האב נמצאה בתוך מחסן מעבדה ליצור חומרי נפץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום חקירה עצרו הלילה (שני) חוקרי משטרת ישראל שני חשודים, חייל ואביו, בחשד לגרימת מוות ברשלנות ואחזקת חומרי נפץ בבית בערד בו מצאו אמש את מותם גבר ואישה, זאת לאחר שבסריקות שנערכו בבית בו התגורר החייל ואשר אירע בו הפיצוץ שגרם למותם של השניים נמצא חדר ובו חומרי נפץ מסוגים שונים בכמויות שונות. בחיפוש נוסף שנערך בביתו של האב  נמצא מחסן ובו מעבדה גדולה  לייצור חומרי נפץ ומעבדת החבלה של משטרת ישראל פעלה במקום עד לשעות הבוקר המוקדמות על מנת לפרקה ולאסוף את הממצאים מהמקום. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של השניים.

אתמול נמצאו גופות אישה וגבר, בני זוג בשנות ה-40 ובשנות ה-50 לחייהם, בבית מגורים ברח' האירוסים בערד שנשרף כליל, כתוצאה מפיצוץ עז.  צוותים של לוחמי אש ומגן דוד אדום הוזעקו לחלץ את הנפגעים ולכבות את ההתחלקחות שפרצה.

אזור הפיצוץ ( צילום: דוברות מד"א)
אזור הפיצוץ ( צילום: דוברות מד"א)

פרמדיקית מגן דוד אדום, ירדן מאדר, סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו שריפה בתוך הבית ועשן סמיך. כאשר כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה הם חילצו לחצר גבר כבן 50 כשהוא ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. לאחר זמן קצר תוך כדי שכוחות הכיבוי ממשיכים בפעולות הכיבוי אותרה בדירה נפגעת נוספת, אישה כבת 40 כשהיא ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותה גם כן במקום".
חוקרי השריפות של נציבות הכיבוי וההצלה, ביחד עם חוקרי המשטרה, החלו לברר את נסיבות התלקחות הדליקה: "זה יכול להיות צירוף מקרים של כמה דברים", הסביר טפסר אלי פרץ, מפקד מרחב נגב של הנציבות. לדבריו, "בבית נמצאו הרבה מאוד אמצעים שיכולים להגביר פיצוץ, אם מתרחש כזה. מצאנו בתוך הבית הרבה מאד זיקוקים וכן רובה צבע ודברים נוספים".
מפקד האירוע, טפסר משנה גרשון קלימי, מפקד מרחב נגב מזרחי, אמר כי השריפה אירעה בעקבות פיצוץ בדירת הקרקע. "במרחק כ-150 מטר היו לוחמי אש שהתגוררו באזור. הם רצו לזירת האירוע ומיד עם הגעת רכב הכיבוי מתחנת ערד הם נכנסו למבנה "תוך כדי פעולת הכיבוי הם מצאו גופה בדירה, באזור הסלון. הם משכו אותה החוצה. בהמשך מצאנו גופה נוספת של אישה באחד החדרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן