Skip to content

מאריא אמן – תערוכה חד פעמית בגלריה בן עמי בשבת הקרובה 20/5

ביום שבו תתקיים התערוכה, ימלאו 11 שנה לאירוע הגורלי ששינה את חייה של מאריא אמן. היא היתה רק בת חמש כשטיל פגע במכונית משפחתה במהלך טיול ברחובות עזה. בתערוכה תציג מאריא ציורים שציירה באמצעות הפה המתארים את עולמה הפנימי הצבעוני. שבת 20/5 בין השעות 12-16.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאריא אמן הייתה בת חמש שטיל של חייל האוויר הישראלי פגע במכונית בה נסעה עם משפחתה בעזה. טיל שנועד לחסל פעיל מהג'יהאד האיסלאמי קטל באחת כמעט את כל המשפחה. אמה, סבתא, דודהואחיה הבכור, מוהנד,נהרגו מיד. מאריא נפצעה אנושות ונותרה משותקת מהצוואר ומטה.

עד היום וכנראה למשך שארית חייה מאריא מונשמת 24 שעות ביממה ומתניידת כשהיא מפעילה באמצעות הסנטר את כיסא הגלגלים שלה. לאחר מאבק משפטי ארוך מאריא חיה ומטופלת היום בישראל יחד עם אביה ובעזרת פעילות ופעילים שמלווים את המשפחה מיום הפציעה.

לפני מספר שנים מאריא התחילה לצייר, תוך שהיא אוחזת במכחול בפיה, היא יוצרת עולם צבעוני ומופלא בו היא גם חוזרת לעזה ולמשפחתה האבודה וגם חולמת על מקומות ועולמות אחרים.

המכונית והעצים - מאריא אמן

ביום שבת שבו תתקיים התערוכה ימלאו בדיוק 11 שנים לאותו אירוע נורא. מאריא, אחיה, מואמן בן ה-14 ואביה, חמדי, ממשיכים יומיום להיאבק על מנת להמשיך לחיות ולשמוח.

את תערוכת ציוריה יכבד בצילומיו הצלם  אלכס ליבק, שהרבה לסייר בעזה בה נולדה וגדלה מאריא, ולהנציח את האנשים והמראות שפגש בדרכו.

גלריה בן עמי, רח' החשמל 12, תל אביב 03-5612733

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן