Skip to content

מעבר קלנדיה – נערה בת 14 רוססה בגז פלפל ונעצרה

הודעת המשטרה הייתה קצרה: נערה בת 14 בקשה לנקום, הגיעה עם סכין ותכננה לתקוף שוטרים, נעצרה ונכלאה. מחקירתה עלה כי בקשה לנקום את מותה של בת 16 שנורתה למוות לפני שבועיים. סרטון שהגיע לידי מגפון מספר סיפור מעט שונה. האומנם ביקשה לתקוף?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נערה בת 14 נעצרה היום שבת בצהריים בידי שוטרי משמר הגבול במעבר קלנדיה הסמוך לירושלים. לטענת המשטרה היא נעצרה לאחר שנטען כי איימה לתקוף בסכין שבידיה שוטרים במעבר.
על פי הפרסום נכנסה הנערה למעבר הרכוב (מעבר לכלי רכב בלבד) וכוחות הביטחון הבחינו בה וקראו לה לעצור. הנערה כך נטען, לא שעתה בתחילה לקראות לעצור אך לבסוף נענתה לקריאות והתיישבה על כביש. לטענת המשטרה הנערה נופפה בסכין שבידיה. עוד נמסר מפי המשטרה כי מחקירה ראשונה עלה כי הנערה בת 14 תושבת הכפר ג'ילזון  יצאה היום מביתה בכוונה לנקום מותה של צעירה בת 16 שנורתה למוות לפני שבועיים בשער שכם שבעיר העתיקה.  דוברת המשטרה ציינה כי הנערה נעצרה מבלי שנפגעה או נפצעה. מקורות אחרים סיפרו למגפון כי הנערה רוססה בגז פלפל לפני שנכפתה באזיקים.

הנערה מובלת למעצר
הנערה מובלת למעצר

סרטון ווידאו: נערה כנועה יושבת ללא סכין וגבר מפציר בשוטרים: אל תירו בה

סרטון ווידאו שצולם מתוך מכונית הסמוכה לנערה מציג תמונה שונה במעט. בסרטון נשמע גבר מפציר בשוטרים בתחילה בערבית ולאחר מכן בעברית לא לירות בנערה.  "אל תירו בה! זה מספיק ! אל תירו, היא צעירה, תקשור אותה" בעת שהיא יושבת עם כשראשה נשען על ידה.  הגבר נשמע קורא לצעירה: "ילדה, רק תישארי כפי שאת" בזמן שהחיילים משכיבים אותה עם ראשה אל הכביש כשוטר עומד עם אקדח שלוף מכוון לנערה בטווח אפס. בשלב זה נשמע קול אומר כי בתיקה נמצאה סכין, אלא שאת הסכין לא ניתן לראות בסרטון. מאוחר יותר פרסמה המשטרה את הסכין שנמצאה כביכול בתיק הנערה.

 

במשטרה ציינו כי אנשי כוחות הביטחון הפועלים במעברים לאורך עוטף ירושלים פועלים בנחישות ומקצועיות במטרה לאפשר מעבר בטוח לכלל המבקשים להיכנס ולצאת משטחי ישראל, ומנגד מהווים מעטפת ביטחונית כנגד אלו המבקשים לבצע פיגועים, בהם לא אחת נשים צעירים ונערות, שמגיעים באופן מכוון ומתוכנן לפגוע באנשי כוחות הביטחון.

"המשטרה מדגישה כי ההערכות המבצעית והתגובה המידית והנחושה של אנשי כוחות הבטחון כנגד כל מפגע באשר הוא נועדה בראש ובראשונה לסכל כוונותיו, כפי שארע גם באירוע זה", לשון הודעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן