Skip to content

פולה היתה אוהבת

בהשקעה של כ-600,000 שקל, שודרגה סוויטת בן גוריון במלון רימונים גלי כנרת שעל שפת הכנרת. מחיר ללילה לזוג בסוויטה, שהיתה המקום האהוב על בן גוריון הוא 3,500 שקל. בחג הפסח: 4,500
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בהשקעה של כ-600,000 שקל, שודרגה סוויטת בן גוריון במלון רימונים גלי כנרת שעל שפת הכנרת. מחיר ללילה לזוג בסוויטה, שהיתה המקום האהוב על בן גוריון הוא 3,500 שקל. בחג הפסח: 4,500

מאת עירית רוזנבלום

סוויטת בן גוריון ההיסטורית במלון רימונים גלי כנרת בטבריה עברה שדרוג מקיף והפכה לסוויטה הנשיאותית היוקרתית ביותר בצפון הארץ. ברשת רימונים מספרים כי בסוויטה שבמלון גני כנרת, שנבנה בשנת 1946, נרשמו כמה מהפרקים המפוארים ביותר בתולדות התנועה הציונית. הסוויטה קיבלה מאז את השם "סוויטת בן גוריון", כיוון שהיתה המקום האהוב ביותר על ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון.

זאת מכיון שלוטה אייזנברג, מנכ"לית המלון הראשונה, הביאה עימה סטנדרטים אירופאים מוקפדים ויצרה כבר בשנות ה- 40 של המאה הקודמת, מלון מוביל ברמה אחרת בישראל.

בן גוריון, במסגרת תפקידו כראש ממשלה, נהג לערוך במלון מפגשים רשמיים עם מדינאים, מלכים ושועי עולם, ביניהם: מלך נפאל , שחקן הקולנוע דני קיי, יצחק נבון, לוי אשכול , טדי קולק ועוד.

 

סוויטה של 55 מטרים

במוזיאון בן גוריון שהוקם במלון, מוצגות תמונות של ראש הממשלה הראשון, מארח רמי מעלה במקום, עורך כנסים, פגישות מדיניות וכדומה. כן מוצגות תמונות אישיות של בן גוריון עם אשתו פולה, תמונת ליל הסדר משנת 1953 שערך בן גוריון עם משפחתו ואורחים במלון.

מספרים כי הרעיה פולה הצטרפה אליו גם לחופשות וגם לנסיעות עבודה. מחוץ לסוויטת בן גוריון עדיין ניצבת אותה כורסא ישנה, עליה נהגה פולה לשבת ולשמור שאיש לא יפריע את מנוחת הצהריים היקרה מפז של בעלה. פולה גם דאגה להביא מרשמים אישיים שלה ותפריטים ולתת לשף המלון על מנת שיוכל להכין לבעלה את המאכלים האהובים עליו. תפריטים אלו מוצגים עד היום במוזיאון בן גוריון שבמלון.

סוויטת בן גוריון היא הסוויטה המרווחת ביותר במלון, משתרעת על שטח של 55 מ"ר, והנוף הנשקף מחלונה מרהיב – הכנרת והרי הגולן במלוא עוצמתם, ממש כדברי רחל המשוררת: "הושט היד וגע בם". אולי בשל כך בחר בן גוריון להתארח בה פעם אחר פעם. ידוע כי בן גוריון היה פותח כל בוקר בשעת מדיטציה מול הנוף המרהיב הנשקף מחלונה.

 

"בן גוריון, אדם שאין לנצחו"


בימים אלו משיק מחדש המלון את הסוויטה לאחר שעברה שיפוץ מקיף על ידי האדריכלית אדית ברון. במבואת הכניסה ניתן למצוא פינת קפה מודרנית שמעליה מתנוססת דמותו של בן גוריון, המודפסת על זכוכית לבנה וכמו מקבלת את פניו של האורח ומכוונת אותו אל פנים הסוויטה.
הזכוכית, שגודלה 1.20 מטרים על 1.40 מטרים, כוללת לצד איור דמותו של בן גוריון בקווים נקיים שחור על גבי לבן, את הציטוט של ראש הממשלה לשעבר, לוי אשכול: "טוב שיידעו אורחינו מבחוץ, כי ליד הגה הביטחון של ישראל עומד אדם שאין לנצחו" כמחווה למנהיג הרוחני הדגול של מדינתנו.
השיפוץ כלל החלפה ושידרוג של הפרקט, הריהוט, החלונות, התאורה, חדרי האמבטיה, הפינות הישיבה ועוד. היקף ההשקעה במהלך כ-600,000 שקל.

הסוויטה לא נותרה יתומה מאז הלך בן גוריון לעולמו, ומאז ועד היום מתארחים בה אנשי עסקים, מובילי דעת קהל ומדינאים מכל העולם. לאחרונה התארחו במקום שר המשפטים, יעקב נאמן, אנשי העסקים נוחי דנקנר ומוטי זיסר, שופט בית המשפט העליון בדימוס, מישאל חשין ועוד.

מחיר ללילה לזוג בסוויטת בן גוריון 3,500 שקל. בימי חג הפסח ובחול המועד – 4,500 שקל.

צילומים: מיכאל טופיול

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן