Skip to content

השב"ס: אולמרט הוזהר שלא להוציא חומר כתוב אל מחוץ לבית הסוהר

לפני כניסתו לבית הסוהר, קיים שב"ס פגישות תאום עם גורמי הביטחון, בין השאר גם בנוגע לכוונת ראש הממשלה לשעבר לכתוב רשימות אישיות, על מנת להבטיח מניעת דליפת מידע מסווג לגורמים בלתי מורשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשירות בתי הסהר אישרו  כי פרקליטתו של אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר שמרצה עונש מאסר בכלא מעשיהו, לא הורשתה להיפגש עמו היום (ראשון). זאת בעקבות החשד כי אולמרט העביר בסוף השבוע מסמכים מסווגים לעורך דין אחר שעמו נפגש, מבלי להעבירם קודם לכן כנדרש לממונה על הביטחון במשרד הביטחון.

 עו"ד שני אילוז הגיעה לכלא מעשיהו על מנת לפגוש את אולמרט לקראת הדיון בוועדת השחרורים בעניינו, שאמור להתקיים בתחילת החודש הבא. אילוז עברה את הבידוק הביטחוני בכלא, אך לאחר מכן נמסר לה כי אינה יכולה להיכנס בשעריו. לדברי אילוז, השב"ס הודיע לה שגם לעו"ד אלי זהר המייצג את אולמרט נמסר כי לא יכול להיפגש אתו.

בשב"ס מסבירים כי איסור כניסת פרקליטתו נובע מפרשת המסמכים שהוצאו מהכלא על ידי עורך דינו אלי זוהר והוסיפו כי עורכת הדין תוכל לפגוש אותו בתיאום מראש כנדרש. אך לדברי אילוז, פקודות השב"ס אינן מחייבות תיאום מראש של פגישת עו"ד-לקוח, והדבר נעשה בניגוד לחוק ולפקודות.

אולמרט (ארכיון)
אולמרט (ארכיון)

מדובר בחומרים החשודים כמסווגים נתפסו אצל ראש הממשלה לשעבר ביום חמישי שעבר. עורך דינו, אלי זוהר מסר כי מרשו כתב ספר שהועבר לידי הצנזורה ולא יפורסם כל עוד הוא לא יאושר בידיה. בעקבות האירוע החליטו בשב"ס לשלול מאולמרט חופשות מהכלא ושימוש בטלפון הציבורי שבאגף.

בשב"ס מסבירים כי לפני כניסת אהוד אולמרט לבית הסוהר, קיים שב"ס פגישות תאום עם גורמי הביטחון, בין השאר גם בנוגע לכוונתו לכתוב רשימות אישיות, על מנת להבטיח מניעת דליפת מידע מסווג לגורמים בלתי מורשים. תוך כך הובהר ונקבע כי הכללים החלים על כלל האסירים בנוגע לכתיבה בבית הסוהר, חלים גם על אסיר זה, ללא מתן פריווילגיות עודפות.

עם כניסתו לריצוי המאסר, התברר כי אולמרט הכניס עמו חומרים שיש בהם רגישות ביטחונית גבוהה והובהר לו כי יוכל לכתוב את רשימותיו במהלך המאסר, אפשרות השמורה לכל אסיר, אך הרשימות והמסמכים, מפאת רגישותם ולאור דרישת גורמי הביטחון יישמרו במעטפה סגורה במקום מאובטח בבית הסוהר ולא בתאו.

כמו כן הוזהר ראש הממשלה לשעבר שלא להוציא חומר כתוב אל מחוץ לכותלי בית הסוהר, הכללים הובהרו על ידי הנהלת בית הסוהר ועל ידי גורמי הביטחון, שדווחו על אופן מימושם, או על החריגות כשהיו, לכל אורך תקופת המאסר.

ביום רביעי האחרון הבחין זקיף באגף, כי במהלך פגישה עם עורך דינו של אולמרט לצורך ייעוץ משפטי, קיבל לידיו עורך הדין (אלי זוהר א.מ) מעטפה של חומרים ובהם היו חומרים שאינם משפטיים, ועלה החשד כי המעטפה כוללת גם חומרים מסווגים.

"יודגש כי על פי הנהלים, העברת חומר לא משפטי מחוץ לבית הסוהר ולתוכו יכולה להיעשות רק לאחר בדיקת רשויות בית הסוהר", מסבירים בשב"ס.

המעטפה הועברה משב"ס לבדיקת גורמי הביטחון, נערך חיפוש בתא ונמצאו חומרים נוספים החשודים כמסווגים. האירוע כולו דווח לגורמי הביטחון וכן לגורמים משפטיים.

לאור העובדה כי נעשה ניסיון, ככל הנראה לא בפעם הראשונה, להעביר חומרים ללא בדיקה אל מחוץ לבית הסוהר ואליו, תוך ניצול פגישות עם עורכי דין, ולאור העובדה כי בנוסף נמצאו חומרים חשודים כמסווגים בתאו, הוחלט כצעד ראשון למנוע בשלב זה חופשה, ולהגביל את שיחות הטלפון, וכן לערב את גורמי הביטחון ואת גורמי המשפט הרלוונטיים.
בכל הנוגע לפרסום הפרשה כולה מבקשים בשב"ס להבהיר "כי שירות בתי הסוהר לא יזם את פרסום הדברים, אך כיוון שפורסמו, יש מקום להבהרה זו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן