Skip to content

דרמה בבחירות בהסתדרות: בית המשפט הורה לעצור ספירת הקולות

בית המשפט יערוך דיון היום בצהריים לאחר שיחימוביץ' טענה לאי סדרים, זיוף קולות ביותר מ 500 קלפיות. ראש מטה הבחירות של יחימוביץ': "מדובר במערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים". מטה ניסנקורן: "יחימוביץ' פועלת בעולם מקביל, שבו כולם אשמים כל הזמן וככה פעלה לאורך כל קמפיין הבחירות וביתר שאת מאז הבינה את גודל תבוסתה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה אמש (רביעי) לעצור באופן מיידי את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, עד לדיון שיערך בבית המשפט היום (חמישי) בשעה 12:00 במעמד שני הצדדים. במטהו של יו"ר ההסתדרות הנוכחי, אבי ניסנקורן הגיבו בביטול לטענות כנגדם ואמרו: " צר לנו כי יחימוביץ לא משלימה עם התבוסה וממשיכה במסע הבכי וההשמצות שלה".
אתמול, לאחר ספירת 73% מקולות ההצבעה בקלפיות בתי המגורים הסתמן כי ניסנקורן זכה ב–60.12% תמיכה, בעוד שליחימוביץ' הצביעו 39.88% מבעלי זכות ההצבעה.


בעתירה שהגישה חברת הכנסת נטען כי "מערכת הבחירות להסתדרות זויפה ונגנבה באופן שיטתי, מכוון והמוני". במטה שלה הוסיפו כי "משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה הלוגיסטי רק בשעות הבוקר המאוחרות — אחרי ששוטטו בלילה בליווי אנשי ניסנקורן בלבד; במרכז הספירה הלוגיסטי אותרו יותר מ–500 קלפיות חשודות כמזויפות; אנשי יחימוביץ גורשו באלימות מוועדות הקלפי; וחברי ועדים נכנסו עם המצביעים אל תוך הקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה".

"לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה ועל מנת למנוע נזק בלתי הפיך כנטען בבקשה ומבלי לקבוע מסמרות, ניתנים בזאת צווים אירעים כמבוקש בבקשה", נעתר אורנשטיין וכתב בהחלטתו.

ניסנקורן - לא מודאג
ניסנקורן - לא מודאג

 

יחימוביץ' - זיופים, הפחדות ואי סדר מכוון
יחימוביץ' - זיופים, הפחדות ואי סדר מכוון

בעקבות שינוי שיטת ספירת הקולות, תוצאות הבחירות היו צפויות להתקבל רק הבוקר. הקלפיות התחלקו בין קלפיות אזוריות לבין קלפיות שמוצבות במקומות עבודה. הקולות בכל קלפי נספרו בעבר באתר ההצבעה, אך בעקבות טענות של מטה יחימוביץ' כי השיטה הזו פותחת פתח לזיופים, רוכזו כל פתקי ההצבעה בגני התערוכה בתל אביב ונספרו שם.

בית המשפט החליט לעצור את ספירת הקולות
בית המשפט החליט לעצור את ספירת הקולות

במטה סיעת עוגנים של ניסנקורן נמסר בתגובה: "אין כל שחר לטענותיה של יחימוביץ' שאיננה משלימה עם רצון הבוחרים. אנחנו מלאי ביטחון שטענותיה המופרכות וניסיונה לפגוע בהצבעתם של 244 אלף עובדים וגמלאים לא יצלח. יחימוביץ' פועלת בעולם מקביל, שבו כולם אשמים כל הזמן וככה פעלה לאורך כל קמפיין הבחירות וביתר שאת מאז הבינה את גודל תבוסתה".
ראש מטה יום הבחירות של יחימוביץ', חיים סגל, שהיה ראש מטה יום הבחירות של הליכוד בבחירות האחרונות, אמר אמש כי מעולם לא נתקל באי-סדרים חמורים כמו אלה שמתארים במטה חברת הכנסת. "אני איש מקצוע, אני מנהל כבר שנים רבות מערכות בחירות ארציות ומוניציפליות ואני יכול להעיד כי מדובר במערכת בחירות מושחתת ברמות חסרות תקדים", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן