Skip to content

חדש בטלוויזיה: שני, 29 במאי, 2017

יריית פתיחה, אמא נרצחה לי, Gimme Danger, נשים קטנות אטלנטה 3
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:15 יריית פתיחה | Shots Fired, ערוץ Yes דרמה

מיני סדרה חדשה בת 10 פרקים, העוסקת בתוצאות ההרסניות של מקרי ירי טעונים, על רקע גזעי, בעיר קטנה בצפון קרולינה, שיוצרות בחינה עמוקה של מערכת המשפט הפלילית האמריקנית. כשג'ושוע בק (מארק ווילדס,"הסמויה"), סגן שריף ממוצא אפרו-אמריקני, הורג סטודנט לבן לא חמוש, העיר מתחילה לבעור. לפני שלתושבים ניתנת ההזדמנות לעכל את הטרגדיה, רצח של צעיר אפרו אמריקני, שלא נחקר כיאות, מוצא לידיעת הציבור, ופותח פצעים שמאיימים ליצור קרעים בקהילה הקטנה. מי שמובילים את חקירת שתי הפרשות מטעם משרד המשפטים הם החוקרת המנוסה אשה קינו (סנאה ליית'ן, "התפשטות"), אשה אפרו אמריקנית מהירת מחשבה וחדת לשון, המתמודדת עם חייה כאם יחידנית לאחר גירושיה מבעלה (אנחל בונני בתפקידו הבינלאומי הראשון) והתובע הצעיר פרסטון טרי (סטיבן ג'יימס, "סלמה"), אפרו אמריקני גם הוא, בעל שאיפות קרייריסטיות. כשהם מתחילים לקלף את השכבות בשני המקרים, הם מתחילים לחשוד שמדובר בטיוח בו מעורבים כמה מהאנשים החזקים ביותר במדינה, ביניהם המושלת הראשונה של המדינה, פטרישיה אמונס (הלן האנט), שנמצאת במערכת בחירות מאתגרת, אשר הופכת לקשה הרבה יותר בעקבות מקרה הירי. בינתיים, ענק הנדל"ן ובעליו של כלא מופרט, ארלן קוקס (ריצ'ארד דרייפוס) נגרר לויכוח אלים העוסק בשיטור בעיר, ולויטננט קלוורט ברילנד (סטיבן מוייר, "דם אמיתי") קצין ותיק ומנוסה, נקלע למרכז החקירה. שחקנים נוספים: ג'יל האנסי ("חוק וסדר", "ג'ורדן") בתפקיד אימו של הצעיר שנורה, איישה היינדס ("המגן", "בתוך הבועה") ככומר מקומית, וקלייר הופ אשיטיי ("דוקטור פוסטר") כאשתו של בק. ציון איי.אם.די.בי.: 6.4/10, עגבניות רקובות: 84%/100%, מטה-קריטיק: 66/100

22:00 אמא נרצחה לי | Mommy Dead and Dearest, ערוץ Yes דוקו

סרט פשע אמיתי מלא סודות ותהפוכות. די די בלנשרד וביתה הנכה ג'יפסי בלנשרד חיו חיים שקטים ושלווים בספרינגפילד, מיזורי. הם גרו בבית שנבנה במיוחד עבורם על ידי עמותה שעוזרת לנזקקים עקב הפיגור השכלי והמחלה הסיעודית ממנה סבלה, לכאורה, ג'יפסי בת ה-19. אימה טיפלה בה במסירות, דאגה לכל צרכיה והקהילה שבה חיו נרתמה גם היא לעזרתן. סטטוס מפתיע שפורסם ביוני 2015 בחשבון הפייסבוק של האם וביתה, היה הסדק הראשון בפרשה המסתורית והמרתקת הזו. בסטטוס נכתב 'הכלבה מתה'. שעה לאחר מכן התפרסם משפט נוסף – 'שחטתי את החזירה השמנה ואנסתי את ביתה התמימה. הצרחות שלה היו כל כך חזקות'. שוטרים שהגיעו לבית של השתיים מצאו את האם שרועה על המיטה ועל גופה דקירות רבות. הבת לא נמצאה ונחשבה נעדרת למשך 24 שעות. לבסוף מצאו אותה השוטרים בוויסקונסין עם מי שהתגלה כבן זוגה, אותו הכירה באינטרנט – ניקולס גודיג'ון, בן ה-26. משלב זה מקבל הסיפור תפנית חדה, כשבמהלך חקירתה התברר לשוטרים שהבת כלל אינה בת 19 אלא בת 26 ומעולם לא היתה חולה. אימה שסבלה מ'תסמונת מינכאוזן על ידי שליח' – פגעה בה במזיד, סגרה אותה שנים בביתה והכריחה אותה להעמיד פני נכה ומפגרת כדי לזכות באהדה ובמענקים כספיים מהקהילה ומארגוני סיוע שונים. סיפור הפשע האמיתי המפתיע הזה, שתחילתו בפייסבוק, יצר סערה גדולה ברשת ובעקבותיו קמו קבוצות פייסבוק ייעודיות רבות שחבריהן מנסים עד היום להבין מה בדיוק קרה בבית משפחת בלנשרד ולענות על התשובות שעדיין נשארו לא פתורות. בימוי: ארין לי קאר ("תיק השוטר הקניבל: פשעי מחשבה"). 82 דקות, ארה"ב, 2017. הסרט מצליח להפתיע בתחילתו בכמה נושאים מזעזעים, אולם בהמשך שופך עוד אור על אותן פרשות. אפשר היה קצת לקצר, עם זאת שווה לצפות בשביל הנרטיב. ציון: 

22:00 Gimme Danger, ערוץ Hot8

פרס ראשון ב-Critics Choice Documentary Awards 2016. פתאום, כשאיגי פופ בן שבעים, מתברר שהוא לא סתם מוזיקאי פורץ דרך אלא גם איש מצחיק במיוחד. זה קורה בזכות במאי הסרט ג'ים ג'רמוש, שהדינמיקה בינו לבין המרואיין העיקרי שלו (איגי, כאמור) יצרה את אחד מסרטי המוזיקה המשעשעים והמעניינים של השנים האחרונות. ג'רמוש, מעמדתו השותקת מאחורי המצלמה, סוחט מג'יימס אוסטרברג (הלא הוא איגי) וידויים אישיים נהדרים, ומשרטט את עלייתה, דעיכתה ושיבתה ההיסטורית לחיים, כעבור 40 שנה, של הסטוג'ס, מלהקות הרוק המשובחות והמשפיעות של כל הזמנים. יש כאן הכל: סיפורים מאחורי הקלעים, אנקדוטות בכיכובם של ענקי המוזיקה האמריקנית, סמים, מניירות והמון מוזיקה וסרטונים נדירים שצולמו על ידי מעריצים באופן לא חוקי. ארה"ב, 2016. לחובבי הזמר זהו סרט חלומי ואידיאלי, אם כי לאלו שפחות מכירים את היצירות והשירים – הדוקו חסר עומק ועניין. ציון: 

22:45 נשים קטנות: אטלנטה 3 | Little Women: Atlanta 3, ערוץ לייפטיים

הנשים הקטנות ממשיכות לרדוף אחרי החלומות שלהן ויוצאות להרפתקאות חדשות בתחום העסקי והאישי, בעת שהן מתמודדות עם האתגרים של לחיות בעולם של אנשים בעלי גובה ממוצע. במהלך העונה הזו נכיר את סאם החדשה. בעוד הנשים נאבקות לתחזק את מערכות היחסים שלהן, קשרים חדשים נוצרים ויחסים ותיקים מתחילים להתפורר. אחת מהנשים עומדת להתוודות וידוי שיותיר את הנשים והצופים המומים, ונותר רק לגלות האם הן יצליחו לשקם את מערכות היחסים ביניהן אחרי שיגלו מה שהיא הסתירה מהן במשך חודשים.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן