Skip to content

בריונים מהתנחלות יצהר תקפו פלסטינים

כ 25 מתנחלים ירדו מההתנחלות, תקפו באבנים ופגעו ברעה צאן שרעה את תאו על אדמות פרטיות של הכפר מאדמא – חיילי צה"ל לוו את הבריונות ודאגו שהתוקפים יחזרו לבתיהם בשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמידי שבת, יורדים מידי פעם מספר מתנחלים מהתנחלות יצהר ותוקפים באבנים פלסטינים שמעבדים את אדמותיהם הפרטיות. משום מה, כרגיל, צה"ל מגן על מידיי האבנים ומונע מהפלסטינים להגיב. כך גם אירע היום (שבת). כ 25 מתנחלים ירדו מיצהר, תקפו באבנים חקלאים פלסטינים ושבו ליצהר מבלי שנעצרו או עוכבו בידי צה"ל.

הרועה הצאן שנפגע בראשו (צילום: זכריה סדה)
הרועה הצאן שנפגע בראשו (צילום: זכריה סדה)

כמו בשבת שעברה, וזו לפניה, וכך הלאה, יורדים מידי שבת בריונים מהתנחלות יצהר ותוקפים באבנים פלסטינים. כוח צה"ל שמצוי באזור ומכיר היטב את שגרת הבריונות לא עושה דבר על מנת לעצור את התוקפים או לפחות לעכבם לחקירה. רועה צאן שרעה היום את צאנו על אדמות הכפר מאדמא, הסמוך ליצהר, נפצע בינוני, טופל במקום והועבר חבית חולים. בתום האירוע חזרו התוקפים להתנחלות.
זכריה סדה, איש השטח של רבנים לזכויות אדם מספר "בסמוך ל 17:20 ירדו מתנחלים מיצהר, תקפו באבנים וחזרו לבתיהם בהתנחלות", סעדה מציין כי "החיילים לא עשו כלום. הם היו כל הזמן במקום, נתנו למתנחלים לעשות מה שרצו ולחזור ליצהר בלי שעצרו אף אחד". לטענת  הפצוע, רועה הצאן, מאמון נסאר, תושב הכפר מאדמא שליד יצהר, "החיילים שהגיעו לאזור קודם לכן לאחר שישראלים נכנסו לשדות הכפר, השקיפו על התקיפה מבלי למנוע אותה".
מצה"ל נמסר כי "בשבת בצהריים התפתח חיכוך בין רועה צאן פלסטיני למספר ישראלים סמוך לכפר הפלסטיני מדמא, במהלכו הישראלים יידו אבנים לעבר הפלסטיני והוא נפצע. כוח צה״ל שהגיע לנקודה ביצע ירי באוויר לפיזור ההתקהלות, ולאחר מכן העניק טיפול רפואי לפצוע. בהמשך הפלסטיני פונה לביה״ח בשכם. צה״ל ימשיך לפעול כנגד כל הפגנת אלימות והפרת סדר במרחב בשיתוף גופי הביטחון השונים"

זו לא הפעם הראשונה שפלסטינים מותקפים על אדמותיהם ובבתיהם על ידי מתנחלים. זו לא הפעם הראשונה שצה"ל נוכח במקום ועושה אפס. זו לא הפעם הראשונה שחיילי הכוח המצויים בגזרה מונעים התלקחות מהצד הפלסטיני כלפי המתנחלים התוקפים.
ביום ראשון בשבוע שעבר, תועדו מתנחלים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בנוכחות חיילים, סמוך למאחז גבעת רונן שבצפון הגדה המערבית. בסרטון מתועדים חיילי צה"ל עומדים בסמוך למיידי האבנים, וכעבור זמן מה אינם עוצרים את התוקפים אך מרחיקים את הפלסטינים מהמקום. המתנחלים יידו אבנים גם לעבר תחקירני ארגוני השמאל "יש דין" ו"רבנים לזכויות אדם", שתיעדו את התקרית. מצה"ל נמסר  בהמשך כי "בשעות הצהריים התקבל דיווח על שריפה באזור גבעת רונן, בעקבותיו הוקפץ כוח על מנת לכבותה. בנקודה נכחו פלסטינים אשר התחילו ליידות אבנים לעבר הכוח ובמקביל מתיישבים החלו להגיע. במקום התפתחו זריקות אבנים הדדיות עד להגעת כוח תגבור שפיזר את ההתקהלות". יצוין כי לא תועדה שריפה באזור באותה עת.
תחקיר מגפון העלה כי בחמשת החודשים הקודמים לתקיפה שנערכה היום, תועדו לפחות 14 תקיפות מתנחלים על פלסטינים, מתוכן 5 מצד מתנחלי יצהר.

1 Comment

  1. אלי מכפר סבא
    28 במאי 2017 @ 2:08

    הפכתם את היוצרות לגמרי!
    לא בריונים יהודים תקפו רועי צאן ערבים, אלא המוני ערבים חדרו לשטח יצהר, תקפו יהודים, רק שהפעם (בניגוד לעבר) זה נגמר בפצוע ערבי במקום פצועים יהודים.
    תושבי מאדמא מנסים כבר מזה שנים לתקוף את תושבי יצהר, ולפלוש לתוכה.
    לאחרונה, הם ממקדים פעולות אלו דווקא בשבתות, שבהן תושבי יצהר הדתיים מוגבלים יותר
    (בדיוק כמו שסאדאת בחר לתקוף את ישראל דווקא ביום כיפור).
    בעבר, מספר אירועים דומים בהם חדרו ערבים לשטח יצהר וישובים נוספים באזור (כמו איתמר) נגמרו בפיגועים.
    כשערבים מוסתים פולשים לתוך שטח הישוב שלך, אין לך מושג איך זה יגמר.
    כמעט כל ישראלי היה מגיב לפחות ביריות באוויר, אך תושבי יצהר המתונים (בניגוד לתדמית שהתקשורת מנסה לצייר להם) מגיבים באבנים.
    אז הפעם, כאמור, במקום פצועים יהודים יש פצוע ערבי.
    ממש לא שה תמים, או אחד שאפשר לומר עליו ״על לא עוול בכפו״.
    ובכל מקרה, הבנאדם האחרון בעולם שאפשר לסמוך עליו בנושא הזה, הוא זכריה סדה, שקרן מועד, ששקריו הבוטים והגסים נחשפו כבר בכתבות ותחקירים רבים.
    תקראו לפחות את ספרו של טוביה טננבאום, שבהיותו עיתונאי גרמני, חשף את ערוותו של זכריה ואת שקריו, ואיך הוא מהווה מכונת תעמולה משומנת נגד ישראל.
    ובכל מקרה, כדאי לתקן בדחיפות את הכתבה.
    אני יודע שתושבי יצהר פראיירים, ומעולם לא הגישו תביעת דיבה למרות השקרים הרבים המוטחים בהם, אך אסור לסמוך על טוב ליבם, ומי יודע אם לא תהיו הראשונים שתחטפו תביעת דיבה.
    בכל מקרה, תודה על פרסום התגובה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן