Skip to content

אבו מאזן: אין קול חזק יותר מזה של זכותם של עמים להגדרה עצמית וחירותו מעול הכיבוש

עשרות אלפי בני אדם גדשו את כיכר רבין בקריאה לסיום הכיבוש בשטחים. אני ערבי פלסטיני, וגם אזרח מדינת ישראל, המדינה שאני אזרח בה כובשת את העם שלי"" אמר ח"כ אימן עודה. "נתניהו מתקרבן, מגלה אפס תעוזה או יוזמה מדינית, ובורח מאחריות ולקיחת סיכונים"" תקפה יו"ר מרץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-20 אלף בני אדם הפגינו הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב לציון 50 שנה לכיבוש, תחת הכותרת "שתי מדינות – תקווה אחת". את ההפגנה ארגנה תנועת שלום עכשיו, ושותפות לה בין השאר מפלגות העבודה ומרצ והארגונים יוזמת ג'נבה והקרן החדשה לישראל. בעצרת הוקראה גם ברכה מהנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס. לטענת המארגנים, בהפגנה משתתפים כ-35 אלף איש.

עלה של זית ( צילום: דן בר דב)
עלה של זית ( צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

מחמוד עבאס, נשיא הרשות הפלסטיני, העביר ברכה מצולמת לבאי ההפגנה: "אין קול חזק יותר מאשר קול של שלום צודק וכולל כמו שאין קול חזק יותר מזה של זכותם של עמים להגדרה עצמית וחירותו מעול הכיבוש", נאמר בהודעה של עבאס. "הגיע הזמן לחיות, אתם ואנחנו, בשלום, בהרמוניה, ביטחון וביציבות. הדרך היחידה לסיים את הסכסוך ואת המאבק נגד טרור באזור ובעולם כולו היא בפתרון של שתי מדינות על גבולות יוני 1967, פלסטין לצד של ישראל. קבלנו את החלטות האו"ם, הכרנו בישראל והסכמנו לפתרון שתי מדינות, וגם העולם הכיר במדינת פלסטין. הגיעה העת שמדינת ישראל תכיר במדינה שלנו ותסיים את הכיבוש. אנחנו עדיין מושטים את ידינו לשלום".

התקבל בקריאות בוז - הרצוג (צילום: דן בר דב)
התקבל בקריאות בוז - הרצוג (צילום: דן בר דב)

ראש הרשימה המשותפת עו"ד ח״כ איימן עודה אמר:" אני ערבי פלסטיני, וגם אזרח מדינת ישראל, המדינה שאני אזרח בה כובשת את העם שלי. הערבים אזרחי המדינה הם כמעט 20 אחוז מאוכלוסיית המדינה, אמנם מיעוט, אך מיעוט גדול שיכול להטות את הכף בהכרעות הפוליטיות הגדולות שעומדות בפנינו".

"על מזבח עמונה הממשלה הייתה מוכנה לשרוף הכל, את התקשורת, את בית המשפט, את התקציב האנטי חברתי שעבר פה בדממה, את האנשים הנפלאים של שוברים שתיקה ובצלם, ואת הכפר הקטן אום אל חיראן, שחורבנו נזרק לציבור כשוחד – פיצוי מדמם, על הפינוי שנכפה עליהם בחוקיהם שלהם. בחרתי להיות כאן היום, כי אני מאמין שאנחנו חייבים למצוא את הדרך להיאבק יחד" אמר עודה.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

קודם לכן עלה לנאום יו"ר האופוזיציה וראש המחנה הציוני יצחק הרצוג והתקבל בקריאות בוז. בנאומו שב הרצוג ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בהחמצת הזדמנות לקדם תהליך מדיני בשנה החולפת. "המנהיגות שיש היום לישראל מונעת בראש ובראשונה מפחד. פחד משינוי, פחד מתעוזה. פחד מיוזמה ופחד מתקווה. ראש הממשלה של ישראל הוא המפחיד הראשי כי הוא המפוחד הראשי", אמר הרצוג.
יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה את ראש הממשלה: "נתניהו משקר כשהוא מספר לנו כבר עשור שהוא יכול לנהל את הסכסוך, כי 'אין ברירה אחרת', ו'אין פרטנר'. הוא מתקרבן, מגלה אפס תעוזה או יוזמה מדינית, ובורח מאחריות ולקיחת סיכונים. את השקר הזה חייבים לחסל – כי הוא נועד רק בשביל ההישרדות הפוליטית שלו". גלאון הוסיפה כי "על אף השקרים של נתניהו, הציבור בישראל תומך בפשרה, בסיום הכיבוש, ואומר כן לשתי מדינות לשני עמים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן