Skip to content

יונגנאו 100מ"מ F/2,עדשת רצינית במחיר מצחיק

עדשת מיד-טלה חדשה מבית היוצר הסיני יונגנאו. בוקה נפלא ותג מחיר של כ-600 ₪ בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היצרנית הסינית יונגנאו מוכרת לעוסקים בצילום זה מכבר בעיקר מסדרת המבזקים והטריגרים שלהם שנמכרים במחירים אטרקטיביים מאד ועושים עבודה כלל לא רעה.  לתחום האופטי הם לא כל כך נכנסו למעט כמה מכפילים (X2,X1.4) שהוציאו בעבר. הגיחה הראשונה של יונגנאו לעולם האופטיקה של הצילום הייתה לפני כשלוש שנים דווקא עם עדשת 50מ"מ בעלת מפתח צמצם 1.8 שהוצבה כנגד עדשת הקנון 50/1.8 הוותיקה, הטובה והזולה אך יונגנאו הוכיחה שאת העדשה הזולה הזו ניתן להשיג גם בחצי המחיר. לצידה הוציאו עדשת 35מ"מ F/2 גם היא שיבוט של עדשת הקנון ומיועדת למצלמות קנון.

עדשת יונגנאו 100/2 פחות מ 600 ש"ח

כעת החליטו ביונגנאו להרחיב את היצע העדשות שלהם לטווח הטלה הבינוניים ויצאו עם עדשת 100מ"מ F/2 המיועדת אף היא למצלמות קנון ( יחד אתה יצאה גם עדשת 85/1.8 מ"מ)  . אין ספק שהחלק הטוב של עדשה, עוד טרם שמנסים אותה, הוא התמחור. את העדשה ניתן למצוא ברשת, באתרים כמו איביי או עלי-אקספרס במחיר של כ 600 ש"ח, פחות משליש ממחירה של עדשת קנון המקבילה (מחיר עדשת קנון מתחיל בכ-1900 ₪).

עדשת פורטרטים נפלאה (צילום: דן בר-דוב)

מפרט טכני של העדשה:

מפתח צמצם מרבי   F/2

מפתח צמצם מינימלי   F/22

מספרי להבי צמצם  9

מרחק פוקוס מינימלי  90ס"מ

משקל  387 גרם

אורך 83 מ"מ

קוטר פילטר 58 מ"מ

מפתח הצמצם הרחב מעניק לנו עומק שדה רדוד היוצר בוקה יפהפה וכמו כן מאפשר צילום בתנאי תאורה בעייתיים (אם כי בהמשך תבוא הערה בנושא).

מבחינת המראה החיצוני הרי שהיונגנאו דומה מאוד לזו של הקנון מדובר בעדשה קומפקטית למדי (פחות מ 400 גרם, קלה ב -70 גרם מעדשת הקנון) ונוחה מאוד לשימוש. התחושה של העדשה ביד היא טובה ולא פלסטיקית, היא אכן עשויה מתכת ופלסטיק. חיבורי העדשה עשויים מתכת מצופה זהב האמורים לשפר את החיבור של העדשה לגוף המצלמה.

עומק שדה נמוך המבליט את האובייקט על הרקע (צילום: דן בר-דוב)

לקחתי את העדשה לנסיעת מבחן על הקאנון 6d שלי. כאמור התחושה של העדשה ביד היא טובה מאוד. העדשה קומפקטית, נוחה ונעימה לעבודה. הפוקוס האוטומטי הוא מהיר ומדויק וזאת כל עוד אנחנו נמצאים בתנאי תאורה רגילים, עם זאת בתנאי תאורה בעייתית (כמו תאורה חלשה, צללים, אובייקטים בעלי ניגודיות נמוכה) הוא לא תמיד מוצא נקודת אחיזה. עם זאת המיקוד הידני הוא נוח מאוד (שימו לב הפוקוס האוטומטי אינו תומך במצב של live view). התרשמותי היא כי העדשה מספקת תוצאות חדות מאד החל מצמצם 4, מתחת לזה התוצאה מעט "רכה" יותר, אם כי מאוד נעימה.

בוקה נפלא (צילום: דן בר-דוב)

בסך הכול מדובר בעדשה שעם תג המחיר שלה, ועם האיכות הטובה שהיא מעניקה, חובבי צילום רבים במיוחד חובבי הפורטרטים וחובבי הבוקה המלא, ימצאו אותה כקניה אטרקטיבית ביותר.

צילום: דן בר-דוב
צילום: דן בר-דוב
צילום: דן בר-דוב
צילום: דן בר-דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן