Skip to content

נדחה הדיון בתיק קבוצת המחאה "באים לבנקים"

דיון קריאת כתב האישום נגד 7 הנאשמים נדחה על מנת לאפשר להם לקבל ייצוג וללמוד את חומרי החקירה. "אני מבקש שיהיה דין אחד לכל אחד, לא משנה אם זה שר או ראש ממשלה. אם מישהו מעד פעם או פעמיים, אז שגם אותו יעמידו לדין", פנה אמנון פורת לבית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדיון במשפטם של חברי קבוצת המחאה "באים לבנקאים", נדחה הבוקר (שלישי) ליום שלישי ה5 לספטמבר לקראת כתב האישום, כשלדיון בהוכחות נקבע ליום ראשון ה 17 סספטמבר השנה.
הדיון נדחה בשל העובדה כי עורכי הדין גבי לסקי ואסף דרעי ביקשו ללמוד את החומר ועל מנת לאפשר לערן ורד ולאילן יוסף לסיים את מגעיהם עם הסנגוריה הציבורית על מנת שיזכו לייצוג משפטי בדיונים הבאים. עורך הדין ברק כהן שרישיון העורך דין שלו הוקפא בהחלטת לשכת עורכי הדין בתל אביב,  ואמנון פורת סירבו לקבל ייצוג משפטי על אף המלצת בית המשפט ובית המשפט אישר להם לייצג את עצמם.
"אני מבקש שהדברים הללו ירשמו" אמר פורת, "כמה שאני מוכן ואוהב את המדינה". הנאשם סיפר כי הוא שירת כמפקד בחיל האוויר ולימד טיס אוטומטי והוסיף בהמשך כי כשהיה בצבא עבר תאונת דרכים, "העורך דין של הצבא אמר לי להגיד שהנהג נסע מהר וכי ארבעת הגלגלים התפוצצו ואני עפתי מהרכב, אני לא רציתי להגיד דבר כזה, הנהג גם לא נסע מהר..", פורת פנה לשופט וביקש כי "אני מבקש שיהיה דין אחד לכל אחד, לא משנה אם זה שר או ראש ממשלה. אם מישהו מעד פעם או פעמיים, אז שגם אותו יעמידו לדין, אני מתכוון להגיש תביעת נזקי גוף נגד הגב' רוסק – עמינוח", אני בסך הכל מחיתי. השופט אהרון ברק קבע שלמחות זו זכות חוקתית", הוא הוסיף: "קיבלתי פרפור בלב ברחוב יהודה הלוי 34 , היכן שמחיתי, שם לא הציעו לי אפילו כוס מים קרים…. גם כשמחיתי עשיתי עמדה של הנחת תפילין לזכותה ולשלומה של הגברת רוסק עמינוח ואני אדם מסורתי".
"בדיוק כפי שהמדינה התכוננה בפרק זמן ממושך, גם להתגונן מפני המתקפה נדרש פרק זמן הולם לכל הפחות", אמר כהן, "במצב שבו יש שני נאשמים לפחות שעדיין לא מיוצגים ועוד שלושה שרק בישיבה הזו (קיבלו ייצוג משפטי א.מ)…נותן תחושה כאילו שהצורך של נאשמים בעריכת הגנה כדבעי, היא לא חלק מהאינטרס של ההליך".

חלק מהנאשמים - מימין לשמאל ברק כהן, יגאל רמב"ם, משה מנקין וערן ורד (צילום ארכיון: קלאודיה לוין)
חלק מהנאשמים - מימין לשמאל ברק כהן, יגאל רמב"ם, משה מנקין וערן ורד (צילום ארכיון: קלאודיה לוין)

עורכת הדין זהר דולב התנגדה לדחייה ואמרה כי היא מתקשה לקבל את הטיעונים לדחייה של "חברי שמחד טוענים כי לא קראו את כל חומר החקירה ומצד שני טוענים כי הם מתכוונים להגיש בקשות לקבלת חומרי חקירה, אני לא מבינה איך אפשר לרתום את הגלה לפני הסוסים". "יש לי תחושה לא נוחה מכל הנושא הזה כשמדובר בכתב אישום שהוגש בחודש דצמבר 2016". דניאל בארי, שופט בית המשפט המחוזי, החליט לדחות את הדיון בכשלושה וחצי חודשים על מנת לאפשר לאלו שטרם מיוצגים לקבל את הגנת סנגורים דרך הסנגוריה הציבורית, ולשאר הנאשמים לקבל את חומרי החקירה וללמוד את החומר. "אני ממליץ לכל הנאשמים כולל נאשם 1 (ברק כהן) ונאשם 7 (אמנון פורת) להיות מיוצגים", העיר השופט והחליט שכיוון ש"נאשמים 1 ו-7 מסרבים בתוקף להיות מיוצגים ובלית ברירה אין מנוס מלאפשר להם לייצג את עצמם".
בדצמבר אשתקד הוגש כתב האישום כנגד חברי קבוצת באים לבנקאים בראשם עו"ד ברק כהן, בשל שורת עבירות שביצעו לכאורה כנגד מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ציון קינן.
"במחצית השנייה של שנת 2014 קשרו קשר הנאשמים להטריד ולפגוע בפרטיותם של ראשי מערכת הבנקאות בישראל", נכתב בכתב האישום שהוגש כנגד עו"ד ברק כהן, ערן ורד וייס, איליה מרשק, יגאל רמבם, משה מנקין ואילן יוסף פלד".
הם הואשמו בשורת עבירות בהן: קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות, הטרדה וסחיטה באיומים. בכתב האישום מצוין כי במספר מועדים הגיע עו"ד כהן לבד או עם חברי הקבוצה סמוך לביתה של רוסק-עמינח "והקימו שאון במקום, מתוך כוונה להלך אימים, להטריד ולפגוע בפרטיותה". בנוסף, מתואר כיצד יצרו עו"ד כהן וחברי הקבוצה מהומה במספר הזדמנויות בקרבתו של קינן או בני משפחתו בכך שקראו קריאות במגאפון בסמוך אליהם, או "פנו בצעקות וגידופים בגנותו של קינן", ותיעדו את המתרחש.

עוד נכתב, כי במספר הזדמנויות יצר עו"ד כהן קשרים טלפוניים עם רוסק-עמניח ומקורביה ועם ציון קינן ומקורביו "באופן שהיה בו להלך כדי להלך אימים, לפגוע בפרטיותם, להפחיד, להטריד, ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין".

כתב האישום מתאר כיצד הטרידו "באים לבנקאים" גם את קרוביהם של רוסק-עמינח וקינן, בהם ד', בתה של רוסק-עמינח, כאשר פיזרו כרזות באיזור בית ספרה, ובהן תמונתה של רוסק עמינח והכיתוב "ד' לא אשמה שאמא פושעת". עוד תואר, כיצד הטרידו חברי הקבוצה את קינן ומשפחתו לקראת חתונת בנו של קינן, ואף הציגו את ההזמנה בסרטון וידאו "מתוך מטרה שהציבור יגיע להפריע לחתונה".

כהן מואשם גם ביצירת מהומה ועלבון במקום ציבורי, מכיוון שעל פי כתב האישום, לאחר הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, צעק באמצעות מגפון קריאות "אללה אכבר" ו-"איטבח אל יהוד" ממרפסת דירתו בתל-אביב, באופן שגרם לבהלה של התושבים באזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן