Skip to content

הסיתו לאלימות ולגזענות כנגד ערבים וירצו עבודות שרות

שני תושבי יצהר, פעילים בקבוצת הקול היהודי הודו בעסקת טיעון והורשעו בריבוי עבירות הסתה לאלימות והסתה לגזענות. מסתמן כי השניים ירצו חצי שנה בעבודות שירות. פלסטינים שנשפטו על עבירות דומות נשלחו ל 9 חודשים עד שנת מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע היום (חמישי) שני פעילי ימין חברי קבוצת "הקול היהודי" במסגרת עסקת טעון לפיה השניים יודו בעבירות וירצו 6 חודשי עבודות שירות.
השניים, אברהם בנימין ויהושע הס, תושבי התנחלות יצהר, פעילים בכירים בקבוצת "הקול היהודי", הורשעו לפי הודאתם במסגרת הסדר טיעון כשבנימין הורשע בריבוי עבירות הסתה לאלימות והסתה לגזענות, והס הורשע בריבוי עבירות סיוע להסתה לאלימות וסיוע להסתה לגזענות. הגשת כתב האישום אושרה ע״י אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה כפי שנדרש על פי דין בעבירות הרלוונטיות, נוכח ההשקה לחופש הביטוי.
מכתב האישום המתוקן בו הודו השנים, פעילים בכירים בקבוצת הקול היהודי,  עולה כי פרסמו תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי ערבים ישראלים וערבים פלסטינים. הפרסומים המסיתים הרבים פורסמו תחת הכותרת "הקול היהודי", בהיקף תפוצה נרחב, בתדירות גבוהה ובתקופה ממושכת הן במספר מקומות באינטרנט, ביניהם אתר "הקול היהודי", והן בעלונים אשר חולקו ידנית במקומות ציבוריים. השניים הינם פעילים בכירים בקבוצת "הקול היהודי", כאשר תרומתו של הס לביצוע העבירות הייתה ישירה וקבועה פחות מזו של בנימין, אולם הוא עמד בראש עמותה אשר מימנה וארגנה את הפעילות ואת התפתחותה.

צילומים מאתר הקול היהודי
צילומים מאתר הקול היהודי

בפרסומיהם השונים כללו הנאשמים ואחרים באופן שיטתי תכנים הנוגעים להסתה לאלימות כגון, בין היתר, התבטאויות שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות אודות ביצוע "הכאה", "אלימות", "יידוי והשלכת אבנים", "ריסוס גז מדמיע", "פתיחת ראש", "זריקת בקבוקי זכוכית" וכדומה כלפי ערבים באשר הם. בנוסף כללו בפרסומים תכנים הנוגעים להסתה לגזענות כגון התבטאויות מהן עולה כי ערבים באשר הם הינם "רוצחים", "אלימים", "פראי אדם",  "טרוריסטים", "מתעללים", "אכזרים" וכיוצא באלה. כמו כן כללו הנאשמים בפרסומים התבטאויות תומכות ואוהדות אודות פגיעה בגופם, רכושם, חירותם, ורבדים בסיסיים של שגרת חייהם של ערבים באשר הם.

 היום הוצגה בפני ביהמ"ש הסכמה עונשית לפיה באשר לבנימין, הצדדים יעתרו במשותף לעונש מוסכם של שישה חודשי מאסר שיכול וירוצה בעבודות שירות במידה וימצא מתאים על ידי הממונה, מאסר על תנאי וקנס. הפרקליטות לא הגיעה להסכמה  עונשית בעניינו של הס.

החלטת בית המשפט בפתח תקוה
החלטת בית המשפט בפתח תקוה

מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר כי: "בשנים האחרונות עבריינות הביטוי דורשת התמודדות מתמדת מצד הרשויות לאור הסלמת השיח ברשת. ההרשעה בפרשת "הקול היהודי" שניתנה היום מעידה כי עבירות הסתה לאלימות וגזענות מהוות עבירה פלילית גם בנסיבות בהן נעשות בכסות תקשורתית או "מעין חדשותית".
עו"ד נידאל עותמאן מנהל מטה המאבק בגזענות הגיב להכרעת הדין ואמר: "עבירות ההסתה לגזענות ולאלימות נפוצות מאוד ברשת וגם ההסתה המילולית של פוליטיקאים לא מוצאת מענה מרתיע מהיועץ המשפטי והמערכת השיפוטית. אך יש בהרשעה הזו מסר חשוב לציבור בכלל ולמסיתים בפרט גם אם הוא לא מספיק מרתיע".

הקלה בענישה נכרת למסיתים וגזענים יהודים מול ערבים

 

מכתב האישום ועסקת הטיעון ניכרת נטיית בתי המשפט והפרקליטות לרכך את עונשם של יהודים המסיתים לאלימות וגזענות ילעומת ערבים. כך לדוגמא נשפט ביוני אשתקד קוסאי עיסא בן ה-22, תושב בית לחם לשנת מאסר ו 2000 שקלים קנס על עבירות הסתה לאלימות וגזענות.
מכתב האישום עלה כי הצעיר ניסה להשפיע על דעת הקהל תוך פרסום דברי אהדה ועידוד לביצוע פיגועים, תחת השם "שאהיד ברשימת המתנה". כתב האישום מתייחס לפוסטים שהתפרסמו בין ה-4 ל-8 באוקטובר, בתחילתה של ההסלמה הביטחונית.

וכך לדוגמה בחודש מאי 2015, נשלח עומר שלבי תושב ירושלים ל 9 חודשי מאסר ו- 5 חודשי מאסר על תנאי כשהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בעבירות הסתה לאלימות או לטרור ובעבירות תמיכה בארגון טרור ברשת האינטרנט.

"הקלות הבלתי נסבלת של השימוש במילה הכתובה לשם הסתה, דרך נוחות ופשטות הפצתה באמצעות רשתות חברתיות, עומדים בסתירה חדה למימד החומרה הנובע ממידת השפעתה האפשרית ותפוצתה הנרחבת, כמובילים לביצוע מעשי אלימות וטרור קשים. לפיכך, קיים הכרח בקביעת גבולות ענישה ברורים וחדים, אשר יהוו תמרור אזהרה לאוחזים במקלדת". כתב השופט איתן קורנהאוזר בגזר הדין. אלא שהגבולות חדים יותר כשמדובר בערבים וכהים יותר כשמדובר ביהודים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן