Skip to content

כפר קאסם: בעקבות ליל המהומות הורתה המשטרה לסגור את טיפת חלב בכפר

משרד הבריאות הנחה רופאים שלא להגיע לטיפת חלב בכפר למחרת ליל המהומות. פניית ארגון המלחמה בגזענות למשנה למנכ"ל משרד הבריאות הביאה לביטול ההוראה שנעשתה בעקבות הנחיית המשטרה. "ההחלטה נתקבלה בשוגג על בסיס המלצת המשטרה" הסבירו במשרד הבריאות, והוסיפו: "הנהלת המשרד אינה פוטרת אירוע זה בבחינת התרחשות מבודדת של עובד ששגה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרפאת טיפת חלב של קופת החולים הכללית בכפר קאסם, נסגרה ביום שלישי השבוע בעקבות המהומות בכפר קאסם,  לאחר הוראת משרד הבריאות לרופאי התחנה שלא להגיע למקום. מאות נשים וילדים נותרו ללא מענה רפואי ובריאותם הועמדה בסכנה. ההוראה בוטלה בעקבות פניית ארגון המטה למאבק בגזענות.
אמש, בעקבות חשיפת המקרה בידי פוראת נסאר, כתב חדשות 2, פנה בדחיפות עו"ד נדאל עותמאן לפרופסור איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, וכתב לו כי זו הוראה מגונה הנגועה בשיקולים זרים, וכי מדובר "בהנחיה של גזענות ממוסדת של מי שמבקשים לנצל את האירועים בכדי להצית שנאה ופחד", כתב עותמאן.

מימין לשמאל - עו"ד נדאל עותמאן, פרופ' איתמר גרוטו
מימין לשמאל - עו"ד נדאל עותמאן, פרופ' איתמר גרוטו

גרוטמן השיב לו שמדובר בהוראה שניתנה על ידי המשטרה ולא על ידי משרד הבריאות. "אני מסכים שהמשרד לא הפעיל מספיק שיקול דעת והיה צריך לבחון שינוי של הוראת המשטרה", גרוטמן ציין כי השירות לאמהות ותינוקותיהן לא נעצר לחלוטין וכי "ההוראה ניתנה לגורמים שמגיעים מחוץ לכפר והשירות המשיך להינתן על ידי האחיות מהמקום", "בכל מקרה אני מסכים שלא תקין, הנושא ייבדק ויופקו הלקחים", השיב גרוטמן.

טיפת חלב כפר קאסם - גוגל מפ'ס
טיפת חלב כפר קאסם - גוגל מפ'ס

ממשרד הבריאות נמסר הבוקר (שישי) כי "משרד הבריאות מחויב להענקת טיפול סדיר לכלל תושבי מדינות ישראל בכל עת. מדובר בתקלה שבעקבותיה יתבצע תחקיר של האירוע וההתנהלות שהובילה לתוצאה העגומה בדמות ההנחיה הנ"ל.
בתחקיר ראשוני שביצע יו"ר הועדה המתכללת של המשרד בנושא גזענות, אפליה והדרה במערכת הבריאות, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, עלה כי ההחלטה נתקבלה בשוגג על בסיס המלצת המשטרה", מסבירים במשרד, "הנהלת המשרד אינה פוטרת אירוע זה בבחינת התרחשות מבודדת של עובד ששגה, אלא כמקרה שיש ללמוד ממנו ולמנוע הישנותו בעתיד. יודגש כי הפעילות בטיפות החלב בכפר קאסם חזרה לשגרה ביום שלמחרת. בכוונת המשרד לגבש נוהל מסודר של קבלת החלטות באירועים דומים בעתיד. עם גיבוש הנהלים יעדכן מטה המשרד את כלל עובדיו בנושא.

גורמים במשרד הבריאות הוסיפו  כי טענות המטה למלחמה בגזענות נפלו על אוזניים קשובות וכי וועדה המתכללת בנושא גזענות, אפליה והדרה במערכת הבריאות, הוקמה לאחרונה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות ו"היא פועלת על מנת לאתר תופעות מסוג זה, לטפל בהן ולמנוע הישנותן בעתיד",
"אנו קוראים לכל עובדי משרד הבריאות לגלות ערנות בהנחיות שיכולות להתפרש כמפלות, מדירות או חשודות בגזענות, ולדווח לוועדה במקרים בהם מזוהות הנחיות כאלו", אומרים במשרד הבריאות.
ממשטרת ישראל אליה הופנו שאלות לפשר מתן ההנחיה שלא לאפשר לרופאים להגיע למחרת התקריות בכפר קאסם, נמסר כי "לא מדובר בהחלטה של משטרת ישראל".

3 Comments

  1. גורן
    9 ביוני 2017 @ 13:22

    המשטרה סה"כ דאגה שלמחרת העובדים שיגעו לכפר חליליה לא יפגעו מידי תושבים זועמים טעות אולי אבל מזה לעשות סלט של "גזענות ממוסדת של מי שמבקשים לנצל את האירועים בכדי להצית שנאה ופחד המרחק ענק ומה היה קורה אילו חס ושלום היו בבוקר באים האחיות והרופאים למרפאה והיו נזרקים אבנים עליהם את מי היו מאשמים ?

    • אליק מאור
      9 ביוני 2017 @ 14:41

      שים לב לתגובת המשטרה

    • עמית מנדלזון
      9 ביוני 2017 @ 16:42

      תגיד גורן אתה באמת מאמין בכל מה שאתה כותב? לא יתכן שאתה חי עם הראש בחול כל הזמן. עוד לא הבנת שדובר המשטרה משקר במצח נחושה כל הזמן ודובר צה"ל רוב הזמן? ופוליטיקאים מעולם לא אמרו אמת. והעיתונים אותם אתה קורא מגמתיים. לא יתכן שאין לך הגיון משלך ואתה לא מסוגל לחשב אחד ועוד אחד. פשוט לא יתכן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן