Skip to content

מחסור בהורמון גדילה בילדים מוסבר בחוברת קומיקס

חברת פייזר מביאה לארץ את סדרת הקומיקס "מדיקידס" - סדרת קומיקס המסייעת לילדים ללמוד על מצבם הבריאותי החדש במקרה של גילוי מחלה או תחילת טיפול רפואי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סדרת הקומיקס "מדיקידס" – מסייעת לילדים ללמוד על מצבם הבריאותי החדש במקרה של גילוי מחלה או תחילת טיפול רפואי

מאת עמית קרטס בנין

חברת פייזר-ישראל משיקה את החוברת "מה קורה עם גיא", המסבירה על  מחסור בהורמון גדילה. לדברי טלי רוזין, מנהלת קשרי החוץ בפייזר ישראל, מדי יום ילדים מאובחנים כסובלים מבעיה רפואית שעליה הם יודעים מעט מאוד, ובמקרים רבים גם להורים קשה להבין אותה.

חמישה גיבורי-על ורובוט. קומיקס למטרות רפואיות

המידע הרפואי הזמין הוא מורכב, בדרך כלל מוגש בצורה מדעית וקשה להבנה, למי שאינו נמנה על הקהילה הרפואית, במיוחד כשמדובר בילדים. סדרת הספרים של מדיקידס אינה מייפה בעיות חמורות, אלא רק מסבירה אותן באופן בהיר וידידותי. המידע שהיא מספקת מיועד להעצים את הילד ולהעניק לו את הידע הדרוש, כדי לסייע לו להתמודד עם מחלתו.

חברת התרופות החליטה לחבור ל"מדיקידס", על מנת להכין חוברת בנושא שמפריע גם להורים וגם לילדים. ילדים הסובלים ממחסור בהורמון גדילה לרוב אינם מבינים מה גורם למצבם הרפואי, וההסבר המוצע על ידי "מדיקידס" הוא הסבר מדויק, המוגש בחן ובאופן אינטליגנטי.

ה"מדיקידס" הם חמישה גיבורי-על ורובוט, שמטרתם לסייע לילדים ולצעירים להבין את מחלתם ואת מצבם הבריאותי. אקסון, גאסטרו, עורורה, צ'י, פאמפ ואבאקוס אחראיים על אזורים שונים בגוף, ולוקחים את הילדים למסע ב"מדי-לנד" – כוכב לכת רחוק המדמה את גוף האדם.

במהלך המסע מסבירות הדמויות לילדים איך משפיעה המחלה על גוף, כיצד מאבחנים אותה, איך מטפלים בה ולפעמים גם איך מונעים אותה."מדיקידס" הוקמה בשנת 2009 באנגליה על ידי ד"ר קים צ'ילמן-בלייר וד"ר קייט הרסוב, שבמסגרת עבודתן כרופאות ילדים הרגישו על בשרן את המחסור במידע נגיש ונוח עבור ילדים. לדבריהן, "במהלך העבודה עם הילדים, הרגשנו כי אין בידינו מספיק מידע שיכול לסייע לילדים להבין את מצבם בשפתם ובגובה העיניים."

היום מציעה "מדיקידס" כ-25 חוברות בשפה האנגלית. כל הסיפורים נכתבים על ידי רופאים ועוברים בקרת עמיתים. בין הנושאים המטופלים בחוברות מחלות דוגמת אפילפסיה, עקמת, לוקמיה, סיסטיק פיברוסיס ועוד. בנוסף, מציעה החברה גם חוברות המסייעות לילדים להבין בעיות רפואיות של מבוגרים, כמו למשל "מה קרה לאמא?", המסבירה לילדים מה עובר על האם החולה בסרטן השד, או  חוברת בשם  "מה קרה לסבא?", המסבירה לילדים על מחלת האלצהיימר.

מאז הקמתה סיפקה החברה יותר ממיליון חוברות ברחבי העולם. החוברת "מה קורה עם גיא?" תחולק חינם לרופאים כדי שתשמש כלי עזר בעבודתם עם הילדים המטופלים בהורמון גדילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן