Skip to content

פוענח רצח חנאן אלבחירי בת ה 19 – הרוצחים, בני משפחה

על רקע ההפגנות כנגד רצח נשים נערכו אמש ברחבי המדינה, הודיעה הבוקר המשטרה כי מצאה את גופת הצעירה הנעדרת ועצרה את רוצחיה. החשודים, שני דודים ובן דוד, לקחו אותה באישון ליל ל"חקירה" בגבעות גורל שבדרום, שם רצחו את הצעירה, שרפו את גופתה וקברו אותה. היום תגיש הפרקליטות כנגד השלושה כתב אישום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל פענחה את רציחתה של הצעירה חנאן אלבחירי תושבת לקייה שבדרום, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. חנאן נעלמה בתחילת חודש מאי השנה. על פי החשד שלושת בני משפחתה, חטפו אותה בליל היעדרותה, רצחו, שרפו את גופתה וקברו אותה בסמוך לביתם בגבעות גורל.
לאחר ביסוס התשתית הראייתית הועברו חומרי החקירה לפרקליטות, ביום רביעי הוגשה כנגדם הצהרת תובע והיום צפויה פרקליטות פלילית מחוז דרום להגיש כנגדם כתבי אישום. יצוין כי מתחילת השנה נרצחו 14 נשים בידי קרובי משפחה ובני זוגן.

ב 3 במאי 2017, סמוך לחצות, חנאן שבה לביתה בלקיה ומאז אבדו עקבותיה. המשטרה הוציאה הודעה ראשונית על היעדרותה, ולאחר מכן הוציאה הודעה שנייה ב-16 במאי, כוחות משטרה רבים החלו בתחילת החודש בחיפושים אחר הנעדרת, אך ללא כל הצלחה. המשטרה גבתה עדויות מחלק מבני משפחתה, אך לא עצרה איש בתחילת ההיעדרות. אלא שעם חלוף הזמן החלו לחשוד כי לא מדובר בתיק נעדרת רגיל אלא ברצח. החוקרים עמדו לפני תעלומה. – חשד לרצח כשגופת הנרצחת איננה בידיהם.

במהלך החודש וחצי האחרון, ניהלה המשטרה חקירה מסועפת ונרחבת לפענוח היעדרותה בשעה שהייתה בדרכה לביתה בלקיה בשעת לילה מאוחרת. חשד המשטרה התגבש כשאם הצעירה מסרה עדות ובה סיפרה כי היא חושדת שבתה נרצחה והצביעה על אשמים לכאורה. מעדויות האם עלה כי  בתה התקשרה אליה סמוך לשעה 21:00 ומסרה כי היא נמצאת סמוך למועצה בלקיה ושהיא בדרכה הביתה. משבוששה לחזור לביתה, ניסתה האם ליצור עימה קשר טלפוני ללא הצלחה. בעדותה הוסיפה כי אח של בעלה שלקח אחריות על המשפחה מיום מות בעלה וכי היא חושדת בו ובשני אחים נוספים של בעלה המנוח שהם אחראים להעלמותה של חנאן.
בשלב מוקדם של החקירה, עלה חשד סביר לכך כי הנעדרת איננה עוד בין החיים ובמקביל לחיפושים הנרחבים עסקו חוקרי ושוטרי משטרת ישראל באיסוף ראיות ומידע מודיעיני תוך שימוש בין היתר באמצעים טכנולוגים על מנת לאתר קצה חוט שיוביל למעצר חשודים ולפענוח מקום המצאות גופתה של חנאן.
עם התקדמות בחקירה שהייתה סמויה, היא עברה לשלב הגלוי וב-23.5.17 החוקרים עצרו שישה מבני משפחתה של הנעדרת שמעצרם הוארך מעת לעת. מהחקירה עלה כי דודה של הצעירה שפרש עליה את חסותו, בנו ודוד נוסף תכננו לחטוף ולרצוח את חנאן ז"ל.

חנן אלבחירי
חנן אלבחירי

בליל היעדרותה זיהו הנאשמים אותה סמוך לביתה, הכניסו אותה בכח לרכבם והמשיכו ל"חקירה" על מעשיה באזור ביתם בגבעות גורל, שם רצחו אותה, העלו את הגופה באש ולאחר מכן קברו אותה סמוך לביתם.

בתאריך 26.5.17, במהלך פעילות של שוטרי וחוקרי משטרת ישראל בשילוב כלב זיהוי גופות וחבלנים אותרה גופת הנעדרת הצעירה בסמוך לביתם של החשודים, בעומק של מעל שלושה מטרים מתחת לאדמה כאשר היא טמונה בשק.

הבוקר הודיעה המשטרה כי בתום פעילות נחושה, מקצועית ומסועפת ביותר ולאחר ביסוס התשתית הראייתית ע״י חוקרי משטרת ישראל, גובשה תשתית ראייתית כנגד שלושה חשודים ביניהם שני דודיה ובן דודה של המנוחה, חומרי החקירה הועברו לפרקליטות פלילית מחוז דרום, וכי ביום רביעי שעבר הם הגישו כנגד השלושה הצהרת תובע והיום הם צפויים להגיש כנגדם כתבי אישום.
במשטרת ישראל מדגישים כי המשטרה "משקיעה מאמצים רבים תוך הפעלת אמצעים גלויים וסמויים ומנהלת חקירות רצח באופן יסודי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגעת האמת ולהבאת הרוצחים לדין, באשר הם, תוך ראיית חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן