Skip to content

בעלי עסק קטן-בינוני? פרסום באאוטבריין נועד בדיוק לכם

בעלי עסקים קטנים ובינוניים תמיד נאלצו ויאלצו להילחם במותגים הגדולים, בעלי הממון ואפשרויות הפרסום הבלתי מוגבלות. אז אם כבר נותנים לנו כלי שמאפשר חשיפה מטורפת, ובעלויות שפויות לחלוטין – לא ניקח? אחד מאפיקי השיווק הטובים ביותר היה ונשאר יחסי ציבור. אין כמו כתבות באתרי התוכן והחדשות הגדולים, שנצפים על ידי מאות אלפים מדי יום. אבל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעלי עסקים קטנים ובינוניים תמיד נאלצו ויאלצו להילחם במותגים הגדולים, בעלי הממון ואפשרויות הפרסום הבלתי מוגבלות. אז אם כבר נותנים לנו כלי שמאפשר חשיפה מטורפת, ובעלויות שפויות לחלוטין – לא ניקח?

אחד מאפיקי השיווק הטובים ביותר היה ונשאר יחסי ציבור. אין כמו כתבות באתרי התוכן והחדשות הגדולים, שנצפים על ידי מאות אלפים מדי יום. אבל כאשר את/ה עסק קטן או בינוני, לא תמיד יש באפשרותך לשלם אלפי שקלים למאמר באתרים הגדולים, ובטח ובטח שלא תוכל/י להחזיק משרד יחסי ציבור שיעשה לך את העבודה.

אז מה עושים?

הכירו את Outbrain.

במקום לשלם אלפי שקלים בחודש למשרד יחסי ציבור או עבור כתבות באתרי התוכן הגדולים,פרסום באאוטבריין מאפשר לכם להשתחל לאותם אתרים בדיוק בעלויות נמוכות להפליא. מרגע שהקמתם קמפיין אאוטבריין והכתבות שלכם אושרו לפרסום, הן יופיעו בתחתית כתבות קיימות. כך זה נראה, למשל, בתחתית כתבה באתר דה מרקר:

חלק מהכתבות באאוטבריין מפנות גם לאתרים חיצוניים, בהתאם לאלגוריתם של אאוטבריין שקובע היכן תוצב כל כתבה. באופן כזה גם עסק קטן עם אתר קטן, יכול להרשות לעצמו לפרסם כתבה שתופיע באתרים הגדולים – בתקציבים שפויים.

מה זה נותן לעסק שלי?

  • אז כמו שכבר צוין בהתחלה, גם עסקים קטנים יכולים לקבל חשיפה באתרי התוכן הגדולים והמובילים.
  • העלויות נמוכות מאוד בהשוואה לפרסום ישיר של כתבה באחד מהאתרים הגדולים ו/או לעומת פעילות של משרד יחסי ציבור.
  • לא מדובר בפרסומות נטו אלא בתוכן שיכול לתת תועלת. הכול תלוי בשאלה כיצד מנסחים את המאמר ומה בוחרים להדגיש.
  • ניתן להמשיך ולפרסם לכל מי שקרא את המאמר שלכם גם באתרים חיצוניים (שיווק מחדש – Remarketing), וכך לא לאבד לקוח פוטנציאלי שהתעניין בתוכן שלכם.

איך זה עובד?

הנה בקצרה כמה מהרכיבים העיקריים בכל קמפיין:

  1. נרשמים באתר Outbrain.com ומקימים קמפיין חדש.
  2. בקמפיין החדש מוסיפים קישור למאמר שאותו אתם מעוניינים לקדם / לפרסם (זה יכול להיות מאמר שלכם בנכס דיגיטלי בבעלותכם, וזה יכול להיות מאמר של מישהו אחר שיושב בנכס שאינו בבעלותכם).
  3. מייצרים כמה וכמה כותרות אטרקטיביות לאותו מאמר. מכיוון שהכותרת היא זו שקובעת האם קהל היעד שלכם יקליק ויקרא את המאמר, רצוי לשחק עם כמה כותרות כדי לבדוק מה היעילות של כל אחת.
  4. מוודאים שהתמונה המוצגת תחת הכותרת תהיה רלוונטית ולא פחות אטרקטיבית, אם אפשר. המערכת של אאוטבריין שואבת אוטומטית את התמונה מתוך המאמר שלכם, אבל לחילופין אפשר להעלות תמונה אחרת.
  5. בוחרים את העלות המרבית שאתם מוכנים לשלם לכל קליק וכן את התקציב היומי המרבי.
  6. ניתן לבחור טווח תאריכים בו יפעל הקמפיין (לא חובה – אפשר גם לעצור את הקמפיין מתי שתרצו).
  7. רצוי מאוד לבחור האם הקמפיין יופיע במחשבים או בניידים (אפשר גם בשניהם כמובן. במקרה כזה רצוי מאוד לוודא שהמאמר שלכם יושב על תשתית מותאמת מובייל, אחרת אתם תבריחו את הגולשים שכבר הקליקו ורצו לקרוא).
  8. בחרו את מדינת היעד וכן את הערים הרלוונטיות. במקרה של ישראל אפשר לפלח לפי צפון, מרכז, דרום וירושלים, אבל מכיוון שזו מדינה קטנה אפשר פשוט לבחור "ישראל" באופן כולל.

ברגע שתקליקו על "אישור" הקמפיין ייכנס לבדיקה, על מנת לוודא שהוא עומד בהנחיות אאוטבריין (תוכן אמיתי, לא מכירתי או שיווקי, שנותן ערך למשתמש, ללא הרשמה או פופאפים מטרידים). במידה שהקמפיין יאושר לפרסום, הוא יתחיל להופיע מיידית ואוטומטית בכל אתר רלוונטי לתחום בו עוסק המאמר שלכם.

כאן גם מגיע שלב נוסף באופטימיזציה של הפרסום באאוטבריין – בחירת האתרים האפקטיביים ביותר. המערכת מאפשרת לכם לראות היכן הופיע המאמר שלכם – ynet, כלכליסט, דה מרקר ושאר אתרים – ולבחון את האפקטיביות של אתר (כמה הוצאתם בכל אתר וכן הלאה). בשלב זה ניתן להסיר אתרים שלא הביאו את התוצאות הרצויות ו/או בזבזו יותר מדי תקציב. כמו כן ניתן לבדוק אילו מהכותרות שהוספתם לקמפיין הייתה היעילה ביותר, ולהתמקד בה או במספר מצומצם יותר של כותרות.

כדאי לזכור שאאוטבריין מתאים בעיקר לאיסוף קהלים הנמצאים בשלבים הראשונים והאמצעיים במשפך ההמרה. זה לא אומר שאי אפשר להשתמש בו למכירות ממש, אבל הוא מתאים יותר לפילוח הראשוני של קהלי היעד אליהם אתם מכוונים. אפשר אפילו להגיד שהוא משמש על תקן של "שואב טראפיק" לפי תחומי עניין (בהתאם לתוכן המאמר).

חשוב לציין שלאאוטבריין יש מתחרה בשם טאבולה (שתיהן, אגב, חברות ישראליות); אך מכיוון שטאבולה דורשת עלות חודשית גבוהה יחסית – בחרנו שלא להתרכז בה במאמר הנוכחי. אאוטבריין בהחלט יכול לספק את הסחורה בעצמו. ידיעות חדשותיות מהזמן האחרון טוענות ששתי החברות נמצאות במגעים למיזוג, כך שייתכן שיהיו עוד הפתעות בהמשך.

אז הקימו קמפיין, עשו ניסויים ובדקו מה עובד בשבילכם ובשביל העסק.

בהצלחה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן