Skip to content

שלושה פעילי ימין נעצרו בחשד כי היו בדרכם לביצוע "תג מחיר"

משטרת ישראל בסיוע השב"כ עצרה 3 צעירים בדרכם לביצוע טרור "תג מחיר". בעת מעצרם חבשו קפוצו'ונים ובכליהם נתפסו כובעים, רעלות, דוקרני חריטה וצבעי "טוש". אתמול הוצא צו מנהלי לצעיר אחר החשוד בביצוע פעולות טרור "תג מחיר". פרקליטו: "מדובר בצעד מחפיר. ליברמן כנראה סבור שאנחנו במשטר ק.ג.ב."
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת מחוז ירושלים עצרה ביום ראשון השבוע שלושה פעילי ימין, בני 16, 17 ו-18 – תושבי העיר ובנימין שבמרכז הגדה המערבית- בחשד שתכננו לבצע פשעי שנאה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. השלושה נעצרו לפנות בוקר סמוך לכביש בר לב בבירה. בעת מעצרם השלושה חבשו קפוצ'ונים, ובכליהם נמצאו רעלות, שלפי המשטרה נועדו להסתיר את פניהם, דוקרן ומכלי צבע. במשטרה מציינים כי במסגרת המאמץ המורכב שבגינו מתבצעת פעילות ממוקדת, מודיעינית חקירתית תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים,  על ידי יחידה מרכזית בירושלים להגיע ולעצור את השלושה בטרם בצעו את פעילות הפשע הקרואה "תג מחיר". "מזה תקופה זוהתה על ידי המשטרה זליגה של פעילי ימין שמנסים להסיט פעילות משטחי אזור יהודה ושומרון לתוך שכונות בעיר ירושלים. היחידה המרכזית של המשטרה פעלה תוך מיקוד מודיעין ואיסוף ממצאים כנגדם – פעילות שהובילה לאיתורם ומעצרם טרם ביצוע זממם", נמסר מהמשטרה.

חלק מהציוד שהיה ברשות החשודים (צילום: משטרת ישראל)
חלק מהציוד שהיה ברשות החשודים (צילום: משטרת ישראל)

הפרקליטות הודיעה כי תגיש כתבי אישום נגד שלושת החשודים ומעצרו של בן ה-18 הוארך היום. שני החשודים הקטינים שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים על ידי בית משפט השלום, למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם.

מוקדם יותר השבוע דווח לראשונה בעיתון "הארץ" כי אלוף פיקוד המרכז חתם על צו שאיפשר את סילוקו של ״מאחז הבלאדים״, שנחשב למעוז הימין הקיצוני בגדה. ע"פ הפרסום לקראת סילוק המאחז, שבו ישבו לסירוגין כמה עשרות צעירים, הזהיר קצין בכיר בפיקוד את מתנחלי יצהר כי הקיצונים עשויים להגיע לאזורם. במוצאי שבת האחרונה אכן יודו אבנים לעבר אמבולנס צבאי ביצהר, ולפי המתנחלים, המיידה הוא אחד מהנערים הקיצונים שבאו לאזור לאחרונה. במשטרת מחוז ש"י אמרו כי אין חקירה קונקרטית של התקרית.

חשוד בביצועי תג מחיר נעצר בצו מנהלי

אתמול הוציא שב"כ צו מעצר מינהלי לצעיר תושב יצהר החשוד במעורבות בסדרת תקריות אלימות נגד פלסטינים ונגד כוחות הביטחון. צו המעצר המינהלי הוצא בצעד חריג ועקף הוראה של בית המשפט המחוזי בלוד לשחרר את האיש למעצר בית. הצעיר נעצר יחד עם אדם נוסף בשבוע שעבר, ומעצרו של החשוד השני, שלפי המשטרה היה שותפו, הוארך בבית המשפט. הצעיר שנגדו הוצא הצו המינהלי חשוד בין היתר בהצתה, השחתת רכוש ומקרקעין ובחברות בארגון טרור.

בשב"כ מסרו אתמול שמדובר בפעיל ימין קיצוני אלים במיוחד, שהיה מעורב ב"פעילות חמורה ומתמשכת שכללה, בין היתר, פגיעה ברכוש ונקיטת אלימות קשה כלפי ישראלים, פלסטינים ואנשי כוחות הביטחון".

עורך דינו שהצעיר, איתמר בן גביר אנמר כי שירות הביטחון הכללי מסר למרשו צו מעצר מנהלי, לאחר שנחקר  בשבוע האחרון בשב"כ בחשד למעורבות בתגי מחיר וזאת למרות העובדה שבית המשפט המחוזי בלוד קבע שיש לשחררו וכי אין נגדו חשד סביר.

בן גביר סיפר כי תחילתה של הפרשה לפני כשבוע עת נעצרו תשעה צעירים מנוער הגבעות בדירה בירושלים. א' וצעיר נוסף הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי וביהמ"ש התיר לפרסום כי הם נחשדים בעבירות על רקע לאומני.

ביום ראשון קבע ביהמ"ש השלום בראשון לציון כי החשד הסביר נגד א' לא התחזק במאומה מיום מעצרו והורה לשחררו למעצר בית בן יומיים.

אלא שהמשטרה והשב"כ ערערו על ההחלטה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד ובדיון שהתקיים אמש שלפו טענה חדשה לפיה א' נעצר יחד עם בחורים אשר היה אסור לו ליצור עמם קשר.

 עורך הדין בן גביר הציג מנגד לבית המשפט החלטות שחרור רבות ובין היתר של הנערים האחרים שנעצרו בדירה ושוחררו ובסופו של יום בית המשפט המחוזי הורה על שחרורו של א'.

אלא שזמן קצר לאחר ההחלטה לשחרורו מסרו נציגי השב"כ לצעיר צו מעצר מנהלי לחודשיים החתום בידי שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הצו המנהלי שהוצא לחשוד
הצו המנהלי שהוצא לחשוד

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של א' הגיב ואמר כי: "שר הביטחון והשב"כ חצו קווים אדומים ועשו מעשה שלא יעשה. כאשר בית משפט השלום הורה על שחרור של מרשי וקבע שאין ראיות ושופטת בית המשפט המחוזי חזרה על הקביעה והסבירה שאין כל חשד נגד מרשי ולאחר שהפסידו שברו בשירות הביטחון הכללי את הכלים ופוגעים במרשי בלי משפט ללא הוכחות וראיות".

בן גביר הוסיף: "מדובר בצעד מחפיר. ליברמן כנראה סבור שאנחנו במשטר ק.ג.ב. וכולי תקווה שבית המשפט לא יאשר את הפארסה הזאת שנועדה לעקוף החלטות שופטים שקבעו שאין כל חשד נגד מרשי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן