Skip to content

"הסינגל מאלטים של סקוטלנד" – גלנליווט, אברלור, סקאפה ולונגמורן

חטיבת האלכוהול של טמפו משיקה את "הסינגל מאלטים של סקוטלנד" פרוטפוליו סינגל מאלטים מוביל ואיכותי מסקוטלנד מארבע משפחות: גלנליווט, אברלור, סקאפה ולונגמורן. תחת השקת הפרוטפוליו מתקיימת חווית וויסקי קולינרית ייחודית בשוק 'אלנבי-רוטשילד'- "חודש הסינגל מאלטים מסקוטלנד".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חודש הסינגל מאלט וויסקי בשוק אלנבי- רוטשילד מציע הזדמנות לחוות את טעמי הוויסקי הייחודיים מסקוטלנד לצד מנות הדגל של השוק. הסיורים מציעים חוויית וויסקי קולינרית ייחודית של ארוחת חמש מנות עשירה בארומות וטעמים. הסיורים יהיו פתוחים לקהל הרחב במשך חודש החל מה- 10/7/17 בעלות של 115 ₪.

"הסינגל מאלטים של סקוטלנד" גלנליווט, אברלור, סקאפה ולונגמורן (צילום:יח"צ)

הסיור מתחיל במתאבן ברוסקטת גבינות לצד אברלור 12, מתובל מתוק ועשיר. משם ממשיכים למנה ראשונה, סיגר דג המוגש לצד סקאפה סקירן, מתוק, קטיפתי ובעל מליחות מעודנת. מגיעים למנה העיקרית- שיפודי יקיטורי וקולרבי צלוי אשר תלווה במנת גלנליווט נאדורה פיטד המעניק ארומות של תפוחים אדומים, קליפת תפוז ועישון ארומטי ולקינוח מאפה אגסים מתוק לצד אברלור אבונה המשלים את החווית הקינוח עם ארומות תפוז, דובדבנים שחורים ושוקולד כהה. ולסיום, גולת הכותרת, גלידת וניל שמנת ייחודית על בסיס גלנליווט פאונדרס רזרב המעשיר את הגלידה בניחוחות עדינים של פירות הדר בדגש על תפוז מתוק.

גלידת וניל שמנת על בסיס גלנליווט פאונדרס רזרב (צילום:דן בר-דוב)
מאפה אגסים מתוק לצד אברלור אבונה (צילום:דן בר-דוב)
סיגר דג המוגש לצד סקאפה סקירן (צילום:דן בר-דוב)
ברוסקטת גבינות לצד אברלור 12 (צילום:דן בר-דוב)

חטיבת האלכוהול של טמפו משיקה את "הסינגל מאלטים של סקוטלנד" פרוטפוליו סינגל מאלטים מוביל ואיכותי מסקוטלנד מארבע משפחות: גלנליווט, אברלור, סקאפה ולונגמורן. הפרוטפוליו כולל 8 מוצרים חדשים וביניהם: שלוש משפחות מותגי סינגל מאלט חדשות המגיעות ממזקקות בוטיק בסקוטלנד – אברלור, סקאפה ולונגמורן, יחד עם 3 מוצרי נאדורה חדשים ממותג הסינגל מאלט המוביל גלנליווט.

שוק אלנבי רוטשילד (צילום: דן בר-דוב)

סקוטלנד ידועה כבית הייצור בעל תו התקן לאיכות של הסינגל מאלטים ומייצרת מגוון רחב של טעמים אשר יתאימו לכל חך.

גלנליווט נאדורה – משפחת נאדורה: מקור השם נאדורה הוא בגאלית ופירושו – הטבעי. נאדורה מיוצר בהשראת הוויסקי המסורתי של המאה ה-19. כל המגוון של נאדורה מיושן באצוות קטנות ולא מסוננות דבר המעניק עוצמות בלתי מתפשרות. חוזק החבית מבטיח ארומות ותווי טעם עזים וכמובן אחוז אלכוהולי גבוה במיוחד. חוסר הסינון הקר שומר על השמנים הארומאטיים הטבעיים של החבית ומבטיח עזות ונחישות. תהליכים אלו מעניקים לנאדורה גוף מלא וטעמים עשירים, מה שהופך אותו לאחד הסינגל מאלטים המוערכים ביותר. גלנליווט נאדורה פירסט פיל – מחיר מומלץ לצרכן: 275 ₪ ל-700 מ"ל. גלנליווט נאדורה אולורוסו – מחיר מומלץ לצרכן: 275 ₪ ל-700 מ"ל. גלנליווט נאדורה פיטד – מחיר מומלץ לצרכן: 275 ₪ ל-700 מ"ל.

גלנליווט נאדורה אולורוסו (צילום: יח"צ)

מזקקת אברלור נוסדה בשנת 1826 לצידו של נהר הספיי המרהיב על ידי ג'יימס גורדון ופיטר וייר. מאז שמו של הוויסקי הנהדר שלהם שהולך לפניו נצור בלבבותיהם של אוהבי המאלט. פירוש המילה אברלור בגאלית הוא – הנהר הזורם. אברלור 12 שנה – מחיר מומלץ לצרכן: 199 ₪ ל-700 מ"ל. אברלור 16 שנה – מחיר מומלץ לצרכן: 325 ₪ ל-700 מ"ל. אברלור אבונה – מחיר מומלץ לצרכן: 365 ₪ ל-700 מ"ל.

אברלור 16 שנה (צילום:יח"צ)

מזקקת סקאפה, הממוקמת באיי אורקניי (Orkney) המזקקה הצפונית ביותר בסקוטלנד, נוסדה בשנת 1885 על גדות הנהר שבשמו היא מתהדרת. המזקקה, מפיקה וויסקי סינגל מאלט סקוטי המבוסס, בין היתר, על מים צלולים הנובעים ממעיין טבעי, שימוש במאלט נטול כבול והבשלה בחביות ברבן ממילוי ראשון המאוכסנות קרוב לים. התהליך מעניק לוויסקי מעט מטעמי הים המלוחים. סקאפה סקירן – מחיר מומלץ לצרכן: 240 ₪ ל-700 מ"ל. סקאפה גלנסה – מחיר מומלץ לצרכן: 260 ₪ ל-700 מ"ל.

לונגמורן הנחשב  ל"גביע הקדוש של הסינגל מאלטים", ג'ון דאף הקים את המזקקה בשנת 1894 לאחר קריירה ארוכה בתעשיית הוויסקי, כשהשאיפה שלו היתה לייצר את הוויסקי הטוב ביותר. המזקקה הוקמה על קרקע פורייה ונוף עוצר נשימה הידוע בכינויו Laich Of Moray באיזור ספייסייד. הסינגל מאלט המיוצר במזקקת לונגמורן זוהה מיד כבלתי מתפשר ויוצא דופן באיכותו ומוערך מאוד עד ימינו בקרב מומחי וויסקי ומזקקים. לונגמורן דיסטילר צ'ויס – מחיר מומלץ לצרכן: 325 ₪ ל-700 מ"ל. לונגמורן 16 שנה – מחיר מומלץ לצרכן: 850 ₪ ל-700 מ"ל.

ניתן לרכוש בחנויות האלכוהול והיין המובחרות ברחבי הארץ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן