Skip to content

7 אטרקציות למשפחות בירושלים

ירושלים עיר הקודש מציעה כל כך הרבה אטרקציות ומקומות ששווה לבקר בהם. לעולם לא תספיקו לראות את כולם במהלך ביקור אחד, אבל לפחות תוכלו לקבל טעימות מהמקומות הבולטים והחשובים ביותר בעיר. האם כדאי לבקר רק בעיר העתיקה? או שמא גם ירושלים החדשה והמתחדשת שווה הצצה? כדי לחסוך לכם כאבי ראש מיותרים, תכננו עבורכם מסלול טיול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירושלים עיר הקודש מציעה כל כך הרבה אטרקציות ומקומות ששווה לבקר בהם. לעולם לא תספיקו לראות את כולם במהלך ביקור אחד, אבל לפחות תוכלו לקבל טעימות מהמקומות הבולטים והחשובים ביותר בעיר.

האם כדאי לבקר רק בעיר העתיקה? או שמא גם ירושלים החדשה והמתחדשת שווה הצצה? כדי לחסוך לכם כאבי ראש מיותרים, תכננו עבורכם מסלול טיול העובר בין 7 אטרקציות עיקריות בירושלים. המסלול מיועד להימשך 3 עד 4 ימים, ומאפשר לכם לבקר במספר מקומות חשובים. פעלו בהתאם להמלצות ולא תפספסו.

1. הכותל המערבי

מה לא נאמר ונכתב על הכותל המערבי, השריד האחרון של בית המקדש השני ששופץ על ידי המלך הורדוס לפני כאלפיים שנה. בית המקדש השני, שהוקם בערך בין המאה העשירית לשישית לפני הספירה, היה ונשאר חלומו של העם היהודי. הכותל המערבי מאפשר לנו להתחבר לאותם שורשים היסטוריים עתיקים, ולהרגיש לכמה רגעים כאילו אנחנו שם – יחד עם אבות אבותינו שחיו בירושלים כבר לפני 3,000 שנה.

2. מנהרות הכותל

מה הייתם עושים אילו אמרו לכם שהכותל המערבי שאנו רואים, הוא רק חלק קטן מהכותל האמיתי? חפירות ארכאולוגיות בצד הדרום מערבי של הכותל, גילו ממצאים מרתקים המקיפים 3,000 שנות היסטוריה. כל הממצאים הללו שוכנים בגן הארכאולוגי בירושלים, הידוע גם בשם "גן העופל" או פשוט "מנהרות הכותל". מסתבר שהכותל המערבי עובר גם מתחת לרובע המוסלמי ונמשך לאורך של כמעט חצי קילומטר, שרובו מתחת לאדמה. במקום ניתן לצפות בסיור מונפש וכן בדגם תלת ממדי של ירושלים העתיקה בתקופת בית שני, לצד ממצאים כגון מאות מקוואות, כנסייה ועוד. חוויה מרתקת לחובבי היסטוריה.

3. מגדל דוד

רגע אחרי שיצאנו ממנהרות הכותל, נאמיר לרום החומות הירושלמיות וניכנס אל מגדל דוד. למרות שמדובר בעצם בצריח שהיה חלק ממבצר שנבנה בתקופת המלך הורדוס, ולא על ידי המלך דוד, אנו עדיין ממשיכים לקרוא לו בשם הנוכחי מטעמים פוליטיים יותר מאשר היסטוריים (אפילו אחד מבתי המלון היוקרתיים ביותר בירושלים נקרא על שמו – מצודת דוד). המגדל עבר כמה וכמה תהפוכות בימי חלדו, ובהן שדרוגים וחיזוקים בתקופה הממלוכית ובתקופה העות'מנית. כיום משמש מגדל דוד כמוזיאון מרהיב לתולדות ירושלים, ומכיוון שהוא הנקודה הגבוהה ביותר המשקיפה על חומות העיר – הנוף המרהיב הנצפה ממנו בהחלט שווה ביקור.

4. טיילת החומות

אחרי שסיימנו להתרשם מהנוף מן המגדל, נוכל לצאת לסיור בטיילת שעל חומות העיר העתיקה שתוכננה ונבנתה לפני 450 שנה על ידי הסולטן העות'מני, סולימן. הטיילת הדרומית מתחילה בשער יפו ומסתיימת בשער ציון, ועוברת מעל לרובע הארמני והיהודי (לעתים ניתן להגיע גם עד שער האשפתות ורחבת הכותל); הטיילת הצפונית מתחילה גם היא בשער יפו, עוברת מעל לרובע הנוצרי והמוסלמי, ומסתיימת בשער האריות.

בצורה כזו ניתן להקיף את כל העיר העתיקה וליהנות מנופיה מנקודת מבט חדשה ורעננה, כזו שלא תזכו לראות במקום אחר. מכיוון שהטיילת עצמה אינה מעגל סגור, אפשר לבקר בכל חלק שלה בנפרד. אבל בכל חלק שבו תבחרו, הנוף ודאי יהיה עוצר נשימה.

5. גן החיות התנ"כי

בניגוד לכל גן חיות אחר שאי פעם הכרתם, גן החיות הזה מיועד אך ורק לבעלי חיים ייחודיים לארץ ישראל, ובייחוד לאלו ששמותיהם מוזכרים מפורשות בתנ"ך – יעל נובי, צבי מצוי, נמר ואפילו דוב סורי חום. כדאי לדעת שמאז שנות התשעים, הגן הוסיף לנבחרת שלו גם בעלי חיים שאינם תנ"כיים, כגון פינגווינים ובבונים, כך שיש לכם אפשרות ליהנות ממבחר רחב יותר של אפשרויות. במקום ניתן לצפות במבחר רחב של בעלי חיים וצמחים, וכן לשלוח את הילדים לפעילויות מהנות שגם המבוגרים יאהבו. שווה ביקור, במיוחד לחובבי טבע ובעלי חיים.

6. מוזיאון ישראל

המוזיאון המוביל והגדול ביותר בישראל, וכנראה בעולם כולו, המציג מבחר תערוכות של פריטים – החל מהתקופה הפרהיסטורית, המשך בחפצים יהודים וכלה באמנות ישראלית מודרנית ועוד. כמה מהתערוכות הידועות במוזיאון הן היכל הספר, המציג את מגילות ים המלח (הגרסה העתיקה ביותר של התנ"ך שנמצאה במקרה); דגם תלת ממדי של ירושלים בימי בית שני וכן מחלקה ארכאולוגית עם מיצגים היסטוריים מרתקים. מקום מעולה לביקור של משפחות עם ילדים, ליד האוניברסיטה העברית בגבעת רם.

7. מוזיאון המדע

אם אתם או ילדיכם חובבי מדע מושבעים, אסור לכם לפספס את מוזיאון המדע על שם בלומפילד. במקום תערוכות רבות העוסקות במדע, טבע, מוזיקה, חלל, מים, חשמל ועוד. הילדים ימצאו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בפעילויות ובסדנאות מדעיות קטנות, המאפשרות להם להתנסות במדע במו ידיהם. ילדים מתחת לגיל 5 נכנסים חינם, אז נצלו את ההזדמנות.

1 Comment

  1. גורה
    29 ביוני 2017 @ 17:03

    הי
    גן העופל הוא חלק מדוידסון ולא חלק ממנהרות הכותל.
    החומה הדרומית פתוחה בקיץ עד 22:00 רצוף

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן