Skip to content

בלייניש זבדיה, שעלתה ארצה כנערה מאתיופיה, חוזרת לשם כשגרירת ישראל

שר החוץ החליט להעביר מסר חשוב לחברה הישראלית, שבימים אלה נלחמת בגזענות נגד בני העדה האתיופית. שגרירה ראשונה תייצג את ישראל באתיופיה, בת העדה. היסטוריה גדולה וגאווה ענקית לעדה האתיופית בארץ. את ניסיונה הדיפלומטי רכשה השגרירה בארה"ב. שלושה שגרירים נוספים מונו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ החליט להעביר מסר חשוב לחברה הישראלית, שבימים אלה נלחמת בגזענות נגד בני העדה האתיופית. שגרירה ראשונה תייצג את ישראל באתיופיה, בת העדה. היסטוריה גדולה וגאווה ענקית לעדה האתיופית בארץ. את ניסיונה הדיפלומטי רכשה השגרירה בארה"ב. שלושה שגרירים נוספים מונו

מאת צבי זינגר

בלייניש זבדיה, שגרירה ראשונה של ישראל ממוצא אתיופי, מונתה היום לתפקיד ע"י שר החוץ, אביגדור ליברמן. זאת, לאחר שוועדת המינויים במשרד החוץ אישרה את מינויה.

"זו גאווה גדולה מאוד עבורי להתמנות לשגרירה ובמיוחד כשגרירה ראשונה מהעדה האתיופית", אמרה היום בלייניש זבדיה לאחר מינויה. "עליתי ארצה כנערה ואני חוזרת לאתיופיה כשגרירה. זה כבוד גדול לי ולמשפחתי ואני רוצה להודות לשר החוץ, אביגדור ליברמן, ולאנשי משרד החוץ על האמון שהם נותנים בי. זו ההוכחה שישראל נותנת הזדמנות לכל אחד, ותיקים ועולים חדשים".

בלייניש זבדיה, שעלתה לארץ בגיל 17, היא בעלת תואר ראשון ביחסים בינ"ל ובלימודי אפריקה ותואר שני בלימודי אפריקה מהאוניברסיטה העברית. היא הספיקה לשרת מטעם משרד החוץ בשליחויות בשיקאגו וביוסטון.

בלייניש זבדיה: "גאווה גדולה". צילום - משרד החוץ
בלייניש זבדיה: "גאווה גדולה". צילום - משרד החוץ

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר על מינויה של זבדיה: "ההחלטה למנות את בלייניש זבדיה לשגרירה, מעבר להיותה דיפלומטית מוכשרת, היא מסר חשוב לחברה הישראלית שבימים אלה נלחמת בגזענות נגד בני העדה האתיופית. יש חשיבות מיוחדת למינוי כזה, שמשדר מסר של מאבק באפליה ואני גאה להיות שר החוץ הראשון שממנה שגרירה אתיופית מטעם מדינת ישראל. אני משוכנע שהיא תייצג בכבוד את מדינת ישראל ותהווה גאווה לעדה האתיופית. בישראל האנשים אינם נבחנים לפי צבע העור או מינם אלא לפי כישוריהם ויכולתם לתרום לחברה הישראלית".

ביחד עם זבדיה מונו היום עוד שלושה שגרירים חדשים: דוד ולצר – שגריר לאיחוד האירופי; יגאל כספי – שגריר לשווייץ ועמירם מגיד – שגריר נייד למדינות הקריביים וחבר המשלחת לאו"ם בניו יורק.

1 Comment

  1. אבי מוסקוביץ
    29 בפברואר 2012 @ 9:14

    מזל טוב על המינוי. כל הכבוד.

    ורק שתי הערות: האחת, בליינש ולא בלייניש. תורידו את הי' האחרונה. והשנייה, השגרירה החדשה הייתה הצוערת האתיופית הראשונה במשרד החוץ. צוער נוסף באותו קורס היה עורך חדשות החוץ של מגפון. אולי צריך היה לחשוב על בוקסה שלו עליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן