Skip to content

חגיגת עשור ביקב אדיר

יקב אדיר חוגג עשור להקמתו ובמקביל חונך את מבנה היקב החדש ואת המרכז הקולינרי לסדנאות גיבוש חווייתיות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בואו נתחיל את הסיפור ,דווקא מהשם, למה "יקב אדיר" מאין בא השם "אדיר" האם עוד בטרם ייצרו בקבוק יין אחד כבר ידעו שהיין שלהם יהיה אדיר? אז מסתבר שלא, השם אדיר לא נבע משום יומרה יתרה ,אלא פשוט כי העסק הראשון של המשפחה היה דיר, כן דיר עיזים ולמעשה עד היום מחזיקים משפחות רוזנברג ואשכנזי בדיר עיזים מהגדולים בארץ, המכיל יותר מ 2000 עיזים חולבות ומפיק כמיליון ליטר חלב עיזים בשנה, אז היום יש דיר וגם יין אדיר.

יקב אדיר מחזיק בכ-300 דונם כרמים (צילום: דן בר-דוב)
יינות אדיר מיוצרים מענבים הגדלים בכרם בן זמרה (צילום דן בר-דוב)

הרוח החיה מאחורי יקב אדיר הם שני האחים לבית רוזנברג, אבי ויוסי. אבי יינן היקב נדבק בחיידק והדביק את כל המשפחה. אבי למד וסיים בהצלחה מסלול מקצועי במסלול Cellar Master לייננים במכללת תל חי והתאהב ביצירת היין. הוא הלהיב את כל בני המשפחה אחריו ודחף להקמת יקב.  אבי יינן היקב מביא עמו כבן למשפחת חקלאים ידע מעמיק וניסיון מעשי רב. היכולת לשלב את אהבת האדמה ואת הסקרנות האינסופית עם המומחיות שצבר במהלך השנים מובילה אותו לגדל ענבים איכותיים ועשירים ביותר בטעם ובארומה בעבור כל יינות היקב "תהליך עשיית היין מתחיל בכרם" אומר אבי.

אבי רוזנברג היינן הראשי "תהליך עשיית היין מתחיל בכרם" (צילום: דן בר-דוב)

יוסי מנכ"ל היקב ,הגיע לעולם היין מכיוון אחר, לאחר שסיים  את התואר הראשון בפקולטה לחקלאות ברחובות עבד בחברה לייצוא תוצרת חקלאית.

יוסי רוזנברג,מנכ"ל יקב אדיר (צילום: דן בר-דוב)

יינות אדיר מיוצרים מענבים הגדלים בכרם בן זמרה. הכרמים ניטעו בשנות ה- 80 וה- 90 של המאה הקודמת בחלקות נבחרות בגליל העליון. הענבים מכרמים אלו נהנים משילוב מושלם של אדמה משובחת ותנאי אקלים אופטימליים המעניקים להם טעמים וארומות ששמם יצא למרחוק. מאז הקמת היקב בשנת 2003. יקב אדיר מחזיק בכ-300 דונם כרמים, מתוכם כ-200 דונם של כרמים מניבים המספקים את כל צרכיו של היקב שמייצר כיום קרוב ל 150 אלף בקבוקים בשנה וכ- 40% מתוצרתו מיועדים לייצוא בעיקר לשוק הכשר בארה"ב.

מיצג אורקולי מקורי בחדר החביות של היקב (צילום:דן בר-דוב)

לרגל חגיגות העשור של היקב הופק מיצג אור קולי מקורי המוצג באולם חביות ומביא את סיפור היקב בפני המבקרים (במספר שפות). כמו כן נחנך מרכז קולינרי "אדיר" לסדנאות קולינאריות חווייתיות. האולם מצויד בתנורי אפייה מיוחדים שיובאו מאיטליה, משטחי עבודה ומרחב פעילות מרווח ונאה. הסדנאות שיתקיימו מגוונות מגבינה, פסטה, לחם, אירועי שף ייחודיים וכל זאת לצד סדנת טעימות יין מקצועיות ושילוב ביניהן.

מרכז חדיש לסדנאות קולינאריות חווייתיות (צילום:דן בר-דוב)

וכמובן טעמנו את יינות היקב, כשגולת הכותרת היא כמובן "יין העשור", אבל בל נקדים את המאוחר:

פתחנו בסובניון בלאן מסדרת כרם בן זימרה – מופק מארבע חלקות שונות של זן זה בכרם בן זימרה שנבצרו ב 2016 ובוקבקו בפברואר השנה. בעל צבע קש בהיר. באף ניחוחות של אשכולית ואננס, בטעימה מתגלים טעמי פירות טרופיים וסיומת מתקתקה. המחיר לצרכן 90 ₪.

יינות יקב אדיר (צילום: דן בר-דוב)

המשכנו לשרדונה מסדרת A המורכב מ 90% ענבי שרדונה ו 10% סובניון בלאן ששהו בחבית 12 חודשים ויצרו יין בעל צבע זהוב. ניחוח נעים של פריחת הדרים ואשכוליות ושל החבית. טעמו רענן טוב ומאוזן  סיומת ארוכה ומהנה. מחיר לצרכן:120 ₪.

קברנה סובניון 2015 מסדרת כרם בן זימרה, שהה בחביות 12 חודשים. הגוון העז הינו אדום סגול כהה. ליין אף עשיר בפירות יער וניחוח וניל,  מלא בטנינים , בעל סיומת נעימה. יין טוב מאד ואם תתאפקו עוד כמה שנים הוא יהיה טוב עוד יותר. מחיר לצרכן:90 ₪.

שיראז 2015 מסדרת כרם בן זימרה, שהה בחביות 12 חודשים. נבצר מחלקה שנטעה בשנת 2004. הגוון רגמני עמוק ,ליין ניחוח עשיר של פירות יער ותבלינים. התחושה היא של גוף מלא וטאניני אך נעים ומאוזן עם טעמי פירות יער וליקוריץ. מחיר לצרכן:90 ₪.

ה-A סדרת הבלנד האיכותית של היקב. הענבים גדלו במדרונות חלקת הפלאטו המיוחדת נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות. היינות התיישנו בחביות עץ צרפתיות לתקופות שונות, היין הלבן במשך 12-14 חודשים, והיין האדום במשך 18-20 חודשים, ולאחר הביקבוק עוד 6-8 חודשים בבקבוק. האדום הינו בלנד של 60% שיראז, 30% קברנה סוביניון ו- 10% קברנה פרנק עשיר ומורכב בטעם . מחיר לצרכן: 120 ₪.

פלאטו 2014  הוא יין הדגל של היקב. היין מיוצר אך ורק בשנים בהן הבציר איכותי במיוחד ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הענבים המיועדים ליין זה עוברים תהליך מוקפד ביותר של מיון וייצור. לאחר הבציר, האשכולות עוברים מיון ידני להבטיח שרק הענבים באיכות הגבוהה ביותר נבחרים לסדרה. לאחר הסחיטה ועם הפרדת הגרגר והשידרה עוברים להשרייה קרה בת 72 שעות ורק אז מועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות לתקופת יישון של 24 חודשים. יינות אלו עוברים תהליך יישון נוסף בבקבוקים במשך תקופה של 8-12 חודשים. הפלאטו הוא בלנד של 92% קברנה סוביניון עם 8% שיראז. צבעו של הפלאטו אדום ועמוק טעמו עשיר ומורכב מלא ארומות של פירות יער, וניל, שוקולד ומנטה, ארומת החבית נוכחת אך לא מכה בך. כדאי לחדרר היטב על מנת להינות מהמנעד הרחב של הטעמים של הפלאטו. מחיר לצרכן 180 ₪.

יין העשור,עשר שנים של מחויבות למצוינות (צילום: דן בר-דוב)

יין העשור 10 שנבחר לסמל עשר שנים של שאיפה למצוינות ומחויבות לשיפור המוצר. יין העשור הוא  בלנד המורכב מ63% קברנה סוביניון, 25% שיראז ו-12% קברנה פרנק. בציר 2013 בדיוק עשור מיום הקמת היקב בשנת 2003. ה 10 שהה 24 חודשים בחבית והוא יצא במהדורה מוגבלת של 9000 יחידות ובאריזה מהודרת. צבעו צעיר ועז הוא מלא ומורכב בטעמים משאיר סיומת ארוכה ונעימה. יין טוב ומיוחד . מחיר מומלץ לצרכן 280 ₪.

סוביניון בלאן במרכז המבקרים (צילום:דן בר-דוב)
מרכז המבקרים של יקב אדיר (צילום: דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן