Skip to content

'לאסוף חיפה' חדרי פלאות ומזכרות היומיום ב"מוזיאון העיר חיפה"

מקבץ תערוכות חדש ב"מוזיאון העיר חיפה" התערוכות מציגות את הזיכרון הקולקטיבי הישראלי: החל מצילום נדיר של גמלים מטיילים בחופי ישראל דרך עיצובים נוסטלגיים של פרסומות ועד לאוספי מיניונים וטרוליים... מומלץ לחובבי אספנות, היסטוריה ונוסטלגיה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוזיאון העיר בחיפה מציג מקבץ תערוכות חדשות שעוסקות באיסוף ובאספנות, לכבוד הצגתו לראשונה, של אוסף ירי רימון, אוסף ייחודי ונדיר  הכולל 7,000 פריטים היסטורים של העיר חיפה , בהם, אלפי תצלומים, גלויות, מסמכים, כרזות וחפצים. האוסף החדש ישמש כמקור לתערוכות שעוסקות בהיסטוריה של העיר חיפה ובנושא אספנות. מקבץ התערוכות החדשות נולד כחלק מהרצון להציג את האוסף ייחודי והנדיר של האספן החיפאי, ד"ר ירמיהו (ירי) רימון, שהצטרף לאוסף מוזיאון העיר. התערוכות בוחנות את האופנים השונים של קיטלוּג והבניה של אוסף היסטורי-מוזיאלי ואת הפרשנות של "השחקנים" המרכזים בשדה: האספן, האוצר והחוקר ההיסטורי.

אוספיו של ד"ר ירמיהו (ירי) רימון (יליד חיפה, 1933), מהאוספים הפרטיים הגדולים והחשובים לתולדות ארץ ישראל והציונות,תוצר של עשרות שנים של אספנות נלהבת ודקדקנית. רימון הקדיש אוסף ייחודי לעיר חיפה, ובו אלפי פריטים המתעדים את תולדותיה, מהתקופה העות'מאנית ועד שלהי המאה העשרים. אלפי תצלומים, גלויות, מסמכים, כרזות וחפצים, המשקפים פרק מהותי בהיסטוריה האדריכלית והתרבותית של העיר ואת התפיסות הציוניות של מקימי חיפה העברית. חומרים אלה משמשים מקור עשיר למחקר וללימוד ובסיס לתצוגות היסטוריות. התערוכה מאפשרת למבקרים הצצה נדירה אל ההסטוריה של בירת הצפון, באמצעות פנינים מהאוסף החיפאי של ד"ר רימון, שנבחרו על ידי חוקרים ואוצרים שונים בהם: פרופ' יוסי בן ארצי, ד"ר מאג'ד ח'מרה, ד"ר רות אורן ואדריכל וליד כרכבי.

כרזה ל-2 תחרויות גדולות על הליגה האי, 1936, דפוס ספרור, תל אביב, אוסף ירמינו ושושנה רימון, מוזיאון העיר, חיפה (Large)

הכניסה לביתם של ד"ר ירמיהו (ירי) ושושנה רימון היוותה מעין גירסא מקומית ל"חדרי הפלאות" של אצילים אירופאים ברנסנס. מעין אזכור ל"חדרי הפלאות" ולשיח המוזיאלי המתפתח בעשורים האחרונים בעולם ובארץ, אוצרי התערוכה ביקשו לבחון את תכולת המחסנים של מוזיאוני חיפה בעין רעננה ובמבט חדש. תרו אחרי המופלא, האקזוטי והמשעשע בהם. בחלל התצוגה הוצבו  בסמיכות חפצים ויצירות בגיבוב ובאורח שרירותי – ללא היררכיה "מעמדית" וללא מחויבת לארגון כרונולוגי-היסטורי, או לייצוג של סיפור-על. אלו לצד אלו הוצבו יצירות אמנות לא ידועות ונשכחות, יצירות בעלות מעמד תרבותי והיסטורי, תוצרים של מלאכות יד מקוריות ומספר עבודות עכשוויות של אמנים שאינם חלק מאוסף המוזיאון. בתוך הריבוי הסלקטיבי, המתכתב עם ההיסטוריה של המרחב המקומי והיצירה האזורית, התצוגה מעלה לדיון את האופן שבו נערכות בחירות בתצוגה המוזיאלית –בכל אחד מן המוזיאונים המיוצגים בתערוכה ובתערוכה הנוכחית.

אוסף מכתביות, מדבקות וקלפים, שנות ה-80, אוסף נירית אבני-שחם 2
צלם לא ידוע, ראש העיר אבא חושי מארח את ראש הממשלה דוד בן גוריון בחיפה, שנות ה-50, תצלום שחור לבן, אוסף ירמיהו ושושנה רימון, מוזיאון העיר, חפה

פתיחה: מוצ"ש, 22 יולי 2016, בשעה 20:00 נעילה : אפריל 2018

אוצרות: עינבר דרור לקס וליאת מרגלית

מוזיאון העיר, שד' בן גוריון 11,  המושבה הגרמנית, חיפה – טל' 04-9115888 –www.hms.org.il

א, ב,ג,ד  10:00-16:00 , ה' 16:00 – 19:00

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן