Skip to content

עתירה לבג"ץ: על מנדלבליט לצרף את נתניהו כחשוד בפרשת תיק 3000

עתירה שהוגשה לעליון תובעת משופטי העליון להורות ליועה"מ לצרף את נתניהו כחשוד בחקירה הפלילית שמתקיימת בפרשת הצוללות - תיק 3000, או להסביר מדוע למרות לאור המידע הקיים, הוא מחליט שלא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עתירה לבג"ץ שמבקשת מבית המשפט להורות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לצרף את ראש הממשלה בנימין נתניהו לרשימת החשודים הנחקרים בתיק המכונה תיק 3000, הוגשה הבוקר (חמישי) לבית המשפט העליון. את העתירה הגיש  פעיל חברתי, חבר מפלגת העבודה איבי בנימין באמצעות משרד עורכי הדין של  עו"ד יובל יועז בתל אביב.
אייבי (48), תושב ראש העין הסביר כי החליט להגיש את העתירה על חשבונו היות "והגיע העת שמישהו יאמר ליועץ המשפטי לממשלה שלא ניתן יותר לשבת על הגדר וסחוב רגליים".

ציטטה של שופט העליון ניל הנדל "נקודת אור מסוימת בחושך הגדול היא שאין אדם מעל החוק או מתחתיו" מסוף ספטמבר 2016, (מדינת ישראל נגד אולמרט), הופיעה כראש כותרת לכתב העתירה. בעתירה מבקש בנימין שבית המשפפט יורה למנדלבליט להסביר מדוע לא יצרף את מתניהו לרשימת החשודים בפרשה. "מדוע לא יעשה המשיב 1 (היועה"מ א.מ)  שימוש בסמכותו בהתאם לסעיף 17(א) לחוק יסוד: הממשלה ,ויורה כי המשיב 3 (נתניהו א.מ) ייכלל כחשוד במסגרת חקירת הפרשה הידועה כ"תיק 3000", שעניינה מגעים לרכישת צוללות וכלי שיט נוספים על-ידי מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, וזאת נוכח התגבשותו של חשד סביר נגד המשיב 3 במסגרת פרשה זו". נכתב בתחילת העתירה, ועוד: "מדוע לא יעשו המשיבים 2-1 (אביחי מנדלבליט ושי ניצן א.מ) שימוש בסמכותם ויורו לזמן את המשיב 3 לחקירה באזהרה במסגרת חקירת הפרשה הידועה כ"תיק 3000", שעניינה מגעים לרכישת צוללות וכלי שיט נוספים על-ידי מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, וזאת נוכח התגבשותו של חשד סביר נגד המשיב 3 במסגרת פרשה זו, ובכפוף לצורך העולה מהתנהלות החקירה".
"כל פעמוני האזהרה מצלצלים כבר יותר מ 8 חודשים, מאז שהעיתונאי רביב דרוקר פוצץ את הפרשה ב15.11.16." אומר בנימין, "מצעד הנחקרים הוא הזוי, אלו האנשים הכי קרובים לראש הממשלה שנחקרים בפרשת השחיתות הביטחונית הכי גדולה מאז קום המדינה ורק ביבי לא ידע? הוא לא ידע?, ואם כל התחקירים העיתונאים המזעזעים לא מספיקים לאביחי מנדלבליט, שי ניצן, מני יצחקי וליאת בן ארי, אז שיקשיבו גם לשר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, אדם ישר מהליכוד שאומר מעל כל במה, "ביבי מושחת, היה בצע כסף, לא יכול להיות שלא היה מעורב, חייבים לחקור אותו…"

אייבי נתן עם העתירה
אייבי בנימין עם העתירה

"וברחוב סאלח א-דין, במשרדים המנותקים מרחשי העם שזועק ברחובות כל מוצ"ש בפ"ת" מתמרמר איבי, "שומרי הסף מנדנבליט ושי ניצן אומרים, בלי שנתבקשו, כאילו להתריס , שביבי לא חשוד, וכל הזמן הזה אפילו לא זימנו אותו לעדות? עדות! זה פשוט לא עולה על הדעת, שכן ממזמן מתקיים החשד הסביר סביב ראש הממשלה". כמה זמן יסחוב היועה"מ רגליים, כמה זמן ייתן לחשודים להתארגן?, מה הוא רוצה?  שימשיכו לגרוס מסמכים, יתאמו עדויות, וישבשו את החקירה?", הוא שואל במרמור.
"טענת העותר היא טענה פשוטה: די במידע הידוע לציבור, ושעליו אין כל מחלוקת, כדי להגיע למסקנה הפשוטה כי בעניינו של המשיב 3 התגבש אותו "חשד סביר" המחייב פתיחת חקירה פלילית נגדו, ובענייננו – הכללתו כחשוד במסגרת החקירה הפלילית המנהלת בפרשה זו", נכתב בפתח העתירה", "משיב 3 חייב להיכלל כחשוד בפרשה זו, גם כדי שהציבור כולו יידע כי אין איש הנמצא מעל החוק. כל מה שראוי להיחקר – ייחקר, ודבר לא "יטואטא" אל מתחת לשטיח. יוזכר כי נוכח החודשים הארוכים שבהם נחקרת הפרשה האמורה, כל יום נוסף החולף מגביר את החשש לשיבוש החקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות".

אייבי לא חוסך בזעמו: "פתאום ביבי רוצה ספינות נגד צוללות שאיש לא ביקש. כל זאת שהבן דוד שלו העורך דין של השכן שלו מקיסריה שגוזר קופון של 5% על כל עסקה…מיליונים, לא כולל כספי שוחד שיכל להעביר כקונסול של כבוד מטעם ליברמן, אותו אפסנאי  שהביא ביבי להחליף את יעלון וחתם על העסקה תוך 72 שעות מהרגע שהתיישב בקריה, ואם זה לא מספיק, הכי גרוע, באמצעות עו"ד מולכו מקורבו , נותן נתניהו אישור לגרמניה לספק צוללות מתקדמות למצרים בלי התייעצות ואישור של צה"ל, שר הביטחון , ובלי עבודת מטה.  עד כדי כך חמורה הפגיעה בביטחון המדינה מול מדינה שכבר נפלה לידיים אסלאמיות בעשור האחרון…את האמתלה לחגיגת הרכש עושה המל"ל הרקוב, משם כבר יצא מושחת אחד כמו אבריאל בר יוסף העצור כיום בידי המשטרה. גוף הכפוף למשרד ראש הממשלה, כן לביבי,  העסק הזה המשמש ככל הנראה בית חרושת לחוות דעת הזויות ממתווה הגז ועד לכלי השיט והצוללות כיד הדמיון הטובה למאפיית הרכש הביטחוני שצמחה ממש מתחת לאפינו".
"מאז הפרסומים הראשונים על אודות החשדות בפרשה, ופתיחת ה"בדיקה המקדימה" ובהמשך החקירה הפלילית ,נודעו עובדות חדשות ונוספות המרחיבות את היקפה של הפרשה ומחזקות את החשדות נגד המעורבים", נכתב בעתירה,  "בראש ובראשונה, מדובר בדברים שאמר בפומבי שר הביטחון לשעבר, רב-אלוף )מיל'( משה (בוגי) יעלון, על אודות מעורבותו הפלילית של המשיב 3 ב"תיק 3000". יודגש: מר יעלון ניאות לשתף את הציבור בחלק מצומצם ממסקנותיו ותובנותיו באשר לחלקו של המשיב 3 בפרשה חמורה זו. וכך אמר מר יעלון, ששימש שר הביטחון בעת ההחלטה על רכש כלי השיט הרלוונטיים, בדבריו הפומביים המצומצמים, באחד הראיונות הטלוויזיוניים: ""היה בצע כסף בפרשה. יש להעמיד לדין את המעורבים. ראש הממשלה מעדיף אפילו טובת בצע כסף על פני אינטרסים של מדינת ישראל, מבחינתי זה היה משבר. אין לי ספק שנתניהו מעורב, כל עניין כלי השיט והמספנה הגרמנית הוא מזוהם – מעורבים בו אינטרסים שהם לא טובתה של מדינת ישראל". "מה שאני חוויתי בנושא הזה גורם לי להגיד בצורה מאוד ברורה. ראש הממשלה מושחת, ואני אומר את זה לא רק על פרשה 3000", מצוטט יעלון בעתירה.
עו"ד יובל יועז, נראה לך שהעתירה תתקבל, הרי ברור שהיועה"מ, פרקליט המדינה וראש הממשלה יבקשו לדחות אותה על הסף..
"לעיתים רחוקות דוחה בית המשפט העליון עתירות מסוג זה, אבל ישנה ייתכנות אחרת. אני ייצגתי את אלדד יניב ואראל מרגלית בעתירה נגד מנדלבליט לפתוח בחקירה במה מכונה "תיק 1000". צירפנו גם חומרים הנוגעים לתיק 3000,  מעניין לציין כי בצירוף מקרים בלתי מוסבר, בסמוך למועד מסירת תגובת היועה"מ ופרקליט המדינה, הודיע מנדלבליט כי הורה לעבור מ"בדיקה מקדימה" לחקירה פלילית מלאה גם ב"תיק 3000", כך שהעתירה נוגע לתיק 1000, התייתרה. מנדלבליט טרח והוסיף, למען הסר ספק, כי נתניהו איננו חשוד בתיק  "לעת הזו". בינתיים נודעו בציבור עוד פרטים שמעלים חשד כבד כי נתניהו היה מעורב וידע על פרטי הפרשה הזו.
לכן ישנן שתי אפשרויות, האחת שתוגש תגובה ויקבע מועד לדיון. או, וכאן לא אופתע, היועץ המשפטי ופרקליט המדינה יודיעו על חקירה פלילית הכוללת גם את נתניהו ואז העתירה הזו תתייתר גם היא".
אייבי: " חיכיתי , חיכיתי, באמת שחיכיתי, אבל אני מבין שצריך לחזור לבג"ץ ומהר. שינמקו מנדנבליט וניצן לבית המשפט למה נתניהו לא חשוד, ולמה לא חוקרים אותו באזהרה מיד. למה ? כי כבר מזמן מתקיים חשד הסביר על מעורבות נתניהו בפרשת הצוללות. לא יעלה על הדעת ששימרון עצור, בוגי מזמר, גנור עד מדינה, אבריאל עצור ורק ביבי לא ידע".

– אייבי, שאלת המיליון, מהיכן לאדם כמוך, גם אם הוא עובד בתעשיית ההי טייק, את המימון לשכירת משרד עורכי דין מעולה ולשלם אגרת בג"ץ?
"שילמתי מקדמה ופתחתי בגיוס כסף מהמונים.  מי שרוצה לעזור במימון, שיקיש בגוגל " מימונה 3000" ויתרום כפי יכולתו. אני מאמין שרבים יצטרפו למאמץ"..
שופט בית המשפט העליון יצחק אמית, החליט כי בשלב זה איננו קובע הרכב מורחב, אבל קבע כי מנדלבליט, ניצן ונתניהו ימסרו את תגובתם לעתירה הדחופה תוך חודש ושבוע, כלומר, עד ל 3 בספטמבר הקרוב.

1 Comment

  1. אורית
    29 ביולי 2017 @ 14:04

    אם חגיגת רכש מטורפת שכזו מה הפלא שלא נישאר תקציב למגן את הנגמש"ים שנכנסו לעזה ולא חזרו משם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן