Skip to content

פרנסואה הולנד: לאסור על סגירת מפעלים ולהטיל מס הכנסה של 75% על עשירים

הבחירות בצרפת מתחממות. סרקוזי חורש את צרפת, אבל עדיין מזוהה עם משבר היורו והשפל הכלכלי. יריבו, פרנסואה הולנד, שולף הצעות חוק לכל דורש מהשרוול – וחלק מהצעותיו נשמעות דמיוניות למדי מאת: עמית מנדלזון (מארסיי) הבחירות לנשיאות בצרפת מתקרבות ומערכת הבחירות מתחממת. מיד לאחר שהכריז על התמודדותו לקדנציה נוספת כנשיא, יצא ניקולא סרקוזי לחרוש את צרפת. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבחירות בצרפת מתחממות. סרקוזי חורש את צרפת, אבל עדיין מזוהה עם משבר היורו והשפל הכלכלי. יריבו, פרנסואה הולנד, שולף הצעות חוק לכל דורש מהשרוול – וחלק מהצעותיו נשמעות דמיוניות למדי

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

75% מס על עשירים. מועמד הסוציאליסטים, פרנסואה הולנד (צילום: עמית מנדלזון)

הבחירות לנשיאות בצרפת מתקרבות ומערכת הבחירות מתחממת. מיד לאחר שהכריז על התמודדותו לקדנציה נוספת כנשיא, יצא ניקולא סרקוזי לחרוש את צרפת. התמודדות לא קלה, משום שקיימת הסכמה רחבה שסרקוזי נכשל במאמציו להפחית מהשלכות משבר היורו על הציבור, ומפעלים גדולים נסגרים בזה אחר זה למרות מאמציהממשלה לשמר אותם.

פרנסואה הולנד, מועמד הסוציאליסטים לעומת זאת, לא מחמיץ ביקור באף מפעל שמצוי בקשיים, עומד בפני סגירה או נסגר בפועל. בביקורים הללו מצהיר הולנד על חוקים שונים ומשונים אותם הוא מתכוון להעביר כשייבחר. אלא שחלק מהצהרותיו של הולנד, איך לומר, לא ממש מתיישבות עם ההיגיון. כך, למשל, לאחר סגירתו הסופית של מפעל המתכת ArcelorMittal בצפון מזרח צרפת בעקבות הפסדים של כמיליארד דולר, הגיב הולנד ברעיון  מוזר: הוא יאסור בחוק על סגירת מפעלים. אפילו 5000 עובדי ArcelorMittal, המבקשים להיאחז בכל שביב תקווה, פקפקו ברצינותה של ההכרזה הזו.

מפעלים נסגרים בזה אחר זה. הנשיא ניקולה סרקוזי (צילום: עמית מנדלזון)

אתמול בראיון טלוויזה במסגרת זמן המסך שניתן לו כמועמד (בצרפת אין תעמולת בחירות מהסוג המקובל בישראל; למועמדים יש זמן מוקצב מראש להתראיין בטלוויזיה בהתאם לגודלה של המפלגה אותם הם מייצגים) יצא פרנסואה הולנד בהכרזה רשמית כי הוא עומד להטיל מס הכנסה בשיעור של 75% על כל מי שמרוויח מעל ל-2 מיליון יורו בשנה. הכוונה כאן היא בעיקר לעובדי הסקטור הבנקאי. סרקוזי, שגם הוא יצא במתקפה על הסקטור הבנקאי, התייחס בביטול להצעתו של הולנד והגדיר אותה כאילתור חובבני הנובע מלחץ.

כדי שנבין במה מדובר, כיום שיעור המס הגבוה ביותר במדינות ה-OECD הוא בשוודיה ועומד על 56.4%. כך שאליבא דהולנד, מדובר בהעלאת תקרת המס לגבהים חסרי תקדים, וכמעט ללא כל השוואה למדינות אחרות. לעזרתו של הולנד התגייס חברו למפלגה, בנואה המון, שטען בראיון טלוויזיוני כי "בשעת משבר כולם צריכים לתת את חלקם". אלא שהצהרה זו גרמה לבעיות נוספות מבחינתו של הולנד, והביאה לכך שבין המתנגדים ליוזמתו נשמעו גם לא מעט קולות של מתנגדי סרקוזי מובהקים, כאלה שהולנד היה אמור להיות בחירתם המועדפת.

במלים אחרות, לא זו בלבד שהולנד לא הצליח עד עתה לנצל את הירידה בפופולאריות של יריבו, אלא אף הזיק לעצמו בהציעו את תוכניותיו החדשות לסיום המשבר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן