Skip to content

האם בריא לאכול שוקולד?

ההמלצה העיקרית היא לשים לב מה השוקולד עושה לכם. מעבר לכך שהוא טעים, אם הוא גורם לכם מצב רוח או גורם לכאב ראש, אם אתם נהנים ממנו או מרגישים שאתם יוצאים משליטה עם כל טעימה קטנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוקולד הוא אחד המזונות הטעימים והאהובים עלינו ביותר. עם זאת, אנו נוטים לפתח אליו רגשות מעורבים, מרשים לעצמנו רק סוגים מסוימים, מרגישים חוסר שליטה לאחר שאכלנו ובעיקר מנסים להימנע ממנו, למרות אהבתנו הגדולה אליו. האם כל כך נורא לאכול שוקולד?

(צילום:יח"צ)
שבו ותתענגו. שוקולד (צילום:יח"צ)

שוקולד אומנם מכיל כמות גבוהה של סוכר פשוט, שומן רווי, הוא מעובד ולעיתים מכיל גם כימיקלים נוספים שמזיקים לבריאותנו.

מצד אחר, ישנם עשרות מחקרים אשר מצביעים על יתרונותיו הבריאותיים. מוצקי הקקאו, שנמצאים בעיקר בשוקולד המריר, מכילים נוגדי חמצון מסוג פלבנואידים אשר:

  • תורמים לתפקוד כלי הדם
  • מורידים את לחץ הדם
  • מפחיתים קרישת דם
  • משפרים מצב טרום סכרתי

מחקרים נוספים מראים, כי אכילה יומית של שוקולד מריר עשויה להקל על תסמיני מחלת התשישות הכרונית (CFS) ולשפר את מצב הרוח שלנו. החוקרים מראים כי הסיבה לכך היא שהשוקולד מגביר פעולה של נוירוטרנסמיטורים כדוגמאת סרוטונין, האחראיים לוויסות מצב הרוח והשינה.

מבחינת שמירה על משקל, באף אחד מהמחקרים לא נראתה עלייה במשקל בקרב המשתתפים, אך גם לא צוינה כמות השוקולד שנאכלה.

אז ראינו כי לשוקולד המריר תכונות בריאותיות אך מה בדבר שוקולד חלב או לבן?

אמנם המחקרים לא מראים יתרון בריאותי להפגת עייפות או שיפור מצב הרוח באכילה יומית של שוקולד, לבן או חלב, אך הרבה מאיתנו אוהבים אותם יותר. על מנת לשמור על משקל וליהנות משוקולד כל יום גם בזמן דיאטה – להלן מספר המלצות:

  • לשמור את השוקולד לאחרי הארוחה – אכילת שוקולד כשאנו רעבים תביא לחוסר שליטה.
  • לקרוא תוויות מזון – יש לנו נטייה לקרוא תוויות כשמדובר על אוכל, אך לא לקרוא כשמדובר על מתוקים, אולם אפשר למצוא מתוקים רבים רזים יחסית וטעימים לא פחות.
  • קנו אריזות אישיות, כך קל יותר לשים לב לכמות שאכלנו גם אם לקחנו שלוש יחידות.
  • נסו להקדיש תשומת לב למתוקים – שבו ותתענגו ואל תאכלו תוך כדי ריצה.
  • תרשו לעצמכם. הימנעות ממושכת גם היא מביאה בסופו של דבר לחוסר שליטה.

לשוקולד יש יתרונות וחסרונות, ההמלצה העיקרית שלי אליכם היא לשים לב מה השוקולד עושה לכם. מעבר לכך שהוא טעים, אם הוא גורם לכם מצב רוח או גורם לכאב ראש, אם אתם נהנים ממנו או מרגישים שאתם יוצאים משליטה עם כל טעימה קטנה, ואיזה סוגים של שוקולד נותנים לכם סיפוק מקסימלי, אך אתם מרגישים שאתם יכולים גם לעצור בזמן. בתיאבון!

הכותבת היא תזונאית קלינית B.Sc

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן