Skip to content

המשטרה לעליון: לא נאפשר עוד הפגנות בכיכר גורן

בתגובתה לבג"ץ בו התבקש בית המשפט להורות למשטרה להמשיך במתווה שהיה נהוג, טוענת המשטרה כי זכות התושבים לפרטיות ומניעת הטרדה גוברת הפעם על הזכות להפגין בכיכר ובקשה למחוק את העתירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל באמצעות פרקליטות המדינה הגיבה אתמול (שני) לעתירתם התנועה לאיכות השלטון, מני נפתלי, דוד פלמרי וישי הדס, שעתרו לבית המשפט העליון ובקשו שיורה למשטרת ישראל לאפשר למפגינים להמשיך במתווה שהיה מקובל על ידי המשטרה והמפגינים לפיו יותר להם להפגין ללא רישיון הפגנה כל מוצאי שבת בכיכר גורן בפתח תקווה.  בתגובתה דוחה המשטרה  מכל וכל את בקשת העותרים ובקשה מהשופטת העליון ענת ברון לדחות את העתירה ולחייב את העותרים בהוצאות משפט. בהמשך לכך נקבע כי דיון בעתירה יתקיים ביום חמישי הקרוב ב 09:30 לפני 3 שופטים.

המשטרה מנמקת את התנגדותה להמשך מתווה ההפגנות כפי שהיה עד כה שמתחילת ההפגנות ועד כה, גדלה כמות המפגינים מ 50 מפגינים ועד 2500 ולאחר שהמשטרה הכילה 39 שבועות וגלתה סובלנות, הרי שנכון להיום "שינוי הנסיבות המהותי שחל בהיקף ההפגנות ובשים לב להתמשכותן לממש את מחאתם במיקומם הנוכחי, לבין זכותם של תושבי המקום לפרטיות ולמניעת מטרדים – והיא מראה כי זכותם של האחרונה גוברת, בין היתר בשים לב להתמשכות הפגיעה בהם ולהתרחבותה".
במשטרה חוזרים ומדגישים כי מעתה כפי שנכתב על ידי היועצת המשפטית למשטרה במכתב שנשלח לפרקליטי העותרים, נפתלי ואלדד, "ידרשו המפגינים לקבל רישיונות לקיום ההפגנות הבאות מטעמים של שמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון הציבור – ובבד בבד ציינו כי בקשות המפגינים ישקלו בחיוב".
בתגובתה מפרטת המשטרה כיצד התרחבו ההפגנות מ 50 איש עד שגדלו לממדים של 2500 איש ועוד בין 200 ל 300 אנשי ליכוד שהפגינו כנגד.
כך לדוגמה מציינת המשטרה כי ינואר – פברואר עמד מספר המגינים על 50 איש, במרץ הן התרחבו ל 150 איש, באפריל ל 400, במאי ל 450 ומחודש יוני ועד להפגנה שנערכה ב 22 ביולי האחרון, עמד מספר המפגינים על 800 מפגינים בממוצע בכל הפגנה.  בהפגנה שנערכה ב 29 ביולי גדל המספר ל 2000 מפגינים ואילו בפעמיים האחרונות עמד מספר המפגינים על 2500 איש בממוצע בהפגנה.

2500 איש בהפגנה (צילום ארכיון - רפי מיכאלי מגפון ניוז)
2500 איש בהפגנה (צילום ארכיון - רפי מיכאלי מגפון ניוז)

בתגובתה מגלה המשטרה כי כמות השוטרים שנדרשה המשטרה להציב כדי לשמור על ביטחון ושלום הציבור גדלה פי 10 מתחילת ההפגנות. "בעוד שבתחילת הדרך נדרשו למשימה כ-12 שוטרים, בהפגנות האחרונות הוצבו במקום כ-130 שוטרים.
המשטרה טוענת כי בנוסף לתלונות תושבי המקום על הטרדה ופגיעה בפרטיותם, פנתה למשטרה גם מנכ"לית קניון גנים והתלוננה כי ההפגנות גורמות לפגיעה בעסקים שבמקום, וביניהן בתי עסק ריקים, קשיים בהוצאת משלוחי מזון ובהגעת לקוחות, חסימת הכניסות והחניות בקניון ועוד. כך גם מביאה המשטרה את פניית ועד תושבי כפר גנים ותושבי השכונה בבקשה "כי יינתן למארגני ההפגנה רישיון להפגין בתוככי השכונה מיום שבת הקרובה ולחילופין במידה וכן יינתן רישיון שכזה – להתנותו בקיום ההפגנה מחוץ לשכונה".
המשטרה הציגה בתגובתה את הפוסטים שכתבו מני נפתלי, דוד פלמרי בהם הם קראו לאנשים להגיע להפגנה האחרונה ו"לחזק את המאבק נגד השחיתות השלטונית", והסבירה כי  לאחר שכל המגעים עם המפגינים העלו חרס ואלו סרבו להפגין במקום אחר  "לקראת שעת ההפגנה הרגילה כוחות משטרתיים אפשרו גישה לשכונה רק לתושביה ולא למי שסברו כי הגיעו למקום כדי להשתתף בהפגנה שלא כחוק". את מעצר נפתלי ויניב מסבירה המשטרה כי השניים עוכבו כשהיו בדרכם למקום ההפגנה "חרף החלטת המשטרה", ומכיוון שסירבו ש בתנאים מגבילים – הפקדת 500 ₪ והרחקה מפתח תקווה למשך 10 ימים הם נעצרו והובאו לפני שופטת בית המשפט ששחררה אותם ללא ההפקדה ובלא הרחקה מהעיר פתח תקווה תוך שהם מתחייבים שהם לא ישדלו לקרוא להגיע להפגנה לא חוקית באמצעות הרשת החברתית או בכל דרך אחרת עד ליום 27/08/17 ב 08.30 בבוקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן