Skip to content

סיסטרון – המעבר לפרובנס

מעל העיר מצידו האחד של הדורנס נמצא הצוק המצולם למעלה, שום צילום לא יכול להבהיר את תחושת העוצמה שהוא מעביר. ומולו מעל העיר בצידו השני של הנהר צוק ענק נוסף ועליו ניצב המבצר העתיק. חצי דרך במעלה ההר שכנעה אותי שגם בשביל צילום יוצא מהכלל זה חתיכת עליה מעייפת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סיסטרון היא עוד עיר קטנה שהתיירים נוטים לדלג עליה, די קל במחוז בו נמצאות הערים קאן, ניס, מארסיי, אנטיב אקס ועוד. שלא לדבר על מונקו שנמצאת במרחק יריקה מניס. ובקיץ כשהכל מוצף תיירים מכל העולם הרי שהחום מושך אותם לכיוון החוף ולא פנימה אל היבשה.

אז יום בהיר אחד החלטתי לקחת את המצלמה לטיול. שעתיים נסיעה ברכבת ממארסיי ולא הצטערתי.

מעל גגות בתי העיר – צילום: עמית מנדלזון

סיסטרון היא עיר עתיקה, המיושבת למעלה מ- 4000 שנה, עם הסטוריה ארוכה שמגיעה לימי הרומאים. רחובותיה צרים ומלאי מחילות יפהפיות. היא יושבת על נהר הדורנס ונקראת המעבר לפרובנס בין היתר בגלל מיקומה בין שני צוקי ענק ובקצה רכס הרים. היא איננה ממוקמת בדיוק בפרובנס אלא במה שנקרא בתרגום לעברית האלפים של פרובנס עילית (Alpes de Haut provence)

1500 הקטר ייערות – צילום: עמית מנדלזון

בתחום הרשמי של העיר סיטרון נטועים למעלה מ- 1500 הקטר עצים ומי שלא מסתפק בסיור בעיר יכול לטייל לו בחייק הטבע. קחו בחשבון שחיק הטבע הזה , איך לומר? די תלול

נהר הדורנס – צילום: עמית מנדלזון

בקו המים על גדות הנהר תמצאו פעילות תיירותית מובהקת, ספורט וכיו"ב אם כי להפתעתי איש לא הכניס אפילו רגליים לנהר. סביר להניח מכיוון שלא מדובר בנחל קטן אלה בנהר מסיבי והתייחסות אליו כמו אל בריכת שחיה קטנטונת עלולה להסתיים באסון.

מתנשא מעל העיר – צילום: עמית מנדלזון

מעל העיר מצידו האחד של הדורנס נמצא הצוק המצולם למעלה, שום צילום לא יכול להבהיר את תחושת העוצמה שהוא מעביר. ומולו מעל העיר בצידו השני של הנהר צוק ענק נוסף ועליו ניצב המבצר העתיק. חצי דרך במעלה ההר שכנעה אותי שגם בשביל צילום יוצא מהכלל זה חתיכת עליה מעייפת.

המבצר של סיסטרון – צילום: עמית מנדלזון

במרכז העיר נמצאת הקתדרלה, כמו בכל עיר באירופה, הקתדרלה של סיסטרון היא מהמאה ה- 12. ושמורה היטב. בכלל סיסטרון היא עיר מטופחת התושבים מקפידים על הנקיון, צמחיה בכל גינה וכניסה, וחתולים שמסתובבים חופשי ברחובות, מחזה די נדיר בצרפת, אם כי ניכר בעליל שמדובר בחתולי בית.

אחת ממחילות העיר – צילום: עמית מנדלזון

טיול ברחבי העיר העתיקה הוא הרפתקאה אחת גדולה, מחילות ומעברונים צרים, גשרונים וקשתות, וקל מאוד לאבד את תחושת הכיוון, רוחבן של הסמטאות איננו מאפשר מעבר כלי רכב, כך שניתן לנוע בחופשיות בלי הפרעה  ולהנות מארכיטקטורה כפרית קלאסית שעברה עם השנים שיפורים ושיפוצים, שינויים והריסות. אבל שמרה על ייחודה..

הרחוב הראשי – צילום: עמית מנדלזון

אל סיסטרון הגעתי ביום רביעי הוא יום השוק השבועי, יום שוק אומר הרבה אנשים, בתי קפה מלאים. וניכר בעליל שמדובר בעיר קטנה שכולם בה מכירים את כולם, אלא אם כן כולם תיאמו להיפגש עם כולם באותה שעה, לנגד עיניי.

שוק יום רביעי – צילום: עמית מנדלזון

סיסטרון שווה ביקור ללא ספק. אז אם אתם בסביבה, שעתיים נסיעה ברכבת ממארסיי או דרך הכביש המהיר A51, כדי להשקיע שעתיים שלוש ואם אתם חובבי טבע וטראקים אז יש מסלול ענק GR העובר בתוך העיר. מסיסטרון ניתן להמשיך לבריאנסון, גאפ או גרנובל.

בחנות העתיקות המקומית – צילום: עמית מנדלזון

2 Comments

  1. שרה פלד
    23 באוגוסט 2017 @ 22:37

    מקסים, עיירה דבוקה לצוק… מסקרן..

  2. סיגל גליל
    23 באוגוסט 2017 @ 18:49

    צילומים מקסימים!!! וכתבה מעניינת. עושה חשק לבקר בעיירה הזאת… תענוג לקרוא!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן