Skip to content

אפוורקי טועמה – ציורים של מבקש מקלט בישראל

בגלריה יאיר, אבן גבירול 6 תל אביב, תתקיים ביום חמישי, 31.8.17, בשעה 19.30 תערוכה של אפוורקי טועמה המבקש מקלט בישראל. בתערוכה יוצגו מראות מאפריקה וגם מתל אביב. התערוכה נערכת בשיתוף עם המוקד לפליטים ומהגרים, בערב הפתיחה ידברו אפוורקי טועמה וסיגל רוזן מהמוקד לפליטים ומהגרים. התערוכה תהיה פתוחה גם ביום שישי למחרת, 1.9.17, בין השעות 15:00 […]

כשהיה בן 5 אפוורקי החל לצייר, באריתראה, בעיקר על קירות הבית, למען האמת, מה שסיבך אותו לא פעם בצרות. הוא חלם ללמוד אמנות, אבל זו פריווילגיה ששמורה לעשירים בלבד. למעשה, הפעם האחרונה שצייר היתה ב1999, לפני שגויס לצבא האריתראי – שם הוחזק בתנאי עבדות. 8 שנים בצבא וללא אופק שחרור, אפוורקי החליט להימלט. הוא הגיע לארץ ב2008, כאן, לראשונה בחייו, גם ביקר בכנסיה הפנטקוטית. הדת הנוצרית-פנטקטוסטית (זו של אפוורקי) אסורה באריתראה, ובמשך כל חייו אפוורקי חי בפחד שייעצר בשל דתו. כאן בישראל, הוא גם חזר לצייר.

צילום: עודד קידר
צילום: עודד קידר
צילום: עודד קידר
צילום: עודד קידר

חייהם של מבקשי המקלט בישראל לא פשוטים. הם נאלצים לחיות שנים ללא מעמד, בלי שמדינת ישראל תכריע בשאלת פליטותם. הם נחשפים לעוינות מצד חברי הכנסת והרשויות, שגוררת עוינות מצד התושבים שחיים לצידם. הם נקראים בפיהם "מסתננים" וקולם לא נשמע. בכל חודשיים, כשמבקשי המקלט נקראים לחדש את אשרתם, הם עומדים בפני האפשרות שישלחו אותם למתקן "חולות" שבנגב, לשנה, ללא התראה מוקדמת. גם אפוורקי נקרא לשם, ומאז היה כלוא הוא גם החל לצייר את החופש.

המוקד לפליטים ולמהגרים היא עמותה א-מפלגתית וללא מטרת רווח אשר שמה לה למטרה להגן ולקדם את זכויות האדם של מהגרי עבודה ופליטים ולמנוע סחר בבני אדם בישראל. אנו מחויבים למיגור הניצול של מהגרים, להבטחת יחס מכבד והוגן כלפיהם ולגיבוש מדיניות ממשלתית שתבטיח זאת. אנו מבקשים לשמש שופר לאלו אשר קולם לא נשמע במרחב הציבורי ולבנות חברה ישראלית צודקת, שיוונית ודמוקרטית. העמותה פועלת באמצעות מתן מידע, ייעוץ וייצוג משפטי למהגרים; חינוך והסברה לציבור הישראלי; וכן חקיקה וקידום מדיניות ציבורית.
גלריה יאיר, אבן גבירול 6, תל אביב http://www.yairgallery.net/he/home
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן