Skip to content

מערכת "אטלס" הביאה למציאת אופנוע גנוב תוך חצי שעה

מערכת איתור למיקום רכבים ואופנועים בזמן אמת, הופעלה באזעקה שקטה, הדריכה וכיוונה בעלי קטנוע להגיע אליו זמן קצר לאחר שנגנב. למשטרה לא נותר אלא לחפש את הגנבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת איתור כלי רכב "אטלס", הביאה למציאת קטנוע עוד לפני שהמשטרה הגיעה למקום הגניבה.  מיכאל (שם בדוי) בעל קטנוע תל אביבי הבחין היום (חמישי) בשעות הצהריים שקטנועו נגנב באמצעות אזעקה שקטה שהופעלה במכשיר הטלפון הסלולרי שלו. הוא הזעיק משטרה ותוך כך החל לנסוע אחר האופנוע שנראה על המפה נע ברחובות תל אביב עד שנעצר ביפו. האופנוע נעצר מול בניין ושם הוחבא בתוך מקלט שנפרץ. כשמשטרת ישראל הגיעה למקום, מיכאל כבר הזמין גרר לאופנוע שניזוק בעת הגניבה.

הקטנוע הגנוב בנקודה בה הוסתר (צילום באדיבות בעלי הקטנוע)
הקטנוע הגנוב בנקודה בה הוסתר (צילום באדיבות בעלי הקטנוע)

מסתבר שלפני כשנה הושקה מערכת לאיתור רכבים, אופנועים כדומה, על ידי יזמים ישראלים שפתחו את מערכת "אטלס", שעלותה לצרכן היא כשליש מעלות המערכות הדומות הקיימות בשוק. המערכת מאכנת את הרכב, במקרה זה את האופנוע ומוסרת למשתמש מידע מיידי בזמן אמת על מיקומו המדוייק בדיוק מירבי, כיוון נסיעתו, מהירות נסיעתו, היכן עצר ואת הזמנים. המערכת מתריעה מיידית באמצעות אזעקה שקטה לבעלי הרכב ברגע שהאופנוע מוזז ממקומו.
מיכאל: "היום ב- 12:30 המערכת הזעיקה אותי והבחנתי כי שקטנועי מסוג "ג'וי רייד" (סאן יאנג), נגנב ונוסע לכיוון יפו. מייד החלתי לעקוב ודלקתי בעקבותיו. זמן קצר לאחר מכן, האופנוע נעצר ברחוב אריסטו ביפו. בשלב הזה הגעתי למיקום המדוייק ומצאתי אותו בתוך מקלט שנפרץ. הודעתי לשוטרים לאן להגיע וכי הקטנוע נמצא".
– הזעקת מייד משטרה?
"ברור, מייד כשהבחנתי שהוא נגנב, ולאחר שהגעתי אליו, דיווחתי גם על מיקומו והמשטרה הגיע לשם".
– הגנבים נמלטו?
"כן, כשהגעתי הם כבר הסתירו את הקטנוע ונמלטו מהמקום".

נתיב הגניבה
נתיב הגניבה
מיקום הקטנוע הגנוב
מיקום הקטנוע הגנוב

אטלאס הושקה על ידי יזמים צעירים שבנו מערכת איתור מהמתקדמות בעולם, זעירת מימדים הניתנת להתקנה במקום נסתר בכלי הרכב  בו היא מותקנת. יעילותה, גודלה הפיזי הזעיר והעלות הזולה מאוד למשתמש, הביאו לכך שעשרות נהגים ובעלי חברות מתדפקים על דלתות החברה בבקשה לרכישה מיידית, וזאת בטרם החלה החברה לפרסם ולקדם את שווק המוצר. עוד נודע כי המערכת מוכרת על ידי חברות הביטוח כרכיב ההתרעה הנדרש מבעלי רכבים שונים.

אטלס
אטלס

1 Comment

  1. אריה
    31 באוגוסט 2017 @ 17:20

    את החלק הכי חשוב לא הזכירו פה
    המכשיר הזה סידר לי אחלה מחיר לביטוח מקיף של הקטנוע שלי!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן