Skip to content

תיק 3000: בכיר במשרד ראש הממשלה נעצר עם עוד חשודים

המשטרה עצרה 6 חשודים בהם גם האלוף (מיל) אליעזר מרום (צ'יני), מפקד שייטת 13 לשעבר ויועצי תקשורת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי להב 433 במשטרת ישראל, עיכבו (ראשון)  לחקירה שישה חשודים, בהם בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה. כמו כן, עוכבו לחקירה קצינים בכירים לשעבר בצה"ל, בהם ככל הידוע גם מפקד חיל הים לשעבר אלוף במילואים אליעזר (צ'ייני) מרום, אחד ממפקדי שייטת 13 לשעבר ויועצי תקשורת.

 מדוברות המשטרה נמסר כי הנחקרים חשודים בעבירות במישור הכלכלי וטוהר המידות. "השישה עוכבו הבוקר בחשד לעבירות במישור הכלכלי וטוהר המידות וכן נערך חיפוש בבתיהם ובמשרדים במטרה לתפוס מסמכים הרלוונטיים לחקירה", נכתב בהודעת המשטרה שהודיעה כי תעדכן אם תביא את הנחקרים לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם. עוד נמסר מהמשטרה כי מעבר להודעתה הרשמית, "כל פרסום בנושא הנו על דעת הכתבים ובאחריות כלי התקשורת המפרסמים בלבד".
בחודש יולי האחרון חתם מיקי גנור, המתווך בעסקה בין מדינת ישראל לחברת תיסנקרופ הגרמנית, על הסכם עד מדינה. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על עדותו. לפני הוצאת הצו, פורסמו בתקשורת חלקים מעדותו של גנור מהם עלה כי עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, היה עתיד להרוויח עשרות מיליוני שקלים מעסקת מכירת שלוש הצוללות מגרמניה לישראל. על פי הדיווחים סיפר גנור למשטרה כי חלקו של שמרון במכירת שלוש הצוללות היה 20% מעמלת המתווך, עבורם היה מקבל עשרות מיליוני שקלים. גנור מסר לחוקריו עדות מפורטת על העבירות הפליליות שעבר במסגרת פרשת הצוללות ועסקאות נוספות שבהן תיווך מול מערכת הביטחון.

 צילום: לע"מ קובי גדעון
צילום: לע"מ קובי גדעון

מדובר בשתי עסקאות שישראל ביצעה מול החברה הגרמנית תיסנקרופ. עסקאות שבמסגרתן נרכשו שלוש צוללות וארבע ספינות טילים להגנה על אסדות הגז בעלות של קרוב לשני מיליארד יורו.
גרמניה הודיעה כי תממן שליש מהעסקה, ולאחרונה הודיעה כי תבחן בשנייה את מימונה במידה ויתברר כי פלילים בעסקאות.

בחקירה נבדקים ההליכים לרכישת כלי השיט. גנור שימש כנציג תיסנקרופ בישראל בעת שמספר עסקאות נחתמו בין ישראל לבין התאגיד הגרמני. הוא החליף בתפקיד זה את שייקה ברקת, ולפי דיווחים, מי שהיה מעורב בהחלפתו הוא מפקד חיל הים לשעבר, החשוד בפרשה, האלוף (במיל') אליעזר מרום.

היום צפויה פרקליטות המדינה להגיש לבג"ץ את תגובתה לעתירה שהגיש איבי בנימין, פעיל מחאה, ובה נדרש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לענות ולהסביר מדוע לא ייחקר באזהרה ראש הממשלה, בנימין נתניהו כחשוד בפרשה לאחר ההתפתחויות שנודעו לציבור מאז חודש פברואר השנה בו נמסרה הודעתו של מנדלבליט כי נתניהו אינו חשוד בפרשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן