Skip to content

מוצ"ש מול היועהמ"ש: "אדוני ראש הממשלה – בוא לעימות"

ההפגנה ה-41 בפתח תקווה וברחבי הארץ, נאום ראש הממשלה שהפך לנאום תקיפת מני נפתלי והתקשורת. תגובת נפתלי בהזמנת נתניהו לעימות. וימים ספורים לפני החלטת היעץ המשפטי לממשלה בדבר העמדתה לדין פלילי של רעיית ראש הממשלה, מתפרסמת היום בדיקת פוליגרף שלה. מה אומרים נפתלי, סניגורו ומומחה לבדיקות פוליגרף?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ההפגנה ה-41 (צילם: רפי מיכאלי מגפון ניוז)
ההפגנה ה-41 (צילם: רפי מיכאלי מגפון ניוז)

2500 מפגינים ברחבי הארץ, מהם 2000 שהפגינו אמש במוצאי שבת בפתח תקווה, הם לא מה שראש הממשלה בנימין נתניהו, קיווה וציפה לו, לאחר שראש הממשלה תקף את  מני נפתלי במהלך נאומו בשבוע שעבר בכנס הרמת כוסית כביכול של פעילי הליכוד, (שבו צוינה הרמת כוסית לרגל ראש השנה). מנוי של יו"ר הקואליציה, דוד ביתן לשר, כנראה גם הוא לא תרם ל"הפגנת הנגד הליכודית", בפתח תקווה מול המפגינים.

ההפגנה ה-41 (צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז)
ההפגנה ה-41 (צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז)
צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז
צילום: ציפי מנשה מגפון ניוז
נס ציונה (צילום: אוסו באיו)
נס ציונה (צילום: אוסו באיו)
נהרייה (צילום: נרקיס רגב גביש)
נהרייה (צילום: נרקיס רגב גביש)

הזמנה לראש הממשלה
בנוסף להפגנות "מוצ"ש אצל היועהמ"ש, אותם הוליד מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שלח אתמול (שבת) נפתלי, מי שמסתמן כעד תביעה מרכזי בפרשת מעונות רה"מ, הזמנה יוצאת דופן לראש הממשלה. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב נפתלי: "ראש הממשלה, אני מזמין אותך לעימות טלוויזיוני". נפתלי לא וויתר והיום (ראשון) העלה בדף הפייסבוק של פוסט הדומה לציוץ בטוויטר, ותוך זמן קצר נרשמו לו יותר מ-1500 לייקים ו-242 שיתופים.

ההפגנה ה-41 (צילם: רפי מיכאלי מגפון ניוז)
ההפגנה ה-41 (צילם: רפי מיכאלי מגפון ניוז)

"הוא שיקר בדבריו בכנס הליכוד", אמר נפתלי למגפון, "מדובר הן בהעברת מסר מאיים מפי ראש הממשלה לאוזניו של עד תביעה מרכזי במשפטה הפלילי של הגברת נתניהו והן בשיגור מסר כוזב במסגרת הנאום לעדי התביעה האחרים במשפט פוטנציאלי זה".
לדבריו "המסר הכוזב לעדים האחרים הנו לא לשכוח להעיד שגברת נתניהו צחה כשלג לכאורה בעוד האשמה בגין ההוצאות האישיות המופרכות שגולגלו על קופת המדינה רובצת לפתחו של עד התביעה נפתלי". לאחר הכנס כתב נפלי: "עצוב שראש הממשלה יורד לביבים הללו. אך מאחר שבחר להתפלש בהם, הוא גם ייאלץ לשלם את המחיר".
נפתלי: "אני אומר לך, שאני לא הטיפוס שירים ידיים. אלחם על צדקת הדרך עד המוות".
זאת ועוד, בעקבות ההתקפה של נתניהו עליו בנאומו בכנס התמיכה בו, החליט אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה להגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נגד נתניהו בגין חשד לשיבוש מהלכי משפט במסגרת משפטה הפלילי המתקרב של רעייתו שרה.
"מדובר הן בהעברת מסר מאיים מפי ראש הממשלה לאוזניו של עד תביעה מרכזי במשפטה הפלילי של הגברת נתניהו והן בשיגור מסר כוזב במסגרת הנאום לעדי התביעה האחרים במשפט פוטנציאלי זה". לנפתלי מובן כי נתניהו לא יענה להזמנה לעימות, אבל נפתלי מחייך ומחכה.
"שיספר שלא ידע שכשמגיע שר בממשלה לארוחה ומגיע שף ידוע לבשל", "שיספר כי כך גם במקרים אחרים, בהם הגיע שף לבשל. שלא יספר על חמגשיות". אומר אב הבית לשעבר.

נתניהו תקף את נפתלי (צילום מסך - חדשות 2)
נתניהו תקף את נפתלי (צילום מסך - חדשות 2)

במהלך הכנס של מפלגת השלטון, שהתקיים בלוד, טען נתניהו כי נפתלי חשוד בהטרדה מינית, ואף כי תקף עובד במעון רה"מ: "התקשורת המגויסת כמובן מפנקת אותם (מני נפתלי ועו"ד אלדד יניב) באין-סוף ראיונות מלטפים. לא רק שאף אחד לא שואל אותם על עברם, תקשיבו טוב. אחד העיתונאים אפילו התעלה על עצמו וסיפר, כולו אחוז התרגשות, שאחד מהם הקים לאחרונה עמותה למלחמה בשחיתות. לא פחות! הוא לא שאל אותו האם סולק מעבודתו הקודמת כי הכה חבר לעבודה. הוא גם חלילה לא שאל אותו על אותה אישה שהתלוננה שהטריד אותה מינית. הוא גם לא שאל אותו, רחמנא לצלן, על תביעה שהגיש נגד משרד הביטחון בטענה שהוא לא מסוגל לעבוד, וכמה שבועות לאחר מכן טען שהוא עבד 400 שעות בחודש. זה ממש נס רפואי".

וכבמטה קסם, ערב החלטתו של מנדלבליט בדבר הגשת כתב אישום כנגד רעיית ראש הממשלה בפרשת המעונות, התפרסמה היום ידיעה בדבר בדיקת פוליגרף של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו שנבדקה במספר שאלות הנוגעות למהות הפרשה ויצאה דוברת אמת. את הידיעה פרסם העיתונאי יואב יצחק באתרו ניוז אחד, בה טען כי הוא זה שיזם את בדיקת הפוליגרף וזאת לאחר מאמצי שכנוע רבים עד שלבסוף הסכימה נתניהו לעבור את הבדיקה.
"את הבדיקה יזם וביקש הח"מ (יואב יצחק) לצורך פרסומה ב-News1, נוכח העניין הציבורי והעיתונאי בפרשה. שרה נתניהו נעתרה לאחר מאמצי שכנוע – על-אף המעמד המביך וההשפלה הכרוכים בכך. בסופה של הבדיקה נמצאה כאמור דוברת אמת בכל ארבע השאלות שהוצגו לה", כתב יצחק בפתח הידיעה והוסיף: " שרה נתניהו הסכימה, כאמור, להיבדק בפוליגרף – למרות ההשפלה הכרוכה בכך – במטרה להזים ציבורית ותקשורתית את הפרסומים בכלי התקשורת שהתבססו על הדלפות מגמתיות מחדרי החקירות ו/או פיברוקים מצד עיתונאים, ונוכח עמידת News1 על בדיקת הפרשה כדבעי במטרה להגיע לחקר האמת". השאלות שנשאלה נתניהו הן:
1. האם הוראת למי מהעובדים לנפח את מספר המשתתפים בארוחות במעון ראש הממשלה?
התשובה: לא
2. האם הוראת למי מהעובדים לשנות את סוג הארוחה מארוחה פרטית למדינית?
התשובה: לא
3. האם היית מודעת בזמן אמת להפרת נהלים בהזמנות מזון ומוצרי צריכה למעון ראש הממשלה?
התשובה: לא
4. האם נזפת במני נפתלי על-כך שהזמין מזון רב מידי למעון ראש הממשלה?
התשובה: כן
בידיעה דווח כי מכון הפוליגרף קבע  את הממצאים הבאים: "בניתוח ממצאי הבדיקה לא אובחנו בתשובותיה של גב' נתניהו שרה לשאלות הרלוונטיות תגובות פיסיולוגיות המעידות על אמירת שקר".

מגפון הפנה שאלה למומחה לבדיקות פוליגרף בדבר אמיתות הפוליגרף ונענה: "ראה את מקרי בדיקות הפוליגרף שיזמו תת האלוף לשעבר, אופק בוכריס (פרשת החיילת), ניצב רוני ריטמן (פרשת הטרדה מינית של קצינה), ענבל אור (פרשת הנדל"ן – אור סיטי) , כולם יזמו באופן פרטי בדיקות פוליגרף שלשאלות שנשאלו בהם יצאו דוברי אמת. כך ככל הנראה לכאורה, גם במקרה הגב' נתניהו".
– שזה אומר?
"הבן לבד".

דניאל חקלאי (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)
דניאל חקלאי (צילום: רפי מיכאלי מגפון ניוז)

– עורך דין דניאל חקלאי, סניגורו של נפתלי, שלום, מה אתה אומר על בדיקת הפוליגרף?
" ראשית אני מסכים על כל מילה שאמר לך המומחה לבדיקות הפוליגרף בנוגע לבוכריס, ריטמן, אור והגב' נתניהו"
– ודעתך?
" אני מבין שהקרקע בוערת מתחת לרגלי הזוג הקיסרי, אך בכל זאת יש גבול גם לספינים, בוא נעבור אחד אחד: מכשיר הפוליגרף איננו ראיה קבילה במשפט פלילי מפני שאין שום אפשרות להעריך את מידת האמינות שטמונה בו, משום כך בדיקה זו משוללת כל ערך".
-שמע, בכל זאת, זו בדיקת פוליגרף של רעיית ראש הממשלה
"מדובר בבדיקה שהוזמנה כמובן בידי גברת נתניהו או מי מטעמה. מעניין מה היו תוצאות הבדיקה לו הייתה נערכת במכון שנבחר בידי משטרת ישראל ולא בידי מקורבי החשודה. שאלות רבות מאד לא נשאלו בבדיקת הפוליגרף הזו. ולא בכדי. מדובר בשורת שאלות שממוקדות במגוון החשדות החמורים ביותר נגד גברת נתניהו. תמהני מדוע בדיקה זו לא נערכה במהלך תקופת חקירת משטרת ישראל שבוצעה לפני שנתיים.  או מדוע בדיקה זו אף לא בוצעה בתום חקירת משטרת ישראל לפני כשנה.  או מדוע בדיקה זו לא בוצעה לפני מספר חודשים במהלך השלמת חקירת משטרת ישראל בהוראת פרקליטות המדינה. בדיקה זו מבוצעת כעת. בבהילות יוצאת דופן. 10 ימים לפני פרסום הכרעת היועץ המשפטי לממשלה בדבר העמדתה הצפויה של גברת נתניהו לדין פלילי. זאת בדומה למסירת 2 תצהירי פתע שמגבים את גרסת גברת נתניהו. היכן היו 2 המצהירים האלמוניים לפני שנה ושנתיים?"
-ולסיכום?
"המטרה היא אך ורק לנסות לשדר לעדי התביעה הפוטנציאליים במשפטה של גברת נתניהו שעליהם ליישר קו עם גרסת הפלת התיק על מני נפתלי, להסיט את דעת הקהל מההתמקדות הפשוטה בחשדות החמורים כנגד גברת נתניהו ולהפעיל לחץ פסול על עד התביעה המרכזי שעומד להפליל את גברת נתניהו במשפטה הפלילי המתקרב: מני נפתלי.  המאמץ הזה שטומן בחובו שיבוש מהלכי משפט ואף הטרדת עד, לא יצלח. נפתלי הנו עד אמין. גברת נתניהו היא חשודה שעומדת לפני משפט פלילי מתקרב."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן