Skip to content

פסטיבל "עמים וטעמים" באשדוד

13-14 בספטמבר, בפארק לכיש, למעלה מ- 40 דוכנים המייצגים את מדינות המוצא של מיטב מסעדות העיר, מחיר למנה: 10 ₪ בלבד. מוזיקה חיה מרחבי העולם לאורך כל הערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיר אשדוד היא מעין בבל תרבותי וכמובן קולינארי, נקבצו בה תושבים מעשרות מדינות, עדות ועמים בעולם ומתקיימת בה סצנה קולינרית תוססת ומגוונת אשר מושפעת ממדינות המוצא של תושביה ומציגה שפע של מטבחים וסגנונות מכל רחבי העולם. כל השפע הצבעוני הזה יתקבץ ליומיים של חוויה קולינרית יוצאת דופן בפסטיבל "עמים וטעמים" אשר יתקיים ב13-14 בספטמבר בפארק לכיש בעיר, ויאחד שלל מנות ממקומות שונים בעולם במתחם אחד.

חוף הים של אשדוד (צילום: דן בר-דוב)

עשרות מסעדות העיר יפרשו בדוכניהן את מנות הדגל של המיטב שהן מייצגות. מסעדת עדיס עלם תגיש את מנת האינגי'רה האתיופית, רונג'אן את הספרינג רול התאילנדי, מסעדת נמסטה תציע מנת סמוסה הודית, בדוכן של הולנד צ'יפס יציעו כמובן פיש אנד צ'יפס, מסעדת וינו דל מאר תגיש את הפאייה הספרדית, ולה בריוש יציעו שטרודל תפוחים ממש כמו בוינה. היועץ הקולינרי של הפסטיבל הוא השף גיא פרץ, שמלבד אחריותו על האוכל והנראות בפסטיבל, יציג גם בעצמו מספר דוכנים, אשר חלקם גם יוגשו בfood trucks המפורסמים שלו.

ממטעמי המטבח ההודי של מסעדת "נמסטה" (צילום: דן בר-דוב)
ממטעמי המטבח ההודי של מסעדת "נמסטה" (צילום: דן בר-דוב)
ממטעמי המטבח ההודי של מסעדת "נמסטה" (צילום: דן בר-דוב)
במטבח של "נמסטה" ההודית (צילום: דן בר-דוב)

עוד ישתתפו בפסטיבל המסעדות אידי דגים, אלאדין, ויקטוריה, ראיחונה, קונקורד, פייע ג'וע ועוד. בסך הכל יהיו בפסטיבל כ-40 דוכנים של מסעדות, יינות וחוויות קולינריות.

המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן שפועל בעיר, המוזיאון היחיד בארץ ובעולם העוסק בתרבותם של הפלשתים לכל גווניה. מציעה טעימה קטנה מהמשתה הפלשתי ,תה לצד מתוקים באווירה מקראית אותנטית: חליטת תה עם צמחים, קרפלשתי, קרפ חם עם סילאן או דבש, אגוזים ושקדים וכדורי תמרים ומצופים בשקדים. כל רכיבי המנות מוזכרים במקרא ונאמנים למקור, עם התאמה לרוח תקופתנו.

טעימה מהמשתה הפלישתי,קרפלשתי וכדורי תמרים (צילום: דן בר-דוב)

גם שגרירויות של מדינות שונות נרתמו בהתלהבות להפקת הפסטיבל ושלחו מתכונים אשר מאפיינים את המטבח שלהן. כך הגיע מתכון של ממולאים יווניים מהשגרירות היוונית, שגרירות הולנד שלחה מתכון למיני פנקייקס, מתכון לצ'יפס במיונז נשלח הישר מן השגרירות הבלגית ועוד.

לצד האוכל, גם האווירה בפסטיבל תהיה בסגנון בינלאומי, כאשר להקות תופענה לאורך הערב על הבמה עם מוזיקה חיה מרחבי העולם – סמבה בריזלאית, אנדלוסית ערבית מופע מחווה לביטלס, שאנסונים צרפתיים ועוד. מלבד ההופעות, טרובדור איטלקי, נגן בוזוקי יווני, רקדניות ברזילאיות ועוד יסתובבו לאורך הערב בין הדוכנים השונים.

במהלך הפסטיבל, תציג החברה לתרבות בעיר את תערוכת הצילומים "Ashdod by night", המציגה תמונות של חיי הלילה בעיר דרך עדשותיהם של בלוגרים ואושיות רשת בארץ. אוצר התערוכה הוא הצלם זיו קורן.

כמו כן, במהלך הפסטיבל תיערך השקתו של הספר הקולינרי: "אשדוד עיר של טעמים" בהוצאת מיכאל שיחור, ספר המציג את עולמה הקולינרי העשיר והמגוון של העיר, דרך סיפורן של המסעדות המובילות והבולטות, לצד סיפורן של בשלניות תושבות העיר.

הכניסה לפסטיבל היא ללא תשלום, מחיר כל מנה 10 ₪.

פסטיבל "עמים וטעמים" באשדוד, פארק לכיש, 13-14 בספטמבר בשעות 19:00-23:00

לפרטים נוספים: פייסבוק "תיירות אשדוד – Visit Ashdod"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן