Skip to content

מנדלבליט: הדרישה לחקור את נתניהו בתיק 3000, חלק מקמפיין שמטרתו להפעיל לחץ

בתשובתו לבג"ץ בעקבות עתירה שהגיש איבי בנימין לא התייחס היועה"מ לתביעה לחקור את נתניהו כחשוד, אך הסביר כי חשיפת פרטי החקירה עלולים לפגוע בחקירה. העותר: נוכח תשובתו המתחמקת של היועמ"ש, נבקש מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעתירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום מסך: אתר "מקו"
צילום מסך: אתר "מקו"

פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיבו הבוקר (שלישי) לבית המשפט העליון ודחו על הסף את הדרישה לחשוף את מצב החקירה בתיק 3000, פרשיית הצוללות. היועץ המשפטי גם סירב להגיב לדרישה בעתירה שהוגשה, לחקור את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כחשוד בפרשה. "הדברים אמורים ביתר שאת שעה שמדובר בחקירה הנמצאת בעיצומה, והסעד המבוקש משמעותו התערבות בהליך תלוי ועומד" נכתב בתשובה לעתירה, "כידוע, זמנה של הביקורת השיפוטית יגיע ,ככל שתהיה עילה לכך, בסיומה של הדרך, לאחר שמערכת אכיפת החוק תשלים את מלאכתה". היועץ המשפטי תוקף את מגישי העתירה ואומר כי  "מדובר בניסיון להעביר את ההליכים המתנהלים היום במערכות אכיפת החוק, וטרם הושלמו, לאולמו של בית המשפט הנכבד". יתרה מכך, לדעת מנדלבליט ושי ניצן, המשיבים בעתירה, "יש לראות את העתירה דנן – בהמשך לעתירות הקודמות שנזכרו לעיל – כחלק מקמפיין שמנוהל במטרה להפעיל לחץ על רשויות אכיפת החוק לקבל החלטות כאלה או אחרות".  "רשויות אכיפת החוק אינן יכולות לחשוף בכל רגע נתון את הממצאים שנאספו על ידן ואת הצעדים שהן מבצעות או מתכננות לבצע", כתבה הפרקליטות לבג"ץ. "אם יעשו כן, יהיה בכך כדי לפגום ביכולתן לבצע את התפקיד המוטל עליהן ולעתים אף לסכל כליל את יכולתן לעשות כן. ברי כי לא לכך מכוונת זכות הציבור לדעת".

אייבי נתן עם העתירה (צילום באדיבות המצולם)
אייבי בנימין עם העתירה (צילום באדיבות המצולם)

את העתירה הגיש בחודש שעבר אייבי בנימין, פעיל חברתי ואחד מיוזמי ההפגנות בפתח תקוה נגד היועץ המשפטי לממשלה. בעתירה שהגיש באמצעות פרקליטו עו"ד יובל יועז,  ביקש בנימין להורות על חקירה נגד נתניהו גם בפרשת כלי השיט. "די במידע הידוע לציבור ושעליו אין כל מחלוקת, כדי להגיע למסקנה הפשוטה כי בעניינו של ראש הממשלה התגבש 'חשד סביר' המחייב פתיחת חקירה פלילית נגדו. ראש הממשלה חייב להיחקר לא רק בשל עקרון השוויון בפני החוק, ובשל התגבשותו של חשד סביר בעניינו במסגרת תיק 3000. ראש הממשלה חייב להיכלל כחשוד בפרשה זו, גם כדי שהציבור כולו יידע כי אין איש הנמצא מעל החוק. כל מה שראוי להיחקר ייחקר, ודבר לא 'יטואטא' אל מתחת לשטיח". טען בנימין בעתירה. העותר ביקש דיון דחוף בעתירה מפאת חשש לשיבוש חקירה ותיאום עדויות בפרשה.

עו"ד יועז יובל (צילום באדיבות המצולם)
עו"ד יועז יובל (צילום באדיבות המצולם)

בנימין ביקש דיון דחוף בעתירה נוכח החשש לשיבוש חקירה ותיאום עדויות בפרשה. באמצעות עורכי דינו יובל יועז ודורון ברקת הגיב בנימין לתשובת היועה"מ ומסר כי "ככל שחולף הזמן ונערמות הראיות המצביעות על קשר בין נתניהו וסביבתו לפרשה, כך הופכת עמדת היועמ"ש, המסרב לראות את החשד הברור נגד נתניהו, לעמדה בלתי סבירה בעליל. מאז הגשת העתירה היו שני גלי מעצרים של חשודים בכירים, ונחשפו גילויים חדשים המחזקים את המסקנה שיש לחקור את רה"מ נתניהו באזהרה. אנו ערים לצורך לאפשר לרשויות החקירה לפעול, אך גם לציבור יש זכות – והיא הזכות לכך שרשויות החוק יפעלו בלא מורא גם כלפי ראש הממשלה. כל אזרח אחר היה מזמן נחקר באזהרה במסגרת פרשת השחיתות החמורה הגלומה ב'תיק 3000'. נוכח תשובתו המתחמקת של היועמ"ש, נבקש מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעתירה, כדי למנוע את אובדן אמון הציבור בשלטון החוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן