Skip to content

"שיבאס ריגאל אולטיס" בישראל

'שיבאס ריגאל אולטיס' מורכב מחמישה מאלטים יחידים (single malt) נדירים שנבחרו בקפידה מטורמור, לונגמורן, סטרטהיסלה, אלט אביין וברייוול, ומתאפיין בטעמים מורכבים, ארומות ייחודיות, ניחוח כובש ועשיר וגוון זהוב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיבאס ריגאל, הוויסקי הסקוטי היוקרתי המדורג מספר 1 בעולם משיק את "שיבאס ריגאל אולטיס", וויסקי אולטרה פרמיום הראשון מסוגו כ"בלנדד מאלט". שיבאס אולטיס מיוצר מחמישה מסוגי סינגל מאלט בלבד אשר הינם הסינגל מאלטים הנדירים ומפורסמים ביותר בספייסייד, סקוטלנד. מקום שהתפרסם בעולם בזכות משקאות הוויסקי האיכותיים המיוצרים בו.

שיבאס ריגל אולטיס (צילום:דן בר-דוב)

השיבאס ריגאל אולטיס הוא למעשה מחווה לתשוקה ולמסירות של חמישה דורות של מאסטר בלנדרים. אחד מהחמישה, קולין סקוט, ששימש מאסטר בלנדר של שיבאס עד לאחרונה במשך כ 27 שנה ועתה מונה לתפקיד של מעין שומר-החותם של הבלנד הגיע לישראל והציג בפנינו את השיבאס אולטיס אמר "לכבוד הוא לי להיות אחד מתוך חמישה מאסטר בלנדרים של שיבאס ריגל שהפכו למפעל החיים את גיבוש הסגנון המפורסם של שיבאס. אני מאמין כי שיבאס אולטיס מייצג היטב את המהות האמיתית של שיבס ריגאל. "

קולין סקוט מדבר בלהט על השיבאס 18 פרי יצירתו (צילום:דן בר דוב)
הבלנד מאסטר קולין סקוט מציג את חמש הטבעות של האולטיס (צילום:דן בר-דוב)

'שיבאס ריגאל אולטיס' מורכב מחמישה מאלטים (single malt) נדירים שנבחרו בקפידה מטורמור, לונגמורן, סטרטהיסלה, אלט אביין וברייוול, ומתאפיין בטעמים מורכבים, ארומות ייחודיות, ניחוח כובש ועשיר וגוון זהוב.

'שיבאס ריגאל אולטיס' מעניק פירוש עשיר ומובחר במיוחד לסגנון המוכר של שיבאס, עם ניחוח מתקתק ופירותי, בעל נגיעות של אפרסקים בשלים, תפוחים אדומים ורמיזות לקינמון, פאדג' ודבש. טעם האפרסקים הבשלים ממשיך גם לחך, עם מרקם וניל עשיר, טעם בולט של קלמנטינות ומשמשים ונגיעות של קרמל וג'ינג'ר, המשתלבים עם נגיעות של קינמון, ומובילים לסיומת ארוכה ומתמשכת כיאה לוויסקי שעבר פיניש ממושך ונוכחות בלתי מתפשרת.

צילום: דן ב-דוב
השיבס לדורותיו (צילום: דן בר-דוב)

צוות מומחי הבלנד בחנו בקפידה כל חבית וחבית לטובת ייצור התערובת ופעלו בדרך המסורתית לבחירת החביות. צוות המומחים בחרו מתוך מיליוני החביות המאוכסנות במלאי של שיבאס ריגאל, רק אחוז אחד מן החביות משמש ליצירת 'שיבאס ריגאל אולטיס'.

הבקבוק היוקרתי של 'שיבאס ריגאל אולטיס" משקף את הוויסקי היוקרתי שבתוכו, הנראות שלו בעלת חזות עוצמתית על מדף המשקאות באמצעות גופו הצר של הבקבוק וסמל החברה המופיע על רקע זהב שמפניה. כמחווה לחמשת הבלנד מאסטרים של שיבאס ריגאל המייצגים את חמשת המאלטים הנדירים המרכיבים את המשקה,

הבקבוק אטום בפקק בעל סגירת סיכה ייחודית העטור בחמש טבעות, והאות הלטינית "V" ("חמש") מעטרת את הסמל של שיבאס ריגאל שבמרכז הבקבוק.

האריזה המהודרת של האולטיס (צילום: דן בר-דוב)

וכמובן גם טעמנו את היצירה הזו, קולין סקוט הבלנד מאסטר הוותיק טוען שניתן לזהות באולטיס 85 טעמים וארומות חלקן מורגש בשתייה ישירה וכדי לחשוף ניחוחות נוספים קולין ממליץ להוסיף טיפת מים למשקה. הניחוח הוא של פירות הדרים ואפרסק עם תבלינים כמו קינמון ג'ינג'ר וציפורן. על הלשון מתגלה מרקם ונילי קטיפתי וטעמי תפוז, ומעט קרמל. בהחלט משאיר טעם של עוד.

מחיר מומלץ לצרכן – 550 ₪ .

צילום: דן בר-דוב
צילום: דן בר-דוב

השיבאס ריגאל, שהושק לראשונה בשנת 1909, הינו משקה הוויסקי היוקרתי הראשון בעולם והוא נחשב לקלאסיקה של כל הזמנים. שיבאס ריגאל ידוע בכל העולם בזכות האיכות, הטעם, הסגנון והאקסקלוסיביות שלו. שיבאס ריגאל הינו מותג גלובלי אמתי, והוא היווה מרכיב חיוני בצמיחת קטגוריית הוויסקי הסקוטי ברחבי העולם. כיום, שיבאס ריגאל מוכרת 4.5 מיליון מארזי 9 ליטר מדי שנה ביותר מ-150 מדינות ברחבי העולם.

צילם וטעם: דן בר-דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן